Detta har jag fått PMat mig och en det hävdas att det är ett läckt mail inom Polisen ang RG. En person har bett mig posta detta. - Mailet skall visa att RG är beredda att sälja info till privatpersoner om FBs användare. Att Expo-nätverket har regelbunden kontakt med Polisen vet vi sedan tidigare. Så mailet är lite underligt. Jag postar det trots att jag tvekade först. Det är en del oklarheter och vill inte vara "duktig idiot".
Polisen skall fiska efter FBs användare enligt mailet. Detta mail påstås även vara läckt från Polisen.
Vad tror ni...
"Hej!
Jag har varit i kontakt med xxxxxxxx på Researchgruppen. Researchgruppen, som är en grupp journalister, har ju fått tillgång till användarkontona på flashback och jag hade hoppats få hjälp av dem.
Så här skriver xxxxxx: ”Vi har som journalistiskt kollektiv tagit beslutet om att inte lämna ut uppgifter till myndigheter om vi inte själva har bedömt att det handlar om misstänkta terrorhandlingar, annan allvarlig fara mot demokratin eller människors hälsa. I det här fallet bedömer vi att det inte lever upp till verkshöjden. Även om det självklart är allvarligt och jag är glad att ni inom polisen tar på allvar och fortsätter er utredning på andra sätt”.
Jag har pratat med xxxxxxx och hxn säger att de kan ta ett annat beslut om en privatperson hör av sig till dem.
Skulle du kunna försöka få ut uppgifterna från Researchgruppen?
[Efterforskad medlems nick, registrerat på 10-talet, borttaget]
Med vänliga hälsningar
[Namn], Polisen "
Är inte Piscatus/RGs hackade databas från 2007. Vet inte Polisen det. Mailet kan visa att de har info från efter 2007. - Polisen har väl många avdelningar och alla vet ju inte vad den andra gör. Att RG skulle tveka att lämna ut info till Polisen samtidigt som Expo talar med polisen "sedan Steig Larssons dagar"
-------------------------------------------------------------------------------------
Expo: Polisen och Säpo använder oss som källa
Expos Magnus Manhammar säger att Säkerhetspolisen och vanlig polis använder Expo som källa.
– Både Säpo och polisen frågar oftast oss [Expo] om hur det ser ut, det är inte vi som får information av dem, utan tvärtom.
Men inte nog med det, han säger också:
– Allt sedan Stieg Larssons tid har vi haft ett nära samarbete med polis och säkerhetspolis, och de har alltid haft öppna dörrar att ringa oss.
Lyssna från 8.00 in i klippet:
http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=3651632
Jag tvivlar på att SÄPO ringer till svenska motståndsrörelsen för att fråga vad som händer på Expo.