2015-02-20, 18:17
Medlem
När Expo-nätverket hackade disqus så nämndes det att en hacker i USA som gjort exakt samma sak fått flera års fängelse.
Citera
2015-02-20, 23:22
Medlem
Detta har jag fått PMat mig och en det hävdas att det är ett läckt mail inom Polisen ang RG. En person har bett mig posta detta. - Mailet skall visa att RG är beredda att sälja info till privatpersoner om FBs användare. Att Expo-nätverket har regelbunden kontakt med Polisen vet vi sedan tidigare. Så mailet är lite underligt. Jag postar det trots att jag tvekade först. Det är en del oklarheter och vill inte vara "duktig idiot".

Polisen skall fiska efter FBs användare enligt mailet. Detta mail påstås även vara läckt från Polisen.
Vad tror ni...

"Hej!

Jag har varit i kontakt med xxxxxxxx på Researchgruppen. Researchgruppen, som är en grupp journalister, har ju fått tillgång till användarkontona på flashback och jag hade hoppats få hjälp av dem.

Så här skriver xxxxxx: ”Vi har som journalistiskt kollektiv tagit beslutet om att inte lämna ut uppgifter till myndigheter om vi inte själva har bedömt att det handlar om misstänkta terrorhandlingar, annan allvarlig fara mot demokratin eller människors hälsa. I det här fallet bedömer vi att det inte lever upp till verkshöjden. Även om det självklart är allvarligt och jag är glad att ni inom polisen tar på allvar och fortsätter er utredning på andra sätt”.

Jag har pratat med xxxxxxx och hxn säger att de kan ta ett annat beslut om en privatperson hör av sig till dem.

Skulle du kunna försöka få ut uppgifterna från Researchgruppen?

[Efterforskad medlems nick, registrerat på 10-talet, borttaget]

Med vänliga hälsningar

[Namn], Polisen "

Är inte Piscatus/RGs hackade databas från 2007. Vet inte Polisen det. Mailet kan visa att de har info från efter 2007. - Polisen har väl många avdelningar och alla vet ju inte vad den andra gör. Att RG skulle tveka att lämna ut info till Polisen samtidigt som Expo talar med polisen "sedan Steig Larssons dagar"

-------------------------------------------------------------------------------------

Expo: Polisen och Säpo använder oss som källa

Expos Magnus Manhammar säger att Säkerhetspolisen och vanlig polis använder Expo som källa.

– Både Säpo och polisen frågar oftast oss [Expo] om hur det ser ut, det är inte vi som får information av dem, utan tvärtom.

Men inte nog med det, han säger också:

– Allt sedan Stieg Larssons tid har vi haft ett nära samarbete med polis och säkerhetspolis, och de har alltid haft öppna dörrar att ringa oss.

Lyssna från 8.00 in i klippet:

http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=3651632

Jag tvivlar på att SÄPO ringer till svenska motståndsrörelsen för att fråga vad som händer på Expo.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-02-20 kl. 23:53.
Citera
2015-02-20, 23:36
Medlem
William Hainess avatar
Intressant om nu Researchgruppen ska bli golare.

Lycka till med den banan... om det är sant.
Citera
2015-02-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Intressant om nu Researchgruppen ska bli golare.

Lycka till med den banan... om det är sant.

Inte golare. Expo & co är kapitalister. Det är lättare att ta betalt från privatpersoner än polisen. Expo är en "vinstdrivande stiftelse" - Skulle det även finnas en läcka inom polisen. Expo är inga idealister de tar 15 000 plus moms plus reseomkostnader för en föreläsning på nån skola. De har kommersialiserat antirasismen och kampen fullt ut.

Att extremisterna på RG skall avgöra vad som är hot mot riket eller inte är också inte normalt i en demokrati. Ska säkerhetspolisen stå på knä inför RG och Expo-gänget -OM mailet är sant, hur skulle det då ha läckt.

Kan vilken vilken "privatperson" med en slant i handen köpa användarinfo ang FB från Expo-nätverket. - Tydligen.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-02-21 kl. 00:00.
Citera
2015-02-21, 10:02
Medlem
Har Researchgruppens anhöriga kartlagts? Sambos, barn, föräldrar, övrig familj osv?

Ska RG/Piscatus få kartlägga/åsiktsregistrera/hänga ut/orsaka personliga tragedier bara sådär?
Citera
2015-02-21, 10:07
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalslug
Har Researchgruppens anhöriga kartlagts? Sambos, barn, föräldrar, övrig familj osv?

Tycker sådant är elakt.

William Haines säger "nej, nej!" till sådana kartläggningar. Sjunk inte till deras nivå!
Citera
2015-02-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Tycker sådant är elakt.

William Haines säger "nej, nej!" till sådana kartläggningar. Sjunk inte till deras nivå!

Instämmer men om vår Polis okritiskt vänder sig till EXPO-nätverket för "opartisk" information så det jäkligt oroväckande. Om vår egen säkerhetspolis anlitar vänsterextremister är det rock-bottom. Men vi skall aldrig låta oss bli samma idioter.
Citera
2015-02-22, 09:20
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalslug

Ska RG/Piscatus få kartlägga/åsiktsregistrera/hänga ut/orsaka personliga tragedier bara sådär?
Om en sådan kartläggning syftar till att belysa deras bakgrunder så är det gäl inget fel, annars är det bara onödigt och inte journalistiskt försvarbart.

Det har väl framgått att en i RG har en bror som är yrkeskriminell, inget jag tycker att man ska belasta den medlemmen i RG för.
Citera
2015-02-23, 04:17
Medlem
duqus avatar
Vi var väl samkörda i dataregister redan på 90-talet ?

Minns någon gammal tidningsnotis att någon hittat dataprintar på svenska mantalsskrivningar på en soptipp i S:t Petersburg när dom skulle kasta något på tippen. Det finns också i arkiven om de "polska mattförsäljarna" som alltid ringde på dörren till flygvapnets piloter och skulle kränga mattor, vilket gjorde SÄPO mycket nervösa, även höjdarna bland grönrockarna fick ju besök av samma mattförsäljare så det är inget nytt. Själv vet jag till 100% att ryssarna har haft eller fortfarande har tillgång till svenska mönstringsarkivet, eftersom jag söp ner en ryss i samband med att jag tvingades förlänga mitt visum på plats i Ryssland, och när vi satt och fyllde i dokumenten för förlängningen av visumet så fick jag en chans att se min egen databild på den ryska datorn, där det fanns en ruta som angav att jag var "högerskytt".
Den enda myndighet som registrerat detta var just mönstringsenheten, som alltså har läckt ut på något sätt. Sen har ju svenska staten mycket tidigt satt i system att sälja ut uppgifter om oss som vi tvingats fylla i under hot om böter om detta inte görs, den svenska taxeringskalendern säljer ju fortfarande bra.....

Däremot har RG/Piscatus nu skjutit sig själva i foten, för dom har öppnat pandoras ask. Det räcker att läsa inlägg på abok-sidorna, så kan man ganska lätt räkna ut att vissa individer inom organiserad brottslighet har stort intresse av att hitta en del golare som finns på abok, och eftersom det idag skjuts hej vilt inom stadsplanerat område i de stora städerna, är det väl bara en tidsfråga innan Piscatus eller RG får ett erbjudande som de inte kan motstå, eller ett hembesök med krav om tillgång till databasen på ett övertygande sätt.

En annan intressant grej är nazistbesöket utanför Expressenhuset, som nu resulterat i att det står poliser där 24/7, den allmänna meningen är att detta skulle vara resultatet av attentatet i Paris, men det var tidigare utan att polisen gjorde något, sen sköts det i Danmark mot Wilks och likadant igen, men när 3-4 nazister ville intervjua Expressens folk blev det full fart, och det stämmer ju inte om vi jämför en liten handfull trupp av nassar mot en folkgrupp av uppretade muslimer, det är alltså något djupare än dessa 2 som tvingar polisen att sitta och sova i bilarna utanför redaktionerna nu, jag gissar att undre världen har börjat blanda sig i.
Citera
2015-02-25, 23:10
Medlem
svallerbyttans avatar
Som jag skrev i en annan tråd så har sajtkoll.se hackats. Något intressant man fann där var piscatus kundregister. Samma som man fann vid hacket av research.nu. dump. På så sätt kan man knyta ytterligare fyra personer till miljön kring Researchgruppen. Kolbjörn förstår man att han har en direktkoppling till researchgruppen då det är på hans Binero-konto allt ligger. De andra vet jag inte om de bara varit naiva och halkat in på ett bananskal.

Kollar man bilden på hans twitter så ser man i bakgrunden den där AFA-korpen och Researchgruppens egna kugghjul de numer ha som logga.
http://prntscr.com/69u5h1

Kolbjörn Guwallius är med andra ord med i Researchgruppen (aka. AFA Dokumentation). Svårt att komma till någon annan slutsats.
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-02-25 kl. 23:23.
Citera
2015-02-26, 20:20
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Som jag skrev i en annan tråd så har sajtkoll.se hackats. Något intressant man fann där var piscatus kundregister. Samma som man fann vid hacket av research.nu. dump. På så sätt kan man knyta ytterligare fyra personer till miljön kring Researchgruppen. Kolbjörn förstår man att han har en direktkoppling till researchgruppen då det är på hans Binero-konto allt ligger. De andra vet jag inte om de bara varit naiva och halkat in på ett bananskal.

Kollar man bilden på hans twitter så ser man i bakgrunden den där AFA-korpen och Researchgruppens egna kugghjul de numer ha som logga.

Kolbjörn Guwallius är med andra ord med i Researchgruppen (aka. AFA Dokumentation). Svårt att komma till någon annan slutsats.

Vi har väl en spekulant till, Kristoffer Örstadius, var inte han också med i RG:s kunddata. Denna snubbe var senast i farten med att det fanns avlyssningsstationer runt Rosenbad som tappade av mobiltrafiken, PTS ryckte ut-och hittade ingenting alls. Sen igår kom nästa bottennapp, RG ihop med Kristoffer Örstadius körde en SQL eller vad fan det nu hette mot BRIS, sen tog de kontakt med Datainspektionen som naturligtvis fick ett mindre slaganfall, eftersom det sitter kuratorer med högsta sekretess-klassning och lyssnar på barns problem, så inte ens BRIS fick vara ifred för den agendasättande journalistiken. En normalt funtad reporter hade kontakt BRIS i god tid, Kristoffer Örstadius slängde upp hela skiten i ansiktet på dom. Idag har det varit tvärtyst om BRIS i alla medier, sällan har ett hack tystats ner så snabbt, det känns som om BRIS-hacket skulle beredda väg för Sajtkolls lansering på något sjukt sätt, istället så sänkte Swehack dessa snubbar ganska elegant med sin gamla hack.
Citera
2015-02-26, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
.

Nä, du har fel.

Boken "Grip till varje pris" handar om Falck Security och CSG Bevakning och deras metoder för att stoppa grafittimålare. Hint hint googla deras loggor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in