2015-02-24, 18:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Klart hon visste, detta känns faktiskt som taskig tajming men man började ju ana att det
var åt detta håll det skulle gå, tystnaden och att han fick en given plats i dödsannonsen vilket
ändå får ses som att dom som finns runt han köper hans oskuld.

Att tråden sen kommer att fyllas av inlägg att han fortfarande kan vara skyldig är väl
bara att förvänta men som sagt var familj och vänner verkar acceptera beslutet och det får
väl ses som positivt för honom. Desto värre var det bedrövligt att barnen inte fick ha sin far
med på begravningen vilket dom säkert önskat mer än allt annat. Dålig tajming var ordet!

Det känns djävligt olustig och onödigt känslokallt av åklagaren att släppa honom nu en dag efter begravningen, hon kunde ju för syns skull tagit en förhandling till i morgon men eftersom hon visste att det inte fanns någon substans så måste hon släppa honom men det visste hon helt säkert redan förra veckan.

Djävligt tråkigt för barnen att få vara med på begravningen ensamma utan sin pappa.
Citera
2015-02-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Hoppas verkligen det. Någon har lagt henne i isvaken. Isen var alldeles för tjock för att det skulle vara en olycka.

Ja, jag tror inte på olycka och jag tror inte på självmord. Jag tror absolut att hon blev dödad, men av vem? Man är ju jätterädd för att den som gjorde det (oavsett om det är maken eller ej) ska gå fri i brist på bevis.
Citera
2015-02-24, 19:01
Medlem
Flor-Idas avatar
Jaha, då kommer han att ärva henne alltså. Eftersom skilsmässoansökan kom in först efter dödsfallet kommer arvet fördelas som om de var gifta. Rubbet tlll honom alltså (förutsatt att hon inte har barn med någon annan).
Citera
2015-02-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och du tror inte att de har vänt på alla stenar de kunnat under den tid han har suttit häktad?

Det finns inget mer att hitta det borde även en sådan som du fatta.

Hittar de inget när fallet är färskt och speciellt i ett sådant här fall utan vittnen så är saken klar oavsett preskriptionstid.

Men du lever väl efter den gamla goda tesen "ingen rök utan eld".

Det är väl du som förlitar dig på en ålderdomlig världsbild.

Allting härifrån och framåt kan påverka bedömningen i en eller annan riktning för evigt.
Citera
2015-02-24, 19:05
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Det känns djävligt olustig och onödigt känslokallt av åklagaren att släppa honom nu en dag efter begravningen, hon kunde ju för syns skull tagit en förhandling till i morgon men eftersom hon visste att det inte fanns någon substans så måste hon släppa honom men det visste hon helt säkert redan förra veckan.

Djävligt tråkigt för barnen att få vara med på begravningen ensamma utan sin pappa.

Tror det hade blivit än mer förvirrat och traumatiskt om han hade dykt upp.
Citera
2015-02-24, 19:15
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jaha, då kommer han att ärva henne alltså. Eftersom skilsmässoansökan kom in först efter dödsfallet kommer arvet fördelas som om de var gifta. Rubbet tlll honom alltså (förutsatt att hon inte har barn med någon annan).

Fan, Uffe kan ha begått "The perfect crime"

Vem vet, han kan ha planerat det här mordet i månader innan och synat varenda liten detalj för att inte lämna bevisning och riskera att åka dit.

Så svårt är det inte att komma undan med mord om det är välplanerat.
Citera
2015-02-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Det tror jag med. Med tanke på att det var mer eller mindre fullt, hade han nog fått det lite jobbigt.
Citera
2015-02-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Hoppas verkligen det. Någon har lagt henne i isvaken. Isen var alldeles för tjock för att det skulle vara en olycka.

Jag tror inte att det var en olycka. Det verkar helt osannolikt.

Finns det ett obduktionsprotokoll?
Citera
2015-02-24, 19:27
Medlem
Lost-Souls avatar
Släpps inte FUP.en nu när det inte blir något åtal?
Citera
2015-02-24, 19:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att det var en olycka. Det verkar helt osannolikt.

Finns det ett obduktionsprotokoll?

Klart det finns ett obduktionsprotokoll varför undrar du det?

Protokollet stödjer inte åklagarens linje uppenbarligen så US är släppt, nästa steg kommer förmodligen att bli en förklaring som visar att allt var en olyckshändelse med dödlig utgång.

Eller tror du att fallet fortfarande kommer att vara en mordutredning?

Då kanske den nye pojkvännen får se upp.
Citera
2015-02-24, 19:29
Medlem
Citat:
Klart det finns ett obduktionsprotokoll varför undrar du det?

Protokollet stödjer inte åklagarens linje uppenbarligen så US är släppt, nästa steg kommer förmodligen att bli en förklaring som visar att allt var en olyckshändelse med dödlig utgång.

Eller tror du att fallet fortfarande kommer att vara en mordutredning?

Då kanske den nye pojkvännen får se upp.

Hur vet du att det inte följer åklagarens linje? Det kan ju vara säkerställt att hon är mördad, men räcker inte för att fälla nån.
Citera
2015-02-24, 19:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att US hade varit närvarande vid begravningen, det hade nog varit för känsligt med tanke på att han varit häktad men han hade ju kunnat gett sina barn ett stöd innan om han hade blivit släppt förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in