Jag är medveten om att förarbetet för sådana här processer kan dra ut på tiden (i detta fall skedde även byte av advokat). Men med tanke på att många donerade pengar till detta så vore det naturligt att hålla folk uppdaterade, om än så bara med "det rullar på" eller "det kommer att dra ut ytterligare på tiden". Jag har kanske missat något, någon som vet mer?
Jag är medveten om att förarbetet för sådana här processer kan dra ut på tiden (i detta fall skedde även byte av advokat). Men med tanke på att många donerade pengar till detta så vore det naturligt att hålla folk uppdaterade, om än så bara med "det rullar på" eller "det kommer att dra ut ytterligare på tiden". Jag har kanske missat något, någon som vet mer?
Jag börjar misstänka att pengarna är borta för evigt.
Jag förutsätter att det handlar om dålig kommunikation, alternativt att dom har nån anledning att hålla tyst. Att behålla pengarna eller göra att något annat för dom är bedrägeri och således straffbart.
Trodde ni att publiceringen riskerade att anmälas?
– Här är det ju främst en person, en docent, som anmält Expressen till alla tänkbara myndigheter och till PO. Allt har avvisats, anmälan efter anmälan, och då har han överklagat till PON och fått nej där också nu. Det är lite tragiskt, egentligen, för den här mannen har uppmuntrats till allt detta på samma hatsajter som han spred näthat på.