Nu skall man inte racka ner på svenskarna tycker jag, det är ju alla andra länder som inte fattar att det går bäst när man åker sakta/drar utan anledning... Sverige klart mer taktiska!
Nej såklart, lät lite elakare än jag tänkt mig. Framstod bara som ganska roligt i intervjun. Det känns överlag som att åkarna måste anpassa sin taktik efter verkligheten (läs orken) löpande, kan inte vara helt tacksamt.
Känns inte som kommentatorerna är med i matchen, två fall och en bortväxling och inte ett ord från dem vid någon av händelserna.
Visst, de är mindre viktiga lag men ändå.
Är ju inte första gången Teodor gör en usel sprintstafett. Förstår inte att man ställer upp med en åkare som har en så låg lägstanivå och svag uthållighet. Sverige är inte ens medaljkandidat i finalen om inte Halfvarsson gör tre bragdsträckor. Är väl bara fall eller stavbrott hos toppnationerna som skulle kunna rädda dagen...
Är ju inte första gången Teodor gör en usel sprintstafett. Förstår inte att man ställer upp med en åkare som har en så låg lägstanivå och svag uthållighet. Sverige är inte ens medaljkandidat i finalen om inte Halfvarsson gör tre bragdsträckor. Är väl bara fall eller stavbrott hos toppnationerna som skulle kunna rädda dagen...
Det är ju för att vårat starkast möjliga lag nästan alltid går i stöpet pga sjukdom, skada eller bortprioriteringar. Hellner hade givetvis kört före Teodor om han velat, Emil likaså om han var frisk.