2015-02-19, 15:34
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Samma sak sa Laurent Blanc för ett par år sen. Det är så att svarta utvecklas tidigare och kommer i puberteten tidigare. Därför är det ett problem. Det absolut sämsta italienska klubbar kan göra för italiensk fotboll är att ta in 15 åriga välväxta afrikaner för snabba framgångar på primaverasidan. Folk måste förstå det här.

Folk förstår svarta rubriker om rasism; något man blivit hjärntvättad att tänka sedan dagis.
Inget rationellt tänkande kan åsidosätta det.
Citera
2015-02-19, 23:01
Bannlyst
Då var de klart, Guidetti till Serie A eller Inter nästa sommar då.

Göra mål mot Serie A lag i europa = gå till det laget eller ett annat Serie A lag

Kan man betta på detta
Citera
2015-02-19, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Napoli vidare.

Inter ska gå vidare.

Bra läge fortsatt för Roma och Fiorentina.

Det blir tufft för Torino.

Summa summarum är tre eller fyra lag vidare, vilket får ses som planenligt. Varken bättre eller sämre.
Citera
2015-02-19, 23:07
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Roma kryssar vidare hemma på Olimpico och det börjar mer och mer påminna om Spallettis sista månader i klubben. Målade fan på väggen redan vintern 2013 när Roma efter 4 kryss i November kastat bort chansen att utmana Juve om titeln då vissa på Svenska Fans forum fortfarande såg med optimism på den kommande säsong och Champions League-drömmar.

Citat:
Sänt: 2013-11-26 11:09 Ändra

Vem har sagt att inledningen har varit negativ?

Problemet är att vi sedan scudetton 2001 har stått vid samma vägskäl 3-4 gånger och vad säger att nästa år kommer bli annorlunda än säsongerna 02/03, 05/06, 08/09, 10/11, 11/12, 12/13?

Jag är lika glad över inledningen som du men jag hade redan avskrivit Tottis chanser på att få bli mästare än sista gång i Roma och Danieles chans att någonsin få göra det inför den här säsongen. det fanns inget som talade för att vi skulle kunna utmana Juve eller Napoli.

För inledningen i år är inget resultat av långsiktig satsning eller av ett projekt utan av rent jävla flyt i både val av tränare och värvningarna av Benatia, Strootman och Gervinho samt att DDR nu håller samma klass i Roma som i Gli Azzurri.

Ge de ett par svåra år med uttåg i CL-gruppspelet (vi lyckades inte ens i CL men Montella, Candela, Emerson, Cafu, Batistuta, Totti, Samuel och med Capello på bänken) så kan nya ägarna lika gärna få kalla fötter, arenan försenas, Totti slutar/går sönder Garcia går till United och hur motiverad tror ni Maicon kommer vara på en skala nästa år när VM-slutspelet är avklarat?

Inse att detta är/var ett gyllene läge, en chans som inte kommer tillbaka och allra minst nästa år.
Ska vi kunna utmana igen så kommer den resan ske utan Totti och ärligt talat, hur fan ska det gå till?

Samma snack hördes under Capello, det var Spalletti som skulle ta oss till nya nivåer och efter att Ranieris Roma hämtade upp 14 poäng på Inter så skulle man nästa år minsann vara med från början. Hur gick det med det till slut?
Citera
2015-02-19, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Napoli vidare.

Inter ska gå vidare.

Bra läge fortsatt för Roma och Fiorentina.

Det blir tufft för Torino.

Summa summarum är tre eller fyra lag vidare, vilket får ses som planenligt. Varken bättre eller sämre.

Samtidigt har Torino spelat tio matcher i Europa, under en tid som de haft det svårt i Serie A. De har gjort en strålande insats där de fått hushålla med relativt knappa resurser. Hatten av alldeles oavsett utkomsten i nästa match.
Citera
2015-02-19, 23:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Samtidigt har Torino spelat tio matcher i Europa, under tiden som de haft det svårt i Serie A. De har gjort en strålande insats där de fått hushålla med relativt knappa resurser. Hatten av alldeles oavsett utkomsten i nästa match.

Visst har Torino gjort det fantastiskt. Och än är det inte kört.

Spanade in Viola samtidigt som Inter. I första blev Fiorentina hyfsat pressade, men redde ut med lite flyt. I andra gör man det fantastiskt bra. Man känns betydligt hetare än Spurs, och tog bort udden av Spurs presspel genom ett bollvårdande passningsspel. Likaså var det väldigt stabilt bakåt. Det vore en merit att slå ut ett flygande Spurs.

På minussidan är Salah så otroligt frustrerande. Ofta glider han förbi första motspelare, men han touch i trängre situationer, och hans passningsspel, lämnar en del i övrigt att önska. Jag har svårt att se någon egentlig utväxling där under våren. Han kommer bli straffad för sin dåliga grundteknik.

Annars så måste det återigen understrykas hur jävla usel Inters defensiv är. Celtic gör 3 mål utan att vara dödligt effektiva. Visst kommer Inter gå vidare, men bakåt läcker man som ett såll. Och det är fan Rannochia som i någon mening bär huvudansvaret. Han kan mycket väl vara världsfotbollens mest överskattade spelare - sett till att han startar i en så stor klubb. Förvisso är det många som ifrågasätter just hans givna plats i en topplagskandidat, men likväl är han på planen och skämmer ut sig själv. Och det som kapten.
Citera
2015-02-19, 23:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Tror du är fel ute på varje match.

2
1
x
x
1

Jag gissade

1
2
2
2
X

Du gissade

2
1
x
x
1

Det blev

X
X
2
X
X

0 rätt för dig. 1 rätt för mig.
Citera
2015-02-19, 23:55
Medlem
anteri17s avatar
Italien har redan nu mer rankingpoäng för den här säsongen än vad man enskilt fick för säsong 10/11 och 11/12. Det är troligt att man kan komma upp i den högsta rankingpoängen för en enskild säsong sedan säsongen då Inter tog hem CL. Nu gäller det att ta hem lite tighta dubbelmöten. Ärofyllda förluster har det varit nog med.
Citera
2015-02-19, 23:58
Medlem
Runkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag gissade

1
2
2
2
X

Du gissade

2
1
x
x
1

Det blev

X
X
2
X
X

Nja, du fick rätt på både Napoli och Fiorentina, medan Ferry satte Inters kryss
Citera
2015-02-20, 00:37
Medlem
tjenaretjenares avatar
I dessa tider håller jag den Italienska faunan hårt likt en fågelmamma håller i ägget hon ruvar på. Jag vill telepotera mig bort från denna värld där personalen på systembolaget tror att Peroni är en krydda och där de har med sig fish and chips till lunch. Vårat hav har gått från Azzurriblått till något som liknar innehållet i en bajamaja från Roskilde, men jag kämpar kämpar och vet ni vad? Jag kämpar lite till. För jag ger inte upp för jag har denna ovårdade fågelungen att tänka på och den tänker på mig.

Tack för att du finns IL CALCIO.
Citera
2015-02-20, 00:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Är det inte dags att skeppa tillbaks gomez till tyskland? Eller nåt lag som behöver en poacher. Fan tror fiorentina mer behöver "en spelande forward" som är så jävla populärt.
Citera
2015-02-20, 01:00
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Jag gissade

1
2
2
2
X

Du gissade

2
1
x
x
1

Det blev

X
X
2
X
X

Med lite flyt hade jag fan fått in både Torino och Feyenoord segrarna. Så långt borta var det inte.

Överskattade dock turkarna något fruktansvärt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in