2015-02-18, 23:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Det har du nog sett själv. Om det inte generar julafton för rebellerna, så ger det ändå någonting. Speciellt med tanke på "TIGR"-fordonen.

Det kanske vi har. Om du ska lägga dig i donbass framtid genom att döda människor så får du göra det. Jag gjorde bara det som krävdes av mig vad gäller rekryteringen i Sverige. Men visst, du och västvärlden brukar veta exakt hur östeuropa ska behandlas och hur de ska bete sig.

Vad tror du själv?

Vad hände med alla de som fanns i "cauldronen" tror du? Fick de helt plötsligt spatsera förbi debaltsev?

DPR har en bra policy, de låter UKROPS bygga upp städer igen. Vilket du kan räkna med

Fast fortfarande, lätta vapen har trillat in från EU/USA håll till Ukraina.
Den glosögde DNR ledare ligger i en sjuksäng så nu blir det väl kaos när inte han kan leda republiken med noll tillgångar.
DNR har inte återuppbyggt ett skit och styrs av FSB, när dagens rövarband fyllt sin uppgift likvideras de och andra tar makten.
2015-02-18, 23:55
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den glosögde DNR ledare ligger i en sjuksäng så nu blir det väl kaos när inte han kan leda republiken med noll tillgångar.
DNR har inte återuppbyggt ett skit och styrs av FSB, när dagens rövarband fyllt sin uppgift likvideras de och andra tar makten.

Vad vill du ha sagt? Att ett skott i benet inte skrämmer Zakarchenko? Du vet att Republiken har fler ledare.
Det är extremt svårt att bygga upp någonting under konstanta bombningar. Men det vet ju du, mästare av militär.
2015-02-18, 23:56
Medlem
Kan inte Ryssland visa vad de går för någon gång? Men den här farten så kommer de aldrig nå Sloviansk innan sommaren. Jävla ruttet B-lag Ryssland är.
Senast redigerad av Olepeter 2015-02-18 kl. 23:58.
2015-02-19, 00:08
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Väldigt många tvingades göra just precis det, ja. Läs tidningarna istället för att fylla tråden med oinformerat trams:

http://www.theguardian.com/world/2015/feb/18/ukrainian-soldiers-share-horrors-of-debaltseve-battle-after-stinging-defeat

The Telegraph talar med en soldat som uppger att bara hälften av männen i hans enhet klarade sig:

En soldat från en annan enhet berättar att två tredjedelar av hans kompani är borta:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ukraine/11421405/Defeated-Ukrainians-take-the-road-of-life-on-their-retreat-from-Debaltseve.html

En del enheter har fått med sig sin materiel, andra har tvingats lämna allt inne i Debaltseve. Hur mycket som fallit i separatisternas händer är förmodligen fortfarande oklart, jag tror inte ens de själva har en klar bild av det än. Dessutom finns det fortfarande ukrainska förband kvar inne i fickan. Strider pågår fortfarande.

Det enda man redan nu kan säga säkert är att de förlustsiffror som Kiev har uppgett - 22 döda och 150 sårade under utbrytningen - i vanlig ordning är en grov lögn. De verkliga siffrorna är mycket högre.
Så 23 kroppar på bårhuset hittills, sedan om vi utgår från artikeln som sanning, vilket du gör gällande, antar jag att det gäller alla delar, även.

Citat:
The fall of Debaltseve also represents a win for president Vladimir Putin, whose government has backed the pro-Russia forces with heavy weapons and soldiers.

/Micke
2015-02-19, 00:12
Medlem
Diseaseds avatar
Stupade från Azov:

http://www.liveleak.com/view?i=cfa_1424297444
2015-02-19, 00:21
Medlem
Diseaseds avatar
Givi presenterar sig för den internationella publiken och förnekar rysk inblandning i konflikten:

https://www.youtube.com/watch?v=OP1GN_oMd48
2015-02-19, 00:49
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Ukraina begär fredsbevarande styrkor från EU. Ska agera i enlighet med FN-resolution och Minsk-fördraget.
Svårt att se att Putin skulle vilja stänga av terroristerna helt o hållet nu. Agerade inte fröknarna Merkel&Hollande innan, varför skulle de göra det plötsligt senare, - och framför allt HUR? (Vädjanden? "Ser allvarligt på? "Fler som får reseförbud?), om nu terroristerna vägrar dra tillbaka tunga vapen utan i st fortsätter trycka på något annat frontsavsnitt (Mariupol)?
Angela Chamberlaine o Francoise Chamberlaine kör i Nevilles fotspår...
Senast redigerad av HerroFruBoll 2015-02-19 kl. 00:51.
2015-02-19, 01:35
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Ukraina begär fredsbevarande styrkor från EU. Ska agera i enlighet med FN-resolution och Minsk-fördraget.

Finns inte en chans att Ryssland släpper igenom det.
2015-02-19, 03:14
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Jag är realist och jag förstår att de slaviska folken måste gå igenom de som de har gått igenom sen slutet av 1800-talet. Utan denna Golgatavandring så fanns det då egentligen ingen grund att bygga Panslavismen på förutom romantiska idéer om språk och kultur. Men i framtiden kommer alla de slaviska folken att förstå att man blivit lurade att bete sig som västerlänningar. Även miljontals ryssar har blivit det. Det är inte fascistiskt att se att slaverna kommer få sig en tankeställare när de inte längre har någon granne att slåss emot. Analogin är som ett glas med vatten och olja. Om man rör båda vätskorna med en sked så blandas de, om man slutar att röra så lägger sig oljan på ytan - en uppdelning. Det är det som kommer hända mellan västvärlden och de slaviska folken i framtiden när de slaviska folken satt sina språkgränser.

Givetvis kommer en framtida Panslavism inte kunna dikteras av Ryssland som det ofta varit. Det måste ske på samförstånd mellan alla språkgrupper. Samtidigt måste man komma ihåg att bolsjevismen och kommunismen skadade ryssarna mest av alla. Ingen folk har lidit mer än ryssarna de senaste 100 åren. Kanske kineser men de verkar inte bry sig nämnvärt.

Oj, vet inte var jag ska börja...
Det som just nu händer i Ukraina är i sig ett flagrant bevis på att Ryssland ser sig som slavernas herre. Visst blandar sig inte olja och vatten, bla Polen och Tjeckoslovakien visar med sin historia att de inte är intresserade av slaviskt inflytande i form av ryska kosackhorder. Sedan 1600- talet har dessa landområden vänt sig mot väst och det är deras önskan. Så det handlar inte om olja och vatten utan vi är alla samma skrot och korn utom möjligvis ryssar som kanske på grund av sina extremt dåliga ledare de senaste 400-500 åren blivit lite konstiga tyvärr.
2015-02-19, 04:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Vad vill du ha sagt? Att ett skott i benet inte skrämmer Zakarchenko? Du vet att Republiken har fler ledare.
Det är extremt svårt att bygga upp någonting under konstanta bombningar. Men det vet ju du, mästare av militär.
DNR och resten av packet har själva sprängt broar och förstört infrastruktur på order av Ryssland, ingen av de sk ledarna i terroristrepublikerna styr, det gör rysk säkerhetstjänst.
Områdena saknar resurser och kommer bli utfattiga bananrepubliker när kriget är slut.
2015-02-19, 04:23
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvhamn
Oj, vet inte var jag ska börja...
Det som just nu händer i Ukraina är i sig ett flagrant bevis på att Ryssland ser sig som slavernas herre. Visst blandar sig inte olja och vatten, bla Polen och Tjeckoslovakien visar med sin historia att de inte är intresserade av slaviskt inflytande i form av ryska kosackhorder. Sedan 1600- talet har dessa landområden vänt sig mot väst och det är deras önskan. Så det handlar inte om olja och vatten utan vi är alla samma skrot och korn utom möjligvis ryssar som kanske på grund av sina extremt dåliga ledare de senaste 400-500 åren blivit lite konstiga tyvärr.

Jag ser det jag skriver ca 20-30 år fram i tiden, d v s en ärlig Panslavism. Långt efter Putin, Poroschenko, Lukaschenko, Komorowski m fl. Då kommer jag vara drygt 70 år gammal om jag lever, men jag skulle vilja se det. Det finns ingenting jag hellre önskar mig. Det måste bli så. Lokala fiender måste bli vänner om man vill bevara sin gemensamma kultur. Slaverna är ca 350 miljoner i världen idag. Om man inte går ihop så kommer man försvinna och asiater, araber och afrikaner kommer att köra över hela regionen. Polacker, tjecker, slovaker, ryssar, ukrainare, serbo-kroater, bulgarer, slovener m fl måste ingå en pakt i framtiden för att överleva. Det kommer att ske eftersom världen inte lämnar något annat alternativ. har du något annat alternativ så att den slaviska, gemensamma kulturen och språken överlever? Slaver har två alfabet, det latinska och det kyrilliska, två religioner, den katolska och den ortodoxa...men en och samma mentalitet, det måste bli så.
Senast redigerad av TilhelmWell 2015-02-19 kl. 04:26.
2015-02-19, 05:10
Medlem
Så nu när ryssarna fortsatt varit aggressiva, kommer USA:s snack om vapenleveranser möjligtvis ske snart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in