Citat:
Ursprungligen postat av
cunthunter
Var det inte danskarna som var så jävla bra jämfört med ok Sverige.
Hur kan man till två års fängelse för en grov misshandel med kniv och ändå vara ute och ränna.?
Vem knivhögg han ? En annan i något gäng? En "rasist"?
Gängrelaterat. Han hade suttit häktad väldigt länge innan han fick dommen. Därför kom han ut så snabt efter dommen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Finns det någon som inte vet vem Vilks är? Det har ju skrivits spaltkilometer om honom både i Sverige och Danmark.
Att Vilks står på AQIP:s dödslista tror jag dock spelade mindre roll. Finns inget som talar för att GM haft något med AQIP att göra, till skillnad från attentatsmännen i Paris.

Nu är jag medveten om att de flesta som skriver här i tråden är svenskar som sitter i Sverige och tänker som svenskar. Visst, Lars Vilks är känd i Sverige, men man hör väldigt sällan om honom här i Danmark. Vi har Kurt Westergaard och Lars Hedegaard. Vem fan behöver Vilks när man har de två?
De flesta danskar jag känner, har ingen aning om vem Vilks är. Fler vet vem Dan Park är. Att en 22 årig gängmedlem skulle utföra ett attentat mot Vilks, låter som svensk önsketänkning.
Om det var talan om ett attentatförsök (Det hade krävt att han sköt genom ett rum av poliser, genom 2 väggar och med kulor som ändrade vinkel 3-4 gånger) så är frågan om det var Vilks han ville åt. Kurt Westergaard var med vid mötet. Lars Hedegaard har jeg hört skulle vara med. Dan Park var på plats. Islamhatande Facebook-troll som Niels Ivar Larsen var där. Ville man plocka en muslimhatare, fanns det ju 10-12 pers man kunde välja mellan. Det finns inget som tyder på att Vilks skulle vara så speciel (även om han själv anser han är det).
Jeg tror gm sköt mot huset i ett eller annat idiotisk försök på att visa att han var imot hela skiten.
Citat:
Ursprungligen postat av
crusade
Han skrek alluh ahkbar vid den första skottlossningen enligt vittnen på plats
Jag har hört att det vara är ett vittne som sagt det. En polsk 'muslimkritiker'. Hur som helst så verkar polisen inte köra på islamistspåret, men mer på idiotens kriminella historia och gängrelationer.