2015-02-15, 05:58
Moderator
Chantres avatar
Personen på Nörrebro är död.

Hen ska tydligen ha öppnat eld mot polisen och blev skjuten till döds av polisen.
Citera
2015-02-15, 05:59
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Kanske vitpudrad för att förvilla polisen och allmänheten? Talkpulver är billigt.

Känns väl sådär troligt dock, vad skulle det tjäna för syfte? Man har ju signalement A) "Arabiskt utseende" och vidare då det "ovanligt ljusa huvudet"? Det är mer ordvalet jag inte begriper från polisens sida.
Citera
2015-02-15, 06:00
Medlem
Är det nån som kan översätta vad polisen säger. Jag begriper inte danska inser jag.
Citera
2015-02-15, 06:00
Medlem
Citat:
Polis har alltså skjutit en person vid Nörrebro station i Köpenhamn. Ingen info om hälsostatus.
Nu sägs det i:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-02-14-live-politiet-skyder-person-noerrebro-station-afspaerret
att en person är skjuten till döds av polis vid Nörrebro station.
Citera
2015-02-15, 06:01
Medlem
internet2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Mycket märkligt signalement. "Ovanligt ljust huvud"? Är han flintskallig med ljus hy, eller blond? Självlysande mössa? Om vi pratar om mannen på bilderna som släppts så var det åtminstone för mig svårt att se något klart signalement. Mannen bar en väldigt tjock dunjacka.
Ja, eller så suger min danska ;-D det var ankaret som sa det just innan tiden då jag skrev mitt inlägg ifall någon kan gå tillbaka och plocka ut det hela kanske vi kan reda ut det, kan tyvärr inte spola tillbaka i den sändning jag ser på. De visade bilderna på han med svart jacka och vinröd mössa under tiden de gav signalementet.

Hon sa något om att det var ovanligt ljust, kanske ovanligt ljus hy eller hår. Arabiskt ursprung var däremot tydligt även för en svensktalande.

Förresten, personen som blev skjuten på stationen blev också dödad efter att ha öppnat eld på stationen.
Citera
2015-02-15, 06:02
Bannlyst
Citat:
Mycket märkligt signalement. "Ovanligt ljust huvud"? Är han flintskallig med ljus hy, eller blond? Självlysande mössa? Om vi pratar om mannen på bilderna som släppts så var det åtminstone för mig svårt att se något klart signalement. Mannen bar en väldigt tjock dunjacka.
Kan det vara så att han har nån typ av ljus latexmask, men om det är en naturlig albino-arab så bör han vara lättfunnen. Men det med mask kanske inte stämmer då han i övrigt gör mycket för att dölja ansiktet.
Är det ingen av vittnena som hört något typ standard arab-rop om Gud är stor eller om kanske något om teckningarna eller nått så man kan få nån tanke på hans egentliga mål.
Citera
2015-02-15, 06:03
Medlem
Citat:
Känns väl sådär troligt dock, vad skulle det tjäna för syfte? Man har ju signalement A) "Arabiskt utseende" och vidare då det "ovanligt ljusa huvudet"? Det är mer ordvalet jag inte begriper från polisens sida.
Hänvisning till Jokern? Förekommer i en parodisk kurdisk video som cirkulerar på tuben. Tror inte de tänker så otroligt djupt. Maskering helt enkelt, men det kan ju röra sig om en anemisk person eller albino.
Citera
2015-02-15, 06:06
Medlem
Den omkomna är "en ung man, medlem i det judiska samfundet", ägnade sig åt "adgangskontroll" och fick alltså plikta med sitt liv (skjuten i huvudet) enl nyhederne tv2.
Citera
2015-02-15, 06:06
Moderator
Chantres avatar
Personen som blev skjuten utanför synagogan ska ha varit medlem av kyrkan och ha sysslat med inpasseringskontroll i samband med en konfirmation.
Citera
2015-02-15, 06:08
Medlem
Citat:
Den omkomna är "en ung man, medlem i det judiska samfundet", ägnade sig åt "adgangskontroll" och fick alltså plikta med sitt liv (skjuten i huvudet) enl nyhederne tv2.
Det pågick en judisk konfirmation i synagogan när skotten avfyrades enligt samma källa.
Citera
2015-02-15, 06:10
Avstängd
danskarna är som kristian tyrann när det gäller. Men de skiter i Vilks.
Citera
2015-02-15, 06:10
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet2
Ja, eller så suger min danska ;-D det var ankaret som sa det just innan tiden då jag skrev mitt inlägg ifall någon kan gå tillbaka och plocka ut det hela kanske vi kan reda ut det, kan tyvärr inte spola tillbaka i den sändning jag ser på. De visade bilderna på han med svart jacka och vinröd mössa under tiden de gav signalementet.

Hon sa något om att det var ovanligt ljust, kanske ovanligt ljus hy eller hår. Arabiskt ursprung var däremot tydligt även för en svensktalande.

Ska vara arabiskt utseende - men ljusare hy än vad araber normalt har. Svart slätt hår. 25-30 år.

Tydligen har man haft span på en adress vid Nörrebro station och när personen dök upp ropade man till honom och han öppnade eld. Verkar ju inte vara helt oskyldig...
Senast redigerad av Chantre 2015-02-15 kl. 06:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in