2015-02-15, 01:33
Medlem
Svammels avatar
2 skall vara gripna
Citera
2015-02-15, 01:33
Bannlyst
Ögonvittnet Peter Larsen berättar för Esktrabladet att hon hörde två skott vid den botaniska trädgården. Därefter ska polis ha ropat: "Två gripna".
Citera
2015-02-15, 01:34
Medlem
why123s avatar
För mig är det närmast självklart att båda skottlossningarna hör ihop. Jag har inte följt dagens händelser så noga, så ursäkta om jag kommer med en redan besvarad fråga, är Öresundsbron avspärrad?
Citera
2015-02-15, 01:35
Medlem
Flor-Idas avatar
Nu kör de live från Sky
http://news.sky.com/story/1427747/man-shot-in-head-at-denmark-synagogue
Citera
2015-02-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Många i Danmark vill gärna att det ska vara en koppling. Vi i lilla Danmark vill också ha de stora händelserna, även om de är negativa

Men än så länge finns inga kopplingar alls. Vi får se vad polisen kommer fram til de nästa veckorna

En trolig koppling är väl att det kan vara islamister som utför terrordåd just emot yttrandefriheten. Jag känner flera danskar och dom vill inte ha sådana händelser öht.

Detta handlar inte om landgränser vilket man kanske skulle kunna ana när motiven är religiöst motiverade år 2015?
Citera
2015-02-15, 01:37
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det pratas om skott vid synagogan och skott vid botaniska trädgården, ligger de nära varandra eller är det två olika händelser?

Ca. 500m mellan de två och mindre än 10 min mellan händelserna. Så nog två separata händelser.

Enligt några journalister har polisen arresterat två personer för skotten på Gothersgade vid Botaniska trädgården.
Citera
2015-02-15, 01:38
Medlem
svallerbyttans avatar
Live:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-02-14-live-en-person-skudt-i-hovedet-to-betjente-saaret

Verkar som att militären är på plats.
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-02-15 kl. 01:40.
Citera
2015-02-15, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Pinsamt värre att Sveriges sämsta 'konstnär' skyddas i frihetens namn. Wilks är en nolla på sina 'konstnärliga' kvaliteter. Bara gör karriär genom hets mot religion/folkgrupp. Månne nästa kula hitta rätt
Jag stör mig mer på dina åsikter om människors rätt att uttrycka sig än på Vilks verk.
Jag respekterar din rätt till att uttrycka dina åsikter och jag hoppas att du även respekteras Lars Vilks rätt.
Får endast duktiga konstnärer ha åsikter?
Personligen är jag stolt att Sverige skyddar Vilks och hade även önskat att Dan Park hade friats.
Citera
2015-02-15, 01:40
Medlem
På dansk tv ser man bilen EME617 stå utanför lokalen. BMW X5, polisen Skåne, tror jag.... ingen aning om varför jag skriver det här....är lite berusad.... och upprörd....
Citera
2015-02-15, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabba73
På dansk tv ser man bilen EME617 stå utanför lokalen. BMW X5, polisen Skåne, tror jag.... ingen aning om varför jag skriver det här....är lite berusad.... och upprörd....
Det kan inte vara så att det var en bil som helt enkelt gav Vilks skjuts till Danmark? Det vore väl inte helt otroligt.
Citera
2015-02-15, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Nu kör de live från Sky
http://news.sky.com/story/1427747/man-shot-in-head-at-denmark-synagogue
Varför i helvete slänger svt inte vatten på nån journalist, sliter upp honom från sängen och sätter honom i en studio? Nu har de bara någon som rapporterar i skrift..
Har inte Danmark någon live-rapportering?
Det är dåligt att man ska se live på någon engelsk kanal!

Det är mycket möjligt att skytten kommer skjuta fler personer i natt är jag rädd. Jag gissar att skytten inte kommer låta sig gripas också.
Citera
2015-02-15, 01:43
Medlem
SD-Kalles avatar
På ett sätt är det bra att detta sker i Danmark, om det ska ske någonstans, eftersom de kommer reagera till fullo och försvara sin yttrandefrihet oavsett.

Hade det skett i Sverige hade politiker inte gjort någon större grej av det och det hade funnits människor som hade försökt bagatellisera det hela.

Denna händelse kommer definitivt inte gå utan konsekvenser i Danmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in