2015-02-15, 01:06
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Enligt ett vittne (lektorn i satire från Köpenhamns Universitet) så försökte några ta sig ut genom nödutgången på framsidan av huset. När de öppnade dörren, stod de få meter från gm som sköt mot entrén.

Jag har inte hört andra vittnen tala om nödutgångar. Men jag har trott fel förr

Kan det ha varit medhjälpare som försökte släppa in GM?
Citera
2015-02-15, 01:07
Medlem
En synagoga i Köpenhamn har beskjutits för 2 minuter sedan enligt Expressen.
Citera
2015-02-15, 01:08
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan det ha varit medhjälpare som försökte släppa in GM?

Tror mer det handlade om folk i panik som ville ut ur huset.

Polisen anser det endast har varit en gm.
Citera
2015-02-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Köpenhamn är inte så stort. Jag har bott på Nørrebro i snart 20 år och känner många både kriminella och inom polisen. (Jag förklarade mitt förhållande till mina källor i tråden om kriget mellan HA och invandrargäng på Nørrebro) Jag känner 4 som var med på mötet i dag. Jag har talat med 2 av dem, och deras version stämmer bättre med polisens, än Aftonbladets.

Jag har varit på Krudttønden många gånger och varit gäst i liknande debatter fler gånger än jag minns. Polisen är ju inte fantasifulla. De håller sig till vanor och avprövade metoder. Håller man sig till det polisen säger, tar sina egna erfarenheter i betraktning, och sorterar bort all journalistisk dravel, så är det inte alls svårt att få en hyffsad bild av saken.

Det mesta jag har skrivit är sånt som polisen har sagt.

Ok, då är det alltså en del egna slutsatser som inte nödvändigtvis behöver överensstämma med verkligheten då.

Vittnesuppgiften jag citerade kom inte från aftonbladet iofs men vittnet var namngivet samt arbetade i närliggande byggnad.. men visst.. har du känningar inom HA så vet du såklart bäst om vilka vittnesuppgifter som finns eller inte.
Citera
2015-02-15, 01:09
Medlem
CharlieMartels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Är han med i Dansk Folkeparti eller? Sköna politiker de har i Danmark!
Han har varit integrationsminister-något för Sverige?
Citat:
Søren Pind (født 20. november 1969 i Herning) er en dansk kommunal- og folketingspolitiker for Venstre

desuden integrationsminister.

http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Pind
Citera
2015-02-15, 01:10
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Antagligen "svenskar". Säkrast att övriga Europa snarast, för deras egen skull, hermetiskt stänger gränserna till den islamistiska enklaven Sverigearabien.
Citera
2015-02-15, 01:11
Medlem
svallerbyttans avatar
VAFAN, en ny skottlossning nu?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Enligt danska BT pågår just nu en polisoperation på Nørreport station i Köpenhamn. Stationen ska enligt uppgifter till BT ha blivit evakuerad. Det ska vara tungt beväpnad polis på platsen.

(AB live)
Citera
Medlem
Flor-Idas avatar
Skottlossning vid synagogan i Köpenhamn nu!
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-02-15-skud-affyret-ved-synagoge-i-koebenhavn
Citera
2015-02-15, 01:12
Medlem
Fullt pådrag på Nörreport station som evakueras av polisen nu.

"00.55: Politiet er lige nu i gang med en stor operation på Nørreport Station, som er blevet evakueret under en masse spektakel. Det oplyser BTs kilder på stedet. Det er angiveligt S-togs-perronen, som tungt bevæbnet politi lige nu stormer. De nærmere omstændigheder kendes ikke."
Citera
Medlem
tjenaretjenares avatar
Hells Angels kom till Sverige via Danmark, Bandidos kom till Sverige via Danmark, Black Cobra kom till Sverige via Danmark, mycket droger kommer till Sverige via Danmark, många asylsökande kommer till Sverige via Danmark, rockfestivaler kom till Sverige via Danmark. Ja som ni ser så kommer mycket till Sverige via just Danmark och det är väl bara en tidsfråga innan det kommer terrordåd hit också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det är jag som tycker han ser ut som Jokern.
Förrutom munnen så är han väldigt svart väl kring ögonen och ser vit sminkad ut i ansiktet.
Det får mig tveklöst att associera till följande anti-IS-video, där såväl Jokern som Drakula förekommer:
https://www.youtube.com/watch?v=tBNbH-Fpnns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in