Citat:
Ursprungligen postat av
joppe
Köpenhamn är inte så stort. Jag har bott på Nørrebro i snart 20 år och känner många både kriminella och inom polisen. (Jag förklarade mitt förhållande till mina källor i tråden om kriget mellan HA och invandrargäng på Nørrebro) Jag känner 4 som var med på mötet i dag. Jag har talat med 2 av dem, och deras version stämmer bättre med polisens, än Aftonbladets.
Jag har varit på Krudttønden många gånger och varit gäst i liknande debatter fler gånger än jag minns. Polisen är ju inte fantasifulla. De håller sig till vanor och avprövade metoder. Håller man sig till det polisen säger, tar sina egna erfarenheter i betraktning, och sorterar bort all journalistisk dravel, så är det inte alls svårt att få en hyffsad bild av saken.
Det mesta jag har skrivit är sånt som polisen har sagt.
Ok, då är det alltså en del egna slutsatser som inte nödvändigtvis behöver överensstämma med verkligheten då.
Vittnesuppgiften jag citerade kom inte från aftonbladet iofs men vittnet var namngivet samt arbetade i närliggande byggnad.. men visst.. har du känningar inom HA så vet du såklart bäst om vilka vittnesuppgifter som finns eller inte.