2015-02-14, 14:40
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spirituality
Jag upplever och ser livet som en vibration av kosmos, verkligheten upplever jag som en konstruktion av sinnet.
Universum skapade medvetandet för att blicka tillbaka på sig själv?
Citera
2015-02-14, 14:50
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Du menar alltså att en mask döms till att i all evighet födas om till mask? Att ingen kan klättra på evolutionskedjan? Du hade alltså, ren tur som blev människa - toppen av dagens evolutionskedja? Medan andra liv drabbas av ren otur?

Kosmos energi är alltid oförklarligt vacker, människan begår misstag enbart eftersom att många styrs av ondskan som projiceras av egot, ett begär att bli girig, exploatera och aldrig nöja sig. Ett ständigt sätt att påminna sig själv om illusionen att vi inte är en, att vi är separata individer så att empati är en känsla inte många personer upplever. En vandringsgräshoppa kan aldrig välja att vara någonting annat än någonting som förstör och äter upp naturen och ett bi kan aldrig välja att vara någonting annat än någonting som ger naturen liv, pollinerar växter och sprider harmoni men en människa kan välja att vara ett bi eller en parasit. Vi ska föregå med gott exempel i kosmos, det är vår plikt att ta hand om allting - eftersom att vi kan, om vi vill.

Jaja du är desillusionerad när det kommer till både Kosmos och reinkarnationsläran, men trivs du och funkar bra på det så ska jag inte argumentera mer med dig.

Ha en trevlig alla hjärtans dag
Citera
2015-02-14, 14:52
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Jaja du är desillusionerad när det kommer till både Kosmos och reinkarnationsläran, men trivs du och funkar bra på det så ska jag inte argumentera mer med dig.

Ha en trevlig alla hjärtans dag

Hur menar du att jag är desillusionerad inom en lära som enbart baseras på teorier; vi kan aldrig avfärda någon teori inom reinkarnationsläran.

Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Universum skapade medvetandet för att blicka tillbaka på sig själv?

Mycket möjligt, ja.
We are a way for the cosmos to know itself. - Carl Sagan
Citera
2015-02-14, 14:59
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
We are a way for the cosmos to know itself.[/i] - Carl Sagan
Borde väl få dig att tänka?
Citera
2015-02-14, 15:02
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Borde väl få dig att tänka?

Vad är det jag ska tänka på?
Citera
2015-02-14, 18:48
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
BTV.
Hade hela civilisationen gått under och vi var tvungna att kämpa för vår överlevnad så hade jag sökt mig till de med en kristen livssyn.

För att Amish-folket är så duktiga på att bygga stugor eller?
Citera
2015-02-14, 19:01
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
För att Amish-folket är så duktiga på att bygga stugor eller?
Ja, typ.

Hade känts bättre än att söka mig till Hells Angels-sekten.
Citera
2015-02-14, 19:04
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ja, typ.

Hade känts bättre än att söka mig till Hells Angels-sekten.

Haha va, HA en sekt? Nja, kriminell organisation snarare. Oavsett så finns det ju ganska mycket där emellan. Själv skulle jag nog sällat mig till någon asiatisk grupp, typ taoister eller så. De har ju levt ganska så civiliserat under väldigt lång tid där borta i öster, så något bör de ju göra rätt!
Citera
2015-02-14, 19:09
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Haha va, HA en sekt? Nja, kriminell organisation snarare. Oavsett så finns det ju ganska mycket där emellan. Själv skulle jag nog sällat mig till någon asiatisk grupp, typ taoister eller så. De har ju levt ganska så civiliserat under väldigt lång tid där borta i öster, så något bör de ju göra rätt!
Hehe...
Det är lockande ändå att tänka sig in i hur man skulle agerat ifall civilisationen hade fallit. Vart ens moraliska kompass hade fört en.
Citera
2015-02-14, 19:14
Medlem
Vad med konceptet om Gud är det du inte håller med om?

Är det för alla religiösa fanatiker? Tja, dessa är inte Gud, de är enskilda individer. Så du gillar inte religiösa med andra ord? Det är endast det som kan betecknas som "ALLT" i din rubrik, om jag förstår dig rätt?

Citat:
Hehe...
Det är lockande ändå att tänka sig in i hur man skulle agerat ifall civilisationen hade fallit. Vart ens moraliska kompass hade fört en.
Tja, långt in i skogen antagligen.

Jag hade levt på bär och kottar i alla fall.
Citera
2015-02-14, 19:17
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitegoat

Tja, långt in i skogen antagligen.

Jag hade levt på bär och kottar i alla fall.

Kottar och bär? Då blir det kul att skita sedan
Citera
2015-02-14, 19:22
Medlem
DenLedes avatar
Alltså, vad skiljer oss från tex. chimpansen?
Vi kan ju välja att följa våra drifter till skillnad frän däggdjuren.
Människan har alltid ett val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in