2015-02-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Han drog till Brasilien när han var typ 23 år. Han hade spelat hyfsat bra i Milan och kunde välja att gå till en PL-klubb eller vilken annan liga som helst i Europa. Han valde Brasilien...

Så fel du har ang. Pato där
Han spelade bra i Milan, gjorde b.la ett supermål mot Barca var han i princip sprang ifrån hela laget redan vid avspark. Han tog sin plats i Brasiliens landslag.
Men sedan kom skadorna och han gick långtidsskadad, vilket ´ankan´ som han kallas senare anklagat Milan för.
Så efter att ha gått skadad i flera omgångar hade han, som ovanstående säger, inte möjligheten att gå till vilket lag som helst i Europa utan det var mest mittenlag som visade intresse och valde då att göra en omstart i Brasilianska Serie A.
I dagens Milan hade han nog fått fortsätta men vid det tillfället hade man formstarka Zlatan och Robinho samt att även Cassano anlände som just då va riktigt het.

Där har du vad som hände med Pato
Citera
2015-02-10, 19:33
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvak
Det ligger något i de, hade han lämnat snyggt hade det nog kunnat ge en andra chans. Men varför blev de just Prespa Birlik? Han måste ju haft andra erbjudanden och varför blev det inget La Liga som han snackade så mycket om i media (kontrakt var redan klar enligt honom).
Har han helt lagt av o spela idag eller huserar han i någon låg division/korpenlag?
Jag köper att han aldrig var den stjärnan han själv tyckte att han var men bättre alternativ borde han ha efter både MFF och Turkietvistelsen

Konstigt att karriären kan få totalstopp på det sättet, kollar man på Molins i Malmö så kom han ju verkligen tillbaka starkt efter många år av skador o bänk utomlands, lite otur med skada igen dock
Undrar hur det kommer gå för Hamad, han lär ju alltid kunna börja om i allsvenskan iallafall

han fick ett "lärling/prov kontrakt" med häcken men jag tror inte han fick spela ngt alls.
tror han varit klubblös i 1 ½ år men har nu skrivit på för en div klubb nånstans i europa.
Ja Molins är verkligen exempel på att det går att komma hem igen och rivstarta karriären
Citera
2015-02-12, 01:16
Medlem
asslikethats avatar
Vad har hänt med Marko Mitrovic?
Citera
2015-02-12, 17:32
Medlem
Bobrovsky-CBJs avatar
Fotbollsspelare som försvunnit? I princip varenda lovande talang vi haft i Sverige de senaste 10 åren?

Marcus berg, alla femtusen Elm-bröder, Katchnalitchis (Eller hur han nu stavas... ), Martin Olsson, Oscar Wendt osv. osv. osv.

Och snart kan man väl lägga till Guidetti på denna lista också..
Citera
2015-02-12, 17:36
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

Jag har för mig att han gick till ett MSL-lag i somras. Inte hört mer sedan dess.
Citera
2015-02-12, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobrovsky-CBJ
Fotbollsspelare som försvunnit? I princip varenda lovande talang vi haft i Sverige de senaste 10 åren?

Marcus berg, alla femtusen Elm-bröder, Katchnalitchis (Eller hur han nu stavas... ), Martin Olsson, Oscar Wendt osv. osv. osv.

Och snart kan man väl lägga till Guidetti på denna lista också..

Wendt har ju dock spelat 13/20 Bundesliga matcher för sitt Borussia Mönchengladbach i år, dom ligger 5:a i tabellen också. Även spelat 5 matcher i Europa League. Verkligen inte fy skam... Dock så verkar inte Hamrén vara så sugen på att låta honom spela.
Citera
2015-02-12, 19:48
Medlem
Vad har hänt med Lassana Diarra egentligen? han var ju faktiskt väldigt nyttig i Real, oftast bra i dom stora matcherna. Saknade väl tekniken och passningsspelet för kunna spela på den allra högsta nivån. Drog till Ryssland, sen har jag inte hört så mycket om honom. Man hör ju en del om Hulk och andra stjärnor i Ryssland. Men det har varit dött kring Lass.
Citera
2015-02-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Vad har hänt med Lassana Diarra egentligen? han var ju faktiskt väldigt nyttig i Real, oftast bra i dom stora matcherna. Saknade väl tekniken och passningsspelet för kunna spela på den allra högsta nivån. Drog till Ryssland, sen har jag inte hört så mycket om honom. Man hör ju en del om Hulk och andra stjärnor i Ryssland. Men det har varit dött kring Lass.

http://www.svenskafans.com/europa/lassana-diarra-far-spela-fotboll-igen-525703.aspx

Säger en hel del.
Citera
2015-02-12, 21:13
Medlem
Pickmylussys avatar
vad hette den där belgaren med burret i benfica?

stor kraftig mittfältare med skön teknik(på fifa iaf). stcak till ukraina om jag kommer ihåg rätt kanske??

varför vet jag inte. har för mig att han var lovande och trodde han skulle till pl typ.
Citera
2015-02-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
vad hette den där belgaren med burret i benfica?

stor kraftig mittfältare med skön teknik(på fifa iaf). stcak till ukraina om jag kommer ihåg rätt kanske??

varför vet jag inte. har för mig att han var lovande och trodde han skulle till pl typ.

Axel Witsel. Stack till Zenit i Ryssland. Verkar gå rätt bra för honom där och han har kvar sin plats i belgiska landslaget.

Han köptes för 400 miljoner och sitter på en riktigt hög lön skulle jag tro. Hade dock varit kul att se honom i PL.
Citera
2015-02-12, 22:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat

Är det inte han som spelar i Anderlecht? Eller är det en annan Mitrovic?

Läste så sent som för 1h sedan om att Dortmund är intresserad av en Mitrovic eventuellt
Citera
2015-02-12, 22:05
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Axel Witsel. Stack till Zenit i Ryssland. Verkar gå rätt bra för honom där och han har kvar sin plats i belgiska landslaget.

Han köptes för 400 miljoner och sitter på en riktigt hög lön skulle jag tro. Hade dock varit kul att se honom i PL.

Belgien körde väl mikrofonmittfältsduon Witsel-Fellaini i åttondelen i VM, classic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in