2015-02-10, 18:54
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Återigen, aldrig någonsin har det funnits en tid eller ett land med rättsligt skydd för vem som helst att säga vad som helst om specifierade personer med sådan spridning till så många samhällsmedborgare bakom anonymitet. Vad som hänt är att teknologin sprang ifrån rätten plötsligt och gjorde detta möjligt för första gången i mänsklighetens historia och rätten kämpar långsamt för att försöka komma ikapp. De grova kränkingar mot personer som är olagliga ut i verkligheten är lika olagliga på nätet - det är bara det att nätet sprang ifrån rätten teknologiskt.

Återigen, har ett brott har begåtts så är det ett polisärende. Jag tror alla är överens om att polisen har rätt att spåra brottslingar på internet. Det jag inte förstår är varför en politisk skvallertidning ska tillåtas övervaka befolkningen. Det är skamligt. Tänk efter, oavsett vad man tycker om SD, låter det rimligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Frågan är väl snarare varför Sverige måste efterapa Sovjetunionen och DDR?

Ponera att nån sitter och smädar och hänger ut din dotter på internet, tycker inte du att någon skall ställas till svars?
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Skulle tippa på att Jan Helin skulle få svårt att röra sig fritt i City efter solnedgången, finns många som är jävligt förb. Fast det verkliga hotet kommer från AFA, var så säkra, vänsterns hantlangare kommer snart o knackar på,

Det stämmer nog att Jan Helin inte skulle våga röra sig utan skydd i city. Han vågar ju inte ens ha sin adress i telefonkatalogen.

Med vänsterns logik i denna tråd får väl det tolkas som att Jan Helin inte vågar stå för sina åsikter!
Citera
2015-02-10, 18:55
Medlem
Vindhlers avatar
Samhället blir mer och mer totalitärt, folk begår självmord efter att ha trakasserats utav maktens lakejer, men det mest skrämmande och det som gör mig mest förbannad är de som sitter här och applåderar maktens lakajer i Researchgruppen, Expressen och Aftonbladet. De som "har rent mjöl i påsen", det vill säga, de som självmant har förslavat sig och gett bort sin tankefrihet till makten och som skryter om hur de minsan inte tycker något som inte är accepterat utav DÖ-regimen och dess journalistiska lakejer.
Citera
Medlem
49450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Fast just i det här fallet diskuterades varför Birro fick gå från Expressen och då ligger micro123 närmare sanningen.
Nej då Micro123 svarade på detta: ""Man ska inte skriva sådant man inte kan stå för" är jävligt lätt att säga. Marcus Birro fick sparken för att han åt lunch med två sverigedemokrater. Vem vågar stå för avvikande åsikter i ett så sjukt samhällsklimat?"

Birro hade redan fått sparken från Expressen vi detta tillfälle och blogga för en fotbollsblogg, där han efter SD middagen sen sparken.
Citera
Medlem
Yes!!!!!! Han fick sparken! En seger för förnuftet och ett steg mot ett bättre Sverige!

Nu kommer det att vara tidig julafton i några dagar med alla som kommer att bli outade!
Citera
2015-02-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Förstår verkligen inte varför så många trodde RG bluffade om att de kommit över databasen innan.
De hade absolut ingen anledning att ljuga, utan det skulle bara skada deras rykte.

Admin och moderatorerna körde såklart damage control för att folk skulle lugna ner sig, sedan att folk blev övertygade av det..

Det verkade ju ganska troligt eftersom dom bara sade sig sitta inne med information utan att läcka ut den. Det verkar ju bara som att dom gjort amatöranalys av inlägg plus at dom sett folk som gett "digitala avtryck". Det vill säga dom som uppgett sitt riktiga namn i kombination med deras e-post som dom både använt här och på Flashback. Jag har svårt att tro att dom skulle veta vad dom riktiga personerna är bakom nanvändarna är här på Flashback. Det är "same old story" - att media gör en höna av en fjäder.
Citera
2015-02-10, 18:57
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Den privata åsiktspolisen Researchgruppen, själva våldsbejakande vänsterextremister som numera stolt kallar sig för Sveriges svar på Stasi, slår till igen. Finansierade av blodspengar från några av historiens värsta massmördare -- Robert Aschbergs arv från sin farfar Olof, "den röde bankiren" -- och i samarbete med den mediala eliten, denna gång Aftonbladet.

Det är tamejfan surrealistiskt. Bolsjevismen inte bara lever och har hälsan, den sätter agendan i Sverige år 2015.

Bli inte förvånad när sosseregeringen drar igång en "utredning" kring huruvida Researchgruppen kan inrättas som en statlig myndighet under polisväsendet. SÄPO centraliserades ju ytterligare alldeles nyligen. Politikerna har ju uttryckt sitt tysta medgivande till dessa former av kommunistiska skamgrepp, och det faktum att svenska folket inte stormat Rosenbad och givit riksdagspöbeln sitt rättmätiga straff är ju ytterligare ett klartecken för vänsteretablissemanget att fortskrida på samma bana.
Citera
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Samhället blir mer och mer totalitärt, folk begår självmord efter att ha trakasserats utav maktens lakejer, men det mest skrämmande och det som gör mig mest förbannad är de som sitter här och applåderar maktens lakajer i Researchgruppen, Expressen och Aftonbladet. De som "har rent mjöl i påsen", det vill säga, de som självmant har förslavat sig och gett bort sin tankefrihet till makten och som skryter om hur de minsan inte tycker något som inte är accepterat utav DÖ-regimen och dess journalistiska lakejer.
Identitet (läs: anonymitet) är en handelsvara. Vissa får sin bestulen.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Frågan är väl snarare varför Sverige måste efterapa Sovjetunionen och DDR?

Vilket Sverige inte har gjort för mig veterligen så hade inte Sovjetunionen och DDR en stor privatägd kvällstidning som skrev om amerikanska kändisar, den nya bantningsmetoden och ibland lite då och då om politiska saker.

Ni näringslivsfientliga typer borde nästan straffas på något vis. För er dumhet alltså.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Det här med att folk blir kränkta för att vissa skriver "judesvin" och liknande håller ju inte riktigt. Själv gillar jag inte droger och jag gillar verkligen inte hästar så jag håller mig borta från dessa delar av forumet. Blir man kränkt av folks åsikter om t.ex judar så är det ju bara att hålla sig borta från trådar som avhandlar judar. Lätt som en plätt!

Så går det såklart till i ett normalt land. Där går individens rätt till yttrandefrihet först, och om man inte gillar det så behöver man inte gå in på den webbsidan. I USA har för fan Ku klux klan en webbsida helt öppet och lagligt, och gillar man inte Ku klux klan så behöver man inte gå in där.

I Sverige kan inte ens Flashback existera, som inte har någon agenda alls annat än att erbjuda människor en diskussionsplattform, utan måste byta servrar till USA. Det säger någonting om Sverige och hur "tolerant" det här landet är.
Citera
2015-02-10, 18:58
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Men din fjant, du förstår väl att AB går till polisen med sådana uppgifter? Nu är det småtöntar som Ankar som ska skärskådas då de har en politisk roll i samhället.

Buhu, han får inte vara politiker och uttrycka hat mot muslimer och svarta, buhu.
Haha, jag kör en klassiker: "Källa på det"?

De bryr sig inte ETT SKIT om pedofiler, och skulle de gå till polisen med dessa uppgifter är det lite svårt att bortförklara hur de fått uppgifterna. Nej, att raljera som en idiot om "negrar" osv är bland det värsta du kan göra. Det enda som är värre är att kalla sig "patriot" eller att värna om sitt land, välfärden osv.

De som gör det klumpas nämligen ihop med såna som skriver REN SKIT om "judesvin" osv. Du är också en av dessa rena skitsprutare, som endast svarar chattande och substanslöst. Jag tycker ni hjärntvättade får kan hålla er till twitter, och onanera varandras egon där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in