Citat:
Ja absolut jag bryr mig personligen inte om folk har rasistiska åsikter eller inte eftersom jag är för yttrandefrihet. Men vissa åsikter kan skada andra människor på stora skalor både mentalt och fysiskt (leder till fysiskt) vilket är det jag inte gillar. Sen är man bara feg om man verkligen har sådana åsikter och sen nekar det i verkligheten. Har man åsikter ska man stå för det, lite det yttrandefriheten byggs upp av. Om alla viker sig vid första möjliga fråga in public klart som fan vi inte har någon yttrandefrihet. Och vem bestämmer om det är en rasistisk åsikt då? Är dessa personer dömda för någonting? Nej, naturligtvis inte, det är Aftonbladet som är åklagare och domare i det här. Har du någon åsikt som avviker från den politiskt korrekta normen så ska du hängas ut som syndare. Det är en inkvisition helt enkelt, på samma sätt som man jagade hädare förr i tiden.
Dessutom får man faktiskt ha en åsikt även om den är rasistisk. Det är detta som folk inte verkar kunna förstå. Du kan inte förbjuda en människa från att tycka någonting. Men det är det Aftonbladet försöker göra. Man ska jaga dessa människor som man gjorde på medeltiden enbart för deras åsikters skull. Är det verkligen värdigt en modern demokrati på tvåtusentalet? Är det verkligen så omöjligt att låta folk ha sina åsikter precis som alla andra människor? Man behöver inte tycka om dem, men lever man i en demokrati så är det, det som är spelreglerna.
Dessutom får man faktiskt ha en åsikt även om den är rasistisk. Det är detta som folk inte verkar kunna förstå. Du kan inte förbjuda en människa från att tycka någonting. Men det är det Aftonbladet försöker göra. Man ska jaga dessa människor som man gjorde på medeltiden enbart för deras åsikters skull. Är det verkligen värdigt en modern demokrati på tvåtusentalet? Är det verkligen så omöjligt att låta folk ha sina åsikter precis som alla andra människor? Man behöver inte tycka om dem, men lever man i en demokrati så är det, det som är spelreglerna.
Sen är jag inte insatt i själva nyheten direkt.