2015-02-10, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Här finns Piscatus databas som zipfil.
https://minfil.org/MaDch1b5bd/piscatus.zip

Gå inte in på en massa skumma sidor och fyll i era epostadresser...

Min e-post finns med och ett personnummer som inte är mitt MEN som jag helt uppenbart skapat vid något tillfälle... få se om jag kan klura ut när jag skapade det... inte många sidor som begär personnummer...

Helt uppenbart har de en annan databas att samköra emot där många är medlemmar men man inte behöver ange korrekt personnummer....
Senast redigerad av fri123 2015-02-10 kl. 01:40.
Citera
2015-02-10, 01:37
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Chloe har ett finger med i den sidan så jag tror inte du behöver vara orolig, men ladda hem zipfilen och sök där om du är orolig.
Råkade skriva in lite olika mail-adresser. Bränna upp min router och laptop?:/
Citera
2015-02-10, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Chloe har ett finger med i den sidan så jag tror inte du behöver vara orolig, men ladda hem zipfilen och sök där om du är orolig.

är inte så orolig för o bli "avslöjad" har inte skrivit särskilt kontroversiella åsikter o så här tänkte mer på virus o sånt är inte så datakunnig och har alltid andvänt mig av disposable emails på flashback, fyllde i mig vanliga email för o se om jag blivit hackad på något annat sätt trodde man kunde göra även det där

för att återgå till topic verkar ju researchgruppen ha kommit över en lista med användare, synd då anonymiteten just var vad som gjorde flashback så intressant.

Hur påverkar detta flashback i framtiden nu när det inte längre tycks vara anonmt?

Och den stora frågan, hur läckte 40.000 användare ut? Har dem mutat admin här?
Citera
2015-02-10, 01:43
Bannlyst
Alltså, det verkar ju som att ens personnr är där, fast inte bredvid ens epost?
Citera
2015-02-10, 01:45
Medlem
Shadowcrafts avatar
Jag fattar fortfarande inte hur dem kan få tag på användares emails, det är ju inget flashback ger ut?

Sen så tror jag inte att en student som skriver rasistiska kommentarer lite då och då kommer bli uthängda. Utan tex politiker som skriver på forumet och dylikt.
Citera
2015-02-10, 01:48
Medlem
Detta konto är inte spårbart, engångsmejl etc. Däremot så har jag ett annat konto till vilken en reg-mejl återfinns i piscatusdumpen. Det finns dock två märkliga saker här. Personnumret stämmer inte, mitt riktiga personnummer finns inte ens med alls. Jag bytte epostaddress till kontot för över ett år sedan om jag minns rätt, den nuvarande epostaddressen finns inte med. Hacket borde alltså ha gjorts för över ett år sedan och personnumren verkar inte stämma alls.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

Mitt fanns inte. Står ditt med?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

haha ja nu har jag kollat igenom det där, vissa är ju fldda 1926 osv tvivlar på att dessa vet hur man använder internet

den där listan på kändisar kan dem väl inte mena ha figurerat på flashback
Citera
2015-02-10, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
haha ja nu har jag kollat igenom det där, vissa är ju fldda 1926 osv tvivlar på att dessa vet hur man använder internet

Grejen är att de samkört två databaser. Min e-postadress fanns med med ett personnummer som visserligen inte var mitt men som jag, och endast jag har skapat.
Citera
2015-02-10, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas

Nej, jag noterade också det. Känns som att listan är bluff rakt igenom, förutom mailadresserna. Där kände jag igen en som jag vet är riktig, men jag minns inte vem den tillhör.
Citera
2015-02-10, 01:52
Medlem
Reellfantasis avatar
Denna vecka kommer det finnas 100 personer på aftonbladet med namn kopplade till konton. Det handlar inte bara om uppsatta personer.
Citera
2015-02-10, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Grejen är att de samkört två databaser. Min e-postadress fanns med med ett personnummer som visserligen inte var mitt men som jag, och endast jag har skapat.

Du menar ett fejkat personnr? Sådana går ju att göra, eftersom det finns vissa regler för hur man skapar de sista siffrorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in