2015-02-09, 07:51
Medlem
AldoRaines avatar
Hej

Jag är på jakt efter en spec på vad som måste vara med i årsredovisningen när man upprättar en ÅR för BRF enligt K2 regelverket.

Någon som kan hjälpa mig med detta inklusive källa så är jag tacksam. Vv. hänvisa inte till BFN vägledning på 348 sidor. Jag är ute efter en kort och enkel beskrivning av alla "måsten"

Mvh
Citera
2015-02-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hej

Jag är på jakt efter en spec på vad som måste vara med i årsredovisningen när man upprättar en ÅR för BRF enligt K2 regelverket.

Någon som kan hjälpa mig med detta inklusive källa så är jag tacksam. Vv. hänvisa inte till BFN vägledning på 348 sidor. Jag är ute efter en kort och enkel beskrivning av alla "måsten"

Mvh

Alla måsten summeras tyvärr på BFN's 305 sidor långa vägledning. Läs om resultaträkning sidan 22 och balansräkning sidan 32. Rubrikerna som står uppradade måste finnas om det finns belopp som motsvarar posten. Är det noll får man ta bort rubriken. Man får inte lägga till egna rubriker.

Är det en HSB förening kan du säkert hitta vägledning hos HSB.
Citera
2015-02-09, 08:14
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedebig
Alla måsten summeras tyvärr på BFN's 305 sidor långa vägledning. Läs om resultaträkning sidan 22 och balansräkning sidan 32. Rubrikerna som står uppradade måste finnas om det finns belopp som motsvarar posten. Är det noll får man ta bort rubriken. Man får inte lägga till egna rubriker.

Är det en HSB förening kan du säkert hitta vägledning hos HSB.

Jag tänker främst på förvaltningsberättelsen, vilken info. som måste vara med där.
Citera
2015-02-09, 10:20
Medlem
Svensk.Partiledares avatar
Citat:
Jag tänker främst på förvaltningsberättelsen, vilken info. som måste vara med där.

Den brukar väl vara väldigt basic? Grundläggande vad som har hänt/gjorts under året?
Eller är det jag som blandar ihop någonting nu..
Citera
2015-02-10, 00:43
Medlem
Citat:

Samma som tidigare, men med fastställda uppgifter för flerårsöversikten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in