2015-02-09, 23:41
Medlem
elgecys avatar
Pratas om hets mot folkgrupp. Jag anser att det här är hets mot privatperson.
Citera
2015-02-09, 23:50
Medlem
Framtyrs avatar
Svenskar enas mot dessa röda svin, de sitter med skyddad identitet i sina fler miljons lägenheter och hus. Vi bör möta hårt med hårt, och bedriva privat spaning på dessa människor, och hänga ut dem med namn och adresser..
Citera
2015-02-10, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittklas
användaren Chloe som förövrigt också är på flashback och var den första att länka till https://www.pwnad.pw/

skriver i kommentarsfältet på https://swehack.org/viewtopic.php?f=18&t=538&start=10

"saxman skrev:
Tack, men hur ser man vilket konto som mailadressen är koppplad till?

Det gör man inte. Allt jag fick länkat till mig var e-postadresser och ett personnummer kopplat till mailen. Jag har försökt få kontakt med folk som hittade sig i dumpen och frågat om deras personnummer stämde överens men bara fått svar från tre personer och alla säger att det är fel men att epostadressen är kopplad till deras Flashback-konto.

Jag har försökt att få tag i TS med att få mer info och enligt hen skulle jag få mer info senare."

Ska vi bortse från min foliehatt teori betyder de att Piscatus och researchgruppen lagrade en massa flashbackanvändares eposter och personnummer på sin sida, dessa läckte sen när nägon hackade piscatus och nu är en massa människors personnummer på vift, alltså har piscatus gjort sig skyldiga till att alla användare som lagrats med personummer nu riskerar att utsättas för identitetsstöld

det här är fan sjukt och piscatus och researchgruppen borde hållas ansvariga o straffas

Chloë är ju en etablerad medlem här och har dessutom hjälpt folk väldigt mycket, så att misstro henne är närmast löjligt.

Däremot är TS på Swehack reggad så sent som idag. I vilket fall fanns pwnad innan denna TS dök upp på Swehack.
Citera
2015-02-10, 00:07
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Chloë är ju en etablerad medlem här och har dessutom hjälpt folk väldigt mycket, så att misstro henne är närmast löjligt.

Däremot är TS på Swehack reggad så sent som idag. I vilket fall fanns pwnad innan denna TS dök upp på Swehack.

Så för att man har ett konto på flashback så går man att lita på?
FYI så har medlemmar i researchgruppen haft konton och varit aktiva här långt innan RG startades.
.Chloë är dessutom självutnämnd "hacker" så bara för att hen har hjälpt folk med saker betyder inte att personen har ett osunt intresse av folks uppgifter.

Jag säger absolut inte att hen inte är att lita på, bara att de skäl du ger till det inte är så övertygande.
Citera
2015-02-10, 00:13
Medlem
Citat:

misstror inte henne, egentligen kliar inget av det här mig då jag alltid använt mig av temporära disposable email adresser på flashback och har dessutom inte skrivit något särskilt kontroversiellt här tänker mer på forumet i sin helhet är synd om det förlorar sin anonymitet, då dör hela skiten

för flashback i helhet tror jag det är en tid då det är hälsosamt att vara paranoid och tänka över alla möjligheter och alternativ
Citera
2015-02-10, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så för att man har ett konto på flashback så går man att lita på?
FYI så har medlemmar i researchgruppen haft konton och varit aktiva här långt innan RG startades.
.Chloë är dessutom självutnämnd "hacker" så bara för att hen har hjälpt folk med saker betyder inte att personen har ett osunt intresse av folks uppgifter.

Jag säger absolut inte att hen inte är att lita på, bara att de skäl du ger till det inte är så övertygande.

Man kan nästan aldrig lita på någon till 100%. Omöjligt är det inte, men det är inte vad jag själv tror.
Citera
2015-02-10, 00:15
Medlem
Citat:

misstror inte henne, egentligen kliar inget av det här mig då jag alltid använt mig av temporära disposable email adresser på flashback och har dessutom inte skrivit något särskilt kontroversiellt här tänker mer på forumet i sin helhet är synd om det förlorar sin anonymitet, då dör hela skiten

för flashback i helhet tror jag det är en tid då det är hälsosamt att vara paranoid och tänka över alla möjligheter och alternativ då jag vet att många här skrivit sånt man skulle hängas för i verkligheten
Citera
2015-02-10, 00:27
Medlem
Skuggvarelses avatar
Inte hackad, vilket förhoppningsvis stör Researchgruppen/Expo/Arselberg eftersom jag är JÄTTENAZISTISK och bara blir mer och mer nazistisk för varje dag som går
Citera
2015-02-10, 00:28
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Nu har jag inte skrivit något kontroversiellt. Ni kan kolla själva:P Men har en emailadress som heter typ loverboy1448yes. Alltså helt fri ifrån min identitet. Om folk har gjort på detta sätt borde det väl vara lugnt?
Citera
2015-02-10, 00:34
Medlem
LocalPathoss avatar
Känsliga läsare varnas härmed: Flashback-jägarna på bild!

Den blodtörstiga Researchgruppen blickar ut på Twitter efter ett gott dagsverke..

Deras senaste tweet alltså:
Citat:
Aftonbladet beskriver också hur Flashback....

Dagens Media om Flashback-avslöjandet och Researchgruppen:
Citat:
"Har en ekonomisk överenskommelse"

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3883006.ece

Infon finns självklart tidigare på Flashback i någon av trådarna men det kan vara värt att uppdatera några av de intressanta uppgifterna.

Camilla Norström, chef för Aftonbladets nyhetsdesk, om hur samarbetet med Researchgruppen sett ut:
Citat:
Vi har med hjälp av dem fått tillgång Flashbacks användaruppgifter. Researchgruppen har i sin tur fått materialet från olika håll. Vi har sedan kopplat uppgifterna till olika personer som vi konfronterat.
Om hur Researchgruppen har arbetat:
Citat:
Vi samarbetar med hundratals frilansare och nyhetsbyråer och vi ser till att vårt jobb följer lagar och pressetiska regler.
Senast redigerad av LocalPathos 2015-02-10 kl. 01:04.
Citera
2015-02-10, 00:40
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Jag skrev min emailadress (ingen träff), men hur ska de isåfall kunna koppla den adressen till mitt konto här på FB? De kan ju inte ringa upp och säga "Vi vet att du har ett konto på Flashback!"
|

Men om de har ett användarnamn och en mailadress men inte kan luska ut till vem det går, så blir det oändligt mycket lättare när ni söker på er mailadress och då kopplas ihop med ert IP.
Citera
2015-02-10, 00:45
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logain
Media skall granska makten, vad hände med detta? Varför granskar media enskilda medborgare? Det är inte medias uppgift att hetsa fram en jakt på enskilda medborgare utan makt enbart p.g.a. åsikter.

Jag har stått ut med mycket skit från Aftonbladet, har valt att följa den ytterst lite, endast e-sport delen och sportbladet. Men nu blir det total bojkott.

Granska makten!?
Våra så kallade "journalister" har för länge sedan blivit maktens kreatur och granskar det makten säger åt dem att granska.

Sverige, en svårt sjuk och sargad nation!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in