Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Här är en översättning av Semenchenkos meddelande på Facebook från den pro-separatistiska nyhetsbloggen Fort Russ, vilket torde vara bättre än den Google-översättning jag postade tidigare:
Att selektivt citera, eller ens erkänna man läser, en skitsida som fortruss känns lite sisådär. Självklart har Ukraina det tufft mitt i separatisternas territorium. Men det finns många ukrainska skitsidor, och respekterade västerländska källor, som också rapporterar stora förluster för separatisterna. Jag tror sanningen är väldigt svår att veta, men jag försöker att inte läsa eller bry mig om partsinlagor.
Sen spelar det mindre roll. Låt alkismiliserna får delar av Donbass. Ryssland betalar ett mycket högre pris än så. Idag uppskattade OPEC en drastisk minskning av rysk oljeexport, det kommer att ha ett mycket högre pris än några imaginärt - eller verkligt - inringade ukrainska trupper.
Sist - men viktigast - så står ukrainska styrkor fast och bestämda även vid motgång. Precis som vid flygplatsen en mil från separatisternas absoluta hjärta i över 200 dagar. Det visar vilka som har hjärta och slåss för sitt land.