Citat:
Ursprungligen postat av
Xelious
Ja Putler hamnar lätt på en lista över ledare som varit sämst för sitt land efter detta debacle med invasionen av Ukraina. Nu har det snart kostat ~16.000.000.000.000 kr bara av deras reservtillgångar, 16 följt av 11 nollor. I USD $200 miljarder. Frågan är vad Ukraina får se för hämnd när det visar sig att Putler helt skitit i det blå skåpet, att Ukraina blivit hans Poltava. Förhoppningsvis hinner omvärlden hjälpa till att bygga upp Ukrainas försvar än mer innan dess, det handlar om månader så är rätt bråttom. Får se nu på onsdag vad som händer. Ynkryggen Putin är tyst. Får se om han fattar varthän det barkar efter nederlagen i Ukraina.
Titta på (eller läs) denna intervju med en man som slagits för rebellerna:
http://ukraineatwar.blogspot.com/
Jag vet ganska väl hur landet fungerar men jag trodde faktiskt att ryssarna var bättre... Jag gissar på att det är en ganska sann historia.
Jag förstår varför Putin inte vill ha dit amerikanerna. Och funderar på att skicka ett förslag till McKinsey/BCG/Bain för att hjälpa dem med organisationen... Det är märkligt att Ukrainarna har klarat sig tills nu men efter denna historia så förstår jag att alla med ett salongsgevär och som bara dricker på fredagar och lördagar klarar sig ganska bra...
Man behöver ju inte ens gissa hur det kommer sig att DPR sköt ner ett plan eller lyckades skjuta rakt in i ett bostadsområde i Mariupol. Inte direkt bra PR om man säger så.
Men det är Putin som förser dessa med vapen, ledning och ammunition, och han ska stå ansvarig för detta. Han har dessutom tagit Krim vilket aldrig får glömmas.