Citat:
Ursprungligen postat av
pkj
Kan inte USA gå in och döda hela IS bara? Sen så dödar Jordanien alla deras IS-fångar.
Problem solved.
De slogs ju bara mot ISIS föregångare i Irak i nästan ett decennium med trupper på marken. Hur gick det? Hur har det gått i Afghanistan? Detta kan endast lösas inom den islamska världen, men ännu finns här ej viljan uppenbarligen. Noteras bör också göras att det var globalisternas störtande av Saddam för Israels räkning som gjorde att nuvarande galenskap kunde födas i maktvakuumet. Ett Mellanöstern splittrat efter etniska skiljelinjer är ett mindre hot mot judarna än de tidigare starka statsbildningarna, samtidigt som globalisterna även får de flyktingströmmar till Europa som de så önskar.
F.ö. så är jag inte förvånad över ISIS agerande och jag gissade direkt att piloten skulle drabbas av ett grymt öde när jag först hörde om tillfångatagandet. Det som skadat ISIS mest är just flygbombningarna, tusentals av deras krigare sägs ha dödats, och får de då tag i en pilot så är de knappast nådiga.
Många verkar också tro att detta skulle vara något nytt för den "moderna" eran? Låt mig då berätta att ISIS är långt ifrån först i agerandet, även om de dock väver in brutaliteten i högproducerad propaganda på ett sätt som inte skett tidigare. På mer barbariska platser som i exempelvis Afrika så är det vardagsmat att människor blir levande brända till döds av uppretade pöbelhoper. Det finns även bestialiska filmklipp som dokumenterar en del av de begångna illdåden, men detta rapporteras inget om i media.