2015-02-03, 00:29
Medlem
Det är ganska uppenbart att både bilder och filmer är fake.
Frågan är varför?

Questions arise after experts say Foley ISIS beheading video likely "staged" - CIA Admitted to Staging Fake Jihadist Videos in 2010
Global Research

Experts believe that the video of the Japanese hostages could be manipulated
News Directory

Media Forensics Experts Analyzing ISIS Video In Denver - "..the actual beheading that takes place in the videos, both of them are staged"
CBS Denver

Foley murder video 'may have been staged'
The Telegraph

Iraq ISIS crisis fake photos

“Isis” execution photos FAKED
Senast redigerad av eyecreate 2015-02-03 kl. 00:31.
Citera
2015-02-03, 00:53
Medlem
Alvaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det är ganska uppenbart att både bilder och filmer är fake.
Frågan är varför?

Questions arise after experts say Foley ISIS beheading video likely "staged" - CIA Admitted to Staging Fake Jihadist Videos in 2010
Global Research

Experts believe that the video of the Japanese hostages could be manipulated
News Directory

Media Forensics Experts Analyzing ISIS Video In Denver - "..the actual beheading that takes place in the videos, both of them are staged"
CBS Denver

Foley murder video 'may have been staged'
The Telegraph

Iraq ISIS crisis fake photos

“Isis” execution photos FAKED

Hahaha är du seriös? Du hittade ingen tyngre källa än herr tatoot tex?

Kolla på videon: http://dutchsinse.tatoott1009.com/6172014-alert-isis-execution-photos-faked-photoshop-mistake-and-wardrobe-malfunction/

Jag tänkte jag skulle ta det seriöst och visst ser en del grejer konstiga ut, men det gör dom på typ alla bilder i världen. Jag kan verkligen rekommendera att du ser slutet på videon där han pratar om organisationen som "snor" views på youtube och säljer dom till andra. Han misstänker att det är någon med en backdoor på youtube.. Vad tror du?

Jaja, jag tror inte man ska läsa in allt för mycket i det här. Självklart säger "experter" att det kan vara fake för det kan vara fake... Är det något som tyder på att det är fake? Inte direkt..

Ska bli spännande att besöka bunkern där dom håller alla fake-dödade fångade.. man undrar så klart vad dom kan tjäna på att låtsas döda dom men istället hålla dom vid liv.
Citera
2015-02-03, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Eftersom Japan inte är judestyrt så kan detta knappast vara fejk. Om japsen säger att dom blivit mördade så är det så, tro mig.

Japan lärde sig sin läxa efter att MOSSAD sprängde Fukushima så dom är utan tvekan sionist styrda dom med nu.

Dom är självklart fejk, inspelade in någon brittisk studie någonstans, Jihad-John och John CantLIE skrattar gott åt alla dumma jävlar som går på skiten. Min favorit är den med ungen som förvisso "bara" sköt 2 vuxna karlar men var som att kolla på någon riktig b-rulle från 60-talet producerad i typ Ukraina.
Citera
2015-02-03, 11:31
Medlem
Jag tror också att det är för spridning men jag har alltid undrat hur det skulle stå sig i rättegång.

Om allt det hemska är bortklippt finns väl egentligen inga bevis på att Jihad-John var just den som gjorde det? Han kanske vill avsluta med att åka tillbaka till GB och bomba något?
Citera
2015-02-03, 11:40
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Eftersom Japan inte är judestyrt så kan detta knappast vara fejk. Om japsen säger att dom blivit mördade så är det så, tro mig.

Va, japsarna är ju bästa polare med usa och sydkorea och såna usa regimer.
Citera
2015-02-03, 12:41
Medlem
foool13s avatar
Jag har hela tiden trott att de visar allt.. hela förloppet när de avrättar "västerlänningar".
Jag skulle dock själv aldrig titta på sådant.
Citera
2015-02-03, 13:01
Medlem
Minipaxs avatar
De är ängsliga och finner det mer tillrättalagt med PG-13 godkända avrättningar.
Det förstår ni väl?

Filma hela avrättningen, ocensurerad, skicka till nyhetsredaktioner och låt sedan de besluta vad de vill eller inte vill visa för allmänheten.
Svårare än så är det inte.

-De vill inte stöta sig allt för mycket med västerlänningar, därför visar de inte allt.

Fåraktiga dårar som köper detta argument.
Citera
2015-02-03, 13:14
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag har hela tiden trott att de visar allt.. hela förloppet när de avrättar "västerlänningar".
Jag skulle dock själv aldrig titta på sådant.

Nej, isis kompletta videor på västerlänningarna bryts alltid precis när jihan john sätter kniven under deras haka. Sen blir det svart och de visar bara en bild på liket utan huvud, ofta med huvudet bredvid. Men när de filmar när de dödar araber så visar de allting i detalj
Citera
2015-02-03, 13:23
Bannlyst
För mig känns filmerna väldigt konstgjorda och manipulerade. Verkligheten ser väldigt plump och köttig ut. Som när drogkarteller i Mexico hänger upp ett offer upp och ner, håller bort hans armar och skär av hans könsorgan innan de skär halsen av honom. Offrets reaktion när de skär i honom är extremt obehaglig. ISs filmer känns som Disneyproduktioner.
Citera
2015-02-03, 15:34
Medlem
SpecialEditions avatar
Jag ingår i gruppen som trodde att hela mordet fanns med på filmerna men att media valde att censurera det. Att hela mordet borde finnas med är för att myndigheterna ska kunna bekräfta att det inte är fejk.

Ni som skriver om judar och att det är fejk. Är er teori att judarna vill svartmåla muslimerna?
Citera
2015-02-03, 15:37
Medlem
Tropicalss avatar
Ni som tror dessa videor är fejkade testa gå in på liveleak (gamla ogrish) och kolla runt där. Sök på beheading och avgör själva om detta är fejkat eller inte.
Citera
2015-02-03, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Ni som tror dessa videor är fejkade testa gå in på liveleak (gamla ogrish) och kolla runt där. Sök på beheading och avgör själva om detta är fejkat eller inte.

Om du nu läst tråden så hade du sett att det är just det många har gjort. Alla ISIS halshuggningar som sker framför green screen är 100% fejk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in