2015-02-01, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Glöm inte att tacka. (FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
Haha, tack!

Ser ut som att hon betalt in pengarna, det är hennes handstil där. Hon fyllde väl i det samtidigt som hon gjorde inbetalningen o hade postgirot framför sig. Sen kanske själva inskickandet stoppades upp då US vägrade skriva under. Efter grälet som slutade med hennes död fyllde han i det som saknades o skickade in papprena. Det är inte ovanligt att gm lägger ut villospår för att förvirra. Tänker både på Morot i Trollhättefallet och Pojkvänsmordet i Värmland.
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-02-01 kl. 22:18.
Citera
2015-02-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Någonting har polisen på US. Kanske vet de att TS var i villan i Sigtuna kvällen innan hon anmäldes försvunnen medan US förnekar det.

Jag kan tänka mig att US dödade TS i deras tidigare gemensamma bostad och polisen har hittat spår av dödligt våld i huset. US har antagligen åkt till platsen där TS hittades död för att göra sig av med kroppen. Därför har man numera höjt misstankegraden, behöver inte vara svårare än så.
Citera
2015-02-01, 22:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Jag kan tänka mig att US dödade TS i deras tidigare gemensamma bostad och polisen har hittat spår av dödligt våld i huset. US har antagligen åkt till platsen där TS hittades död för att göra sig av med kroppen. Därför har man numera höjt misstankegraden, behöver inte vara svårare än så.

Och det ställs upp en buss efteråt för att man desperat söker vittnen till någonting?

Känns det som om det här är ett klockrent fall eller famlar de lite i mörkret som i flakebölemålet?
Citera
2015-02-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, tack!

Ser ut som att hon betalt in pengarna, det är hennes handstil där. Hon fyllde väl i det samtidigt som hon gjorde inbetalningen o hade postgirot framför sig. Sen kanske själva inskickandet stoppades upp då US vägrade skriva under. Efter grälet som slutade med hennes död fyllde han i det som saknades o skickade in papprena. Det är inte ovanligt att gm lägger ut villospår för att förvirra. Tänker både på Morot i Trollhättefallet och Pojkvänsmordet i Värmland.
Ungefär så tror jag också att det kan ha gått till.

US förstod att det direkt skulle peka mot honom när TS hittats död och det framkom att hon flyttat till ny adress med ny man och att han vägrat skriva på och skicka in papperen.

Tror MGM kan ha bakdaterat eller så kan han fyllt i hela sin sida av papperet efter att TS dött.
Citera
2015-02-01, 22:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Ungefär så tror jag också att det kan ha gått till.

US förstod att det direkt skulle peka mot honom när TS hittats död och det framkom att hon flyttat till ny adress med ny man och att han vägrat skriva på och skicka in papperen.

Tror MGM kan ha bakdaterat eller så kan han fyllt i hela sin sida av papperet efter att TS dött.
Och när han fyllde i blanketten fyllde han också i barnens namn. Därefter skrev TS personnumren. Eller skrev hon personnumren tidigare och utelämnade namnen?

Rättelse: Barnens personnummer har hans tvåor. Jag tror att han fyllde i dem, men med en annan penna. Men det skedde innan TS skrev, hon hade inte missat att fylla i barnens namn och personnummer.
Senast redigerad av Quarrel 2015-02-01 kl. 22:53.
Citera
2015-02-01, 22:45
Medlem
Citat:
Och när han fyllde i blanketten fyllde han också i barnens namn. Därefter skrev TS personnumren. Eller skrev hon personnumren tidigare och utelämnade namnen?
Tycker inte det ser ut som om det är TS handstil som fyllt i personnumren!
Citera
2015-02-01, 22:45
Medlem
Citat:

Han kanske inte kunde barnens personnummer, alltså de fyra sista siffrorna.
Citera
2015-02-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Tycker inte det ser ut som om det är TS handstil som fyllt i personnumren!

Tänker likadant.

F ö, kan inte TS ha skrivit under och skickat eller lämnat papperna tidigare, i mitten på december. Sen träffas de för att hon ska få honom att skriva under, men hon dör via maken. Han tycker det är en smart idé att skicka in papperna så att det ser ut som att det är överens om skilsmässan och att han varit utan anledning att döda henne?
Citera
2015-02-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och det ställs upp en buss efteråt för att man desperat söker vittnen till någonting?

Känns det som om det här är ett klockrent fall eller famlar de lite i mörkret som i flakebölemålet?

Klart är väl att polisen vill ha vittnen till att US setts på FP, det skulle enkom stärka hans position som GM. Finns det några som sett US harva omkring på platsen där BO hittades anser i alla fall jag att han ligger risigt till. Nu när misstanken höjts ett snäpp så finns det troligen konkreta bevis som tex. blodvite från TS i bil eller hus som indikerar att hon blivit dödad och att hon inte dött av självmord eller olycka vilket US antagligen ville få detta att se ut som.

Edit: Alternativ har de fått svar på obduktionen som visar på mord.
Citera
2015-02-01, 22:51
Medlem
Citat:
Den var bra
Citera
2015-02-01, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
Den var bra
Jag upprepar min rättelse i förra inlägget.
Citat:
Barnens personnummer har hans tvåor. Jag tror att han fyllde i dem, men med en annan penna. Men det skedde innan TS skrev, hon hade inte missat att fylla i barnens namn och personnummer.
Citera
2015-02-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Sista livstecknet var troligen 21.00 på fredagen sedan hittades TS död dagen efter ca kl 14.00. Himla massa timmar (17 st) att försöka kartlägga, klart att alla observationer behövs för att säkerställa vad som hände dom timmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in