2015-01-22, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Enligt gratistidningen Mitti så har Stockholms stad slutat vräka läger.

Man väntar på en ny policy och lokaler för de nyvräkta.

Under tiden ställer man ut sopcontainrar.

Och parkentrepenörer i Stockholm fått i uppdrag att städa bort bajs från ett zigenarläger på Långholmen vid Södermalm.

http://mitti.se/eu-medborgare-vraks-inte-langre/
Denna nya policy från grön/röd/rosa röran där miljöpartiet nu fått rollen som socialborgarråd i sthlm stad där nu restriktioner att inte avhysa illigala läger bromsar upp hur tiggarfrågan ska hanteras.

Som det är nu så frångår denna galna flummiga gröna kvinnogrupp den prioriterande
frågan om vi ska ha illigala turisttiggarläger i sthlm stad. Istället jobbar de för att permenenta problemet att tiggarna ska stanna kvar. Och de satsar nu många miljoner av skattepengar på att göra livet drägligare för turister (tiggare) att få ett fotfäste till att försörja sig som just tiggare.

Frågan som kan ställas är om denna känslostorm från våra politiker är förenat med lagen.
När de ändå öppnar upp så varför inte bjuda in fattiga EU-greker till våran generösa socialföräkring.
Eller låt hela EU ta del av svensk frikostighet.
Flumkärringarna bjuder friskt på skattebetalarnas beskostnad.
2015-01-28, 11:38
Medlem
Minkybabys avatar
I Solna daltas det inte som i Stockholm.
Jag noterade i förra veckan ett litet läger under viadukten på väg från Huvudsta Centrum till Hufvudsta Ridskola.
Mängder med lastpallar, barnvagnar (!) och annat bråte. I förra veckan mötte jag en liten karavan med romer med överlastade kundvagnar som rörde sig norrut på Huvudstafältet och de vek av mot Oskarsrogatan.
Lägret hade nu blivit bortstädat.
http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_miso
(Ovan länk funkar bara den vecka tidningen är aktuell, blir väl sökbar i arkivet efterföljande veckor)

Citat ur artikeln
"En kvinna som går förbi utbrister:
Det är ju inte klokt att det får vara på det här sättet, att de bor här mitt bland hyreshusen. Det känns inte tryggt att gå förbi.
-Jag har själv gett dem 100 kronor i julas för jag tyckt så synd om dem."

Jag noterade i början av året en "bosättning" i ena gångtunneln under järnvägen i Sundbybergs centrum.
(FB) Invandrare som tigger (samlingstråd) /Mod
Denna var bortstädad veckan därpå. Sundbybergs socialtjänst tillhandahåller tydligen husvagnar att sova i.
2015-01-28, 18:54
Medlem
rojass avatar
http://www.exponerat.net/zigenarna-vid-hogdalstoppen-har-skaffat-egen-gravskopa/

I Exponerat så står det att zigenarna i Högdalen skaffat (stulit?) en grävskopa som de använder för att flytta på fordonshinder.
Jag har vid tidigare tillfällen förundrats över hur de lyckats flytta sina husvagnar till ställen som blockerats utav fordonshinder (i detta fall massiva betongblock),och nu har vi tydligen svaret.

Jag tror mig veta vilken grävskopa de syftar på och ska se om jag kan knäppa ett par bilder
Senast redigerad av rojas 2015-01-28 kl. 19:01.
2015-01-31, 04:45
Moderator
Chantres avatar
Citat:
I kväll vid 23.40-tiden kallades polisen till Sofielunds folketshus på grund av EU-migranter som vägrade lyda kommunens inhyrda vakt.

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=451419
2015-01-31, 08:44
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=451419

Nu har ziggisarna en banderoll med texten "Vi vill sova"
2015-01-31, 20:11
Medlem
poos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiKike
Som jag nämnt tidigare i ungefär samma ämne vill jag inte se zigenarna 25 minuter från Östermalm, utan mitt på Östermalm! Helst i Humlegården, eller varför inte mitt emot Östermalmshallen, dvs. på Östermalmstorg?

Först när den i regel blattevänliga eliten får skiten upptryck i ansiktet kan någon reell förändring ske.

Sedan skall givetvis allt hat och förakt riktas mot de förbannade do-gooders som gör allt för att hjälpa dessa jordens näst värsta avskum! Det är i första hand dessa som skall pekas ut och brännmärkas ännu mer än zigenarna själva eftersom zigenarna ju bara föder sin mångtusenåriga instinkt gällande livsstil.

Jag förstår inte riktigt. Så ser det ju ut redan. Inget endaste hörn av Stockholm, inte ens de "finare" delarna, är förskonat. Även Östermalm har tiggare sittandes och skramlandes överallt. Din önskan är bönhörd sedan länge.
2015-01-31, 21:52
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poo
Jag förstår inte riktigt. Så ser det ju ut redan. Inget endaste hörn av Stockholm, inte ens de "finare" delarna, är förskonat. Även Östermalm har tiggare sittandes och skramlandes överallt. Din önskan är bönhörd sedan länge.
Han/hon är nog medveten om att det sitter massvis med tiggande Romer på Östermalm. Hans/hennes önskan är väl snarare att dessa Romer ska slå upp sina läger mitt i humlegården eller i någon annan park. En skramlandes tiggare i gathörnet är hyfsat enkel att ignorera däremot hamnar hela situationen i ett helt annat läge ifall deras avföring och tillhörigheter (skräp) samt brasrök sprids helt okontrollerat i parken/området där man rastar sin hund eller leker med sina barn eller i värsta fall bor.

Tänk dig själv att titta ut från fönstret som har utsikt över humlegården och mötas av en liknande syn:
https://www.google.se/search?q=romska+l%C3%A4ger&rlz=1C1KMZB_enSE586SE58 6&espv=2&biw=1517&bih=714&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ei=8j7NVKLQPOvmyQO8woFQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9# imgdii=_&imgrc=N29lOkH8vJquMM%253A%3BjyMnJhs1NAWGN M%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-9ndx5maPckU%2 52FUvNM9MhnwBI%252FAAAAAAAALKA%252FznV6yDhF4Lk%252 Fs1600%252Funtitled.png%3Bhttp%253A%252F%252Fmotpo l.blogspot.com%252F2014%252F02%252Ftiggarna-rattigheter-men-inga.html%3B964%3B671
Senast redigerad av falsk_mekaniker 2015-01-31 kl. 22:01.
2015-02-01, 00:23
Medlem
poos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Han/hon är nog medveten om att det sitter massvis med tiggande Romer på Östermalm. Hans/hennes önskan är väl snarare att dessa Romer ska slå upp sina läger mitt i humlegården eller i någon annan park. En skramlandes tiggare i gathörnet är hyfsat enkel att ignorera däremot hamnar hela situationen i ett helt annat läge ifall deras avföring och tillhörigheter (skräp) samt brasrök sprids helt okontrollerat i parken/området där man rastar sin hund eller leker med sina barn eller i värsta fall bor.

Tänk dig själv att titta ut från fönstret som har utsikt över humlegården och mötas av en liknande syn:
https://www.google.se/search?q=romska+l%C3%A4ger&rlz=1C1KMZB_enSE586SE58 6&espv=2&biw=1517&bih=714&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ei=8j7NVKLQPOvmyQO8woFQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=0.9# imgdii=_&imgrc=N29lOkH8vJquMM%253A%3BjyMnJhs1NAWGN M%3Bhttp%253A%252F%252F3.bp.blogspot.com%252F-9ndx5maPckU%2 52FUvNM9MhnwBI%252FAAAAAAAALKA%252FznV6yDhF4Lk%252 Fs1600%252Funtitled.png%3Bhttp%253A%252F%252Fmotpo l.blogspot.com%252F2014%252F02%252Ftiggarna-rattigheter-men-inga.html%3B964%3B671

Tja, redan nivån av skramlande tiggare är oerhört svår att ignorera, anser jag. Min puls och ilska höjs redan innan jag närmar mig en affär där jag vet att jag kommer att mötas av HÄÄJ HÄÄÄJ *skrammel skrammel*. Utanför Fältöversten vid Karlaplan försökte f.ö. häromdagen en tiggare byta sin plats från sidan av omgången till alldeles mitt framför (vilket denne uppenbarligen tyckte var mer strategiskt, hon trodde väl att hon skulle få mer pengar om hon inte gick att undvika). Omgående kom då en (faktiskt äldre) dam fram och försökte diskutera med henne och peka henne tillbaka till sin plats vid sidan av ingången.

Men visst blir tiggarna än mer påtagligt synliga i fasta läger.

Vid Stureplan, direkt utanför T-uppgången till Sturegatan (vid TGI Fridays) såg jag åtminstone för några veckor sedan ett litet 'mysigt' tiggarläger beståendes av en bred träpall och sovtäcken-och-packning, snarlikt det som finns på Sergels Torg. Har inte gjort något besök just där på sistone så jag vet inte om det är kvar.
2015-02-01, 00:37
Medlem
poos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
I Solna daltas det inte som i Stockholm.
Jag noterade i förra veckan ett litet läger under viadukten på väg från Huvudsta Centrum till Hufvudsta Ridskola.
Mängder med lastpallar, barnvagnar (!) och annat bråte. I förra veckan mötte jag en liten karavan med romer med överlastade kundvagnar som rörde sig norrut på Huvudstafältet och de vek av mot Oskarsrogatan.
Lägret hade nu blivit bortstädat.
http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_miso
(Ovan länk funkar bara den vecka tidningen är aktuell, blir väl sökbar i arkivet efterföljande veckor)

Citat ur artikeln
"En kvinna som går förbi utbrister:
Det är ju inte klokt att det får vara på det här sättet, att de bor här mitt bland hyreshusen. Det känns inte tryggt att gå förbi.
-Jag har själv gett dem 100 kronor i julas för jag tyckt så synd om dem."

Det där är ju så dråpligt. Tänker inte de härligt goda och givmilda människorna på var tiggarna sover och gör av med sin avföring? Först när det bajsas runt husknuten så reageras det. Och då inser de goda vad de tidigare sponsrat. Makalöst.

Men oväntat många verkar tycka att det är helt ok att tiggarna tigger överallt, sover, skräpar ned och bajsar i våra parker. Har diskuterat med några, och de hänvisar hela tiden till att romerna är så oerhört diskriminerade i sina hemländer och att de inte har något som helst annat val än att sitta här i Sverige och tigga (och bajsa ned). Ja, vad har man för svar att ge på det? Jag kan bara inte för mitt liv se att det är Sveriges ansvar att ta hand om och lägga ned ofantliga pengar på allt detta som nu pågår?
2015-02-01, 12:38
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Det där är ju så dråpligt. Tänker inte de härligt goda och givmilda människorna på var tiggarna sover och gör av med sin avföring? Först när det bajsas runt husknuten så reageras det. Och då inser de goda vad de tidigare sponsrat. Makalöst.

Men oväntat många verkar tycka att det är helt ok att tiggarna tigger överallt, sover, skräpar ned och bajsar i våra parker. Har diskuterat med några, och de hänvisar hela tiden till att romerna är så oerhört diskriminerade i sina hemländer och att de inte har något som helst annat val än att sitta här i Sverige och tigga (och bajsa ned). Ja, vad har man för svar att ge på det? Jag kan bara inte för mitt liv se att det är Sveriges ansvar att ta hand om och lägga ned ofantliga pengar på allt detta som nu pågår?

Snart blir det riktigt syntax error hos svenska myndigheter och politiker när tiggarna börjar nedkomma med barn i Sverige!

Varför?...de som föds kommer att ses som svenska medborgare medans föräldrarna fortfarande är medborgare i Rumänien/Bulgarien eller vart de nu kommer ifrån.

När det sker kommer färäldrarna att ansöka om PUT och då har vi en "härlig" framtid framför oss ...

Hörde på radion en liknande händelse ,men gällde något annat land men samma scenario,att barnet fötts i Sverige hade ett äldre syskon och föräldrar som hotades med utvisning.

Tror att liknande fall kommer att öka i framtiden.

Ska barnet A: Omhändertas av sociala myndigheterna och föräldrarna utvisas?

B:Alla utvisas enligt lag fast barnet ses som svensk medborgare?

C:Föräldrarna få PUT och sedan svenskt medborgarskap?

En allmän frågeställning!

Kan föräldrarna välja vilket medborgarskap barnet ska ha när det föds i Sverige av utländska föräldrar?
2015-02-01, 17:11
Medlem
Någon som har koll på vilket det största tältlägret är i Stockholm?

Undrar även om det finns barn i någon av de läger som finns runt Stockholm.
Senast redigerad av zahanna 2015-02-01 kl. 17:14.
2015-02-01, 18:29
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Vid Stureplan, direkt utanför T-uppgången till Sturegatan (vid TGI Fridays) såg jag åtminstone för några veckor sedan ett litet 'mysigt' tiggarläger beståendes av en bred träpall och sovtäcken-och-packning, snarlikt det som finns på Sergels Torg. Har inte gjort något besök just där på sistone så jag vet inte om det är kvar.
Det har sett ut så i många år, ligger även en del risiga svenskar där. Ser dock värre ut för var säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in