2015-01-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Biologiskt anpassningsbar? Ja du det får du nog ta och forska lite i eller experimentera med.
TAck och lov har jag experimenterat med promiskuositet....och det är trevligt!
Citera
2015-01-31, 22:21
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Ja, i a f en genetisk variant av den............man har t o m identifierat genen i fråga. Men....om jag minns rätt är den inte strikt monogam.

Men i övrigt är monogami inte biologiskt fördelaktigt. Precis som Salomo insåg så är polygami mycket mer effektivt, både för njutningen och urvalets skull, men också för att kunna sprida sina gener mest.

Betänk att en man med lätthet kan få 1000 barn på ett år! På samma tid som en kvinna kan få ett barn. Naturligtvis är våra sexuella instinkter förbannat olika.

Ja en man kan bli pappa tusen gånger per dag om han orkar och vill men jag som kvinna måste bära barnet i nio månader cirka, så ett barn om året kan jag prestera.
Men jag tror inte det är så lyckat att ha fler tusen små knoddar att hålla reda på med tanke på inavel(också) och försörjning eller också är vi inavel hela högen. Adam och Eva
Ja man har identifierat genen på den lilla sorken.
Citera
2015-01-31, 22:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris
Kan du kontrollera människors sexualitet kan du kontrollera människor i övrigt lättare.

Precis vad jag hade tänkt skriva. Organiserad religion är bara ett maktmedel, handlar bara om crowd control. I Saudi-Arabien tex har man dödsstraff för otrohet. Snacka om kontroll.
Skam och skuldbelägg sexualitet och människan börjar snart förakta sig själv och tigga om förlåtelse från den religion som hittat på hela skiten.
Citera
2015-01-31, 22:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men jag tror inte det är så lyckat att ha fler tusen små knoddar att hålla reda på med tanke på inavel(också) och försörjning eller också är vi inavel hela högen.

Men nu innehåller abrahamismen som du så kritik-allergisk och retorisk försvarar förespråkande av det motsatta av vad du så puritansk vill stoppa ner i halsen på andra.
Citera
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja en man kan bli pappa tusen gånger per dag om han orkar och vill men jag som kvinna måste bära barnet i nio månader cirka, så ett barn om året kan jag prestera.
Men jag tror inte det är så lyckat att ha fler tusen små knoddar att hålla reda på med tanke på inavel(också) och försörjning eller också är vi inavel hela högen. Adam och Eva
Rättare sagt hormonerna , belöningssystem osv.
Citera
Medlem
Citat:
ehhmm, tänk efter...de flesta däggdjurshannar har inte den minsta koll på vilka som är eras avkomma, än mindre hjälper till med densamma. Detta är honornas uppgift bland däggdjuren. I a f bland de arter där hannarna är större än honorna.
Citera
2015-01-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Precis vad jag hade tänkt skriva. Organiserad religion är bara ett maktmedel, handlar bara om crowd control. I Saudi-Arabien tex har man dödsstraff för otrohet. Snacka om kontroll.
Skam och skuldbelägg sexualitet och människan börjar snart förakta sig själv och tigga om förlåtelse från den religion som hittat på hela skiten.
Det är ju så självklart att bara religiösa människor inte inser det!
Citera
2015-01-31, 22:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men nu innehåller abrahamismen som du så kritik-allergisk och retorisk försvarar förespråkande av det du så puritansk vill stoppa ner i halsen på andra.
Fel och fabulering av dig. Jag besvarar trådstartarens frågor om tänkbara orsaker vad gäller religioner och sexualitet.
Citera
2015-01-31, 22:29
Medlem
Citat:
Rättare sagt hormonerna , belöningssystem osv.

Jepp...hormonerna och belöningssystemet är utvecklade under miljontals år, och därför betydligt mer beprövade och tillförlitliga än religionerna. Människor som inte gillar sex får ingen avkomma och sprider inte sina gener. De som gillar sex mycket får naturligtvis avkomma i hög grad och sprider generna effektivt. Synnerligen enkel biologi
Citera
2015-01-31, 22:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fel och fabulering av dig. Jag besvarar trådstartarens frågor om tänkbara orsaker vad gäller religioner och sexualitet.

Japp, jag har noterat dina personliga åsikter som är ämnes-relevante.

Men jag har också noterat ditt trams om religions-doktriner, vilket är en helt annan sak.
Citera
2015-01-31, 22:31
Medlem
Citat:
Abrahams sexliv var synnerligen intressant......förbigå inte det.....hur var det med slavflickan Hagar? Och gamla tanten Sara?
Citera
2015-01-31, 22:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
TAck och lov har jag experimenterat med promiskuositet....och det är trevligt!
Ja det är inget jag kan förbjuda dig. Jag har inga pekpinnar eller direktiv. Kan endast ta hand om min egen sexualitet och som jag vill ha den både med eller utan Bibel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in