2003-09-25, 17:28
Medlem
BF_Swedens avatar
BF_Sweden wrote: Avstängningen av Nuvoxi(?) är enligt min mening helt emot flashbacks policy. Det är just sådana människor som flashback behöver. Det är sådan människor som Flashback försöker att nå - inte några medelsvenssons som känner för att chatta av sig lite. Trist.

Detta inlägg klassade Admin som trams och bad mig återkomma. (Har jag inte ett specificerat och seriöst svar från dig här inom rimlig tid, så har du just mottagit din första varning.)

Om du nu ger ut varningar för trams så skulle jag vilja veta vad du klassar som trams. Mitt inlägg ( som du ser ovanför) var mitt försök till att uttrycka vad jag känner när debattörer som varit här länge slängs ut. Jag tycker att det är min rätt att få skriva om vad jag tycker om de nya hårdare reglerna.

Du efterlyste mer konstruktiv kritik från min sida : Problemet är att du ger ut varningar för trams - ett ord som är väldigt subjektivt.
Vad du ser som trams kanske inte jag eller andra ser som trams. Hur ska jag veta vad jag får eller inte får skriva om det inte finns en mall på vad trams är? För min del är trams när någon skriver samma sak hundra gånger, men att ge uttryck för en känsla och säga att man tycker det är trist åt vilket håll Flashback är på väg anser jag vara en medlems rätt.

Det är möjligt att mitt inlägg inte var så väl underbyggt med fakta, underargument och belysning av problemet från många håll, men istället för att hota med en varning om jag inte skrev ett klargörande inlägg till dig (Admin wrote: Har jag inte ett specificerat och seriöst svar från dig här inom rimlig tid, så har du just mottagit din första varning.) så kunde du ju bett mig vänligt att utveckla mitt resonemang.

Men, men ok... jag stänger av mig själv från att yttra mig i de två översta forumen ( flashback och Svarta listan) då det tydligen klassas som trams när man uttrycker sin besvikelse över hur forumet har förändrats.

Nu ska jag hålla till i mina vanliga forum - filosofi, psykologi, mat, media,film och sport. Det verkar vara farligt att yttra sig så det är nog bäst för alla att jag håller mig borta.

P.S Jag har flera gånger frågat om huruvida en ändring på storleken på texten efter att man har "quotat" någon någonsin kommer till stånd men ej fått något svar.
På grund av att jag inte ser perfekt har jag svårt att läsa så liten text och hoppas innerligt att något kommer att hända.
Även om det inte sker någonting skulle jag ändå vilja ha svar på om det kommer att göras något eller om det är bestämt att texten efter quote ska vara väldigt liten och därmed utestängda människor med olika grader av synproblem.
Nu när jag har dig "på tråden" kanske du kan ta dig tid till att svara på det. D.S

Tackar på förhand.
2003-09-25, 17:30
Medlem
BF_Swedens avatar
Hm, den kanske ska vara placerad i "flashback" och inte "svarta listan". Går det att flytta den här tråden dit,eller ?
2003-09-25, 18:04
Administrator
admins avatar
Problemet med liten text är en bugg i vBulletin. Det är olyckligt, och vi har kollat ifall vi kan åtgärda detta. I värsta fall måste vi vänta på nästa uppdatering. Ifall vi inte lyckas klura ut det själva innan.

Nuxvomica blev avstängd eftersom han upprepade gånger bröt mot forumets regler. Att då höra gnäll om att det var fel att stänga av honom, trots att han struntade i reglerna, är därför ganska tröttsamt. Och finns det inte väl underbyggda argument för gnället, så uppfattar jag det som trams. (Vad som är trams är givetvis en tolkningsfråga, men här gäller vad jag uppfattar som trams. Och jag försöker att vara så tydlig jag kan med vad som är OK och vad som inte är OK)

Nuxvomica har varit användare länge, och postat många inlägg, vilket var orsaken att han inte blev utslängd tidigare. Han är f.ö. den enda som fått tre varningar. Normalt åker man efter två. Så vi har varit mer än schyssta här.

I övrigt var ditt svar seriöst den här gången, vilket betyder att du inte får någon varning.

Det kan tyckas som att jag ibland är för hård, men jag måste ha klara regler här, och ibland trampar man folk på tårna.

admin
2003-09-25, 18:55
Bannlyst
*Gäsp*

Inlägget raderat.
Orsak: trams
2003-09-25, 22:30
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Bates
Blev du så kåt av alla som du har slängt ut idag att du behövde gå och runka, lille admin? Kör upp hårddisken i skithålet, så får du extra stimulans och 1 miljon ggr bättre hjärnkapacitet. Datanörd! Blir inte Delete-knappen utsliten snart?
Admin>> IP-bann på följande IP adresser hade nog varit på plats, börjar själv tycka det är jobbigt med all denna skit och jag har inte lust att i förväg försöka sortera ut vilka trådar som är värda att läsa. Snart handlar alla tråda om detta:

81.225.221.0-255
62.20.171.0-255

Har för mig det finns ett helt nät till att banna men dessa två vet jag att Nux ofta sitter på.
2003-09-25, 22:34
Medlem
Rancor

var försiktig så ingen gör nåt eller så för det e mot reglerna att sätta ut ip nummer på folk. gör en enkel edit på en del av ip:n o skicka PM istället
2003-09-25, 22:37
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
Rancor

var försiktig så ingen gör nåt eller så för det e mot reglerna att sätta ut ip nummer på folk. gör en enkel edit på en del av ip:n o skicka PM istället

"Vi önskar alla användare att kunna vara anonyma här. Därför är det inte tillåtet att publicera enskilda användares IP-nummer. Undantaget är ifall någon användare registrerat flera användarnamn, alternativt någon användare blivit avstängd.
Att avslöja att en enskild användare har registrerat flera användarnamn ska endast uppmärksammas vid missbruk. Publicering av IP-nummer ska enbart ske ifall användaren förnekar detta. Det kan finnas godtagbara orsaker att en användare har flera konton, så detta är acceptabelt så länge man inte missbrukar det. Endast vi missbruk ska detta avslöjas."
2003-09-25, 22:42
Moderator
rancors avatar
Tog bort dem under ca 1 min men la tillbaka dem sedan.

Jag vet att jag inte är någon moderator men jag vägrar sitter bredvid och se på när någon aktivt försöker förstöra för alla andra.

Det handlar inte längre om det fria ordet utan om rent sabotage, Nux skall inte få sabotera för alla andra och är IP-bann det enda som biter för att försvåra accessen för honom så måste det blir så snart. Risken finns att alla seriösa inte orkar vara kvar och då blir forumet inget skojjigt för någon längre.

Jag har tillbringat oräkneliga timmar här på FB och jag är säkert på snudd till forummissbrukare men nu är i alla fall jag redigt trött på detta dårskap.
2003-09-25, 22:43
Medlem
tycker det e upp till Admin själv o alla Mod att lägga ut ip o och om nån användare vill göra det så borde dom skicka PM till Admin eller en Mod.
om nån vän till en avstängd användare ser att en vanlig användare lägger ut ip så kan det resultera i personangrepp o.s.v o det e bättre att det riktas mot Admin eller en Mod för då blir det kick direkt.
2003-09-25, 22:49
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
tycker det e upp till Admin själv o alla Mod att lägga ut ip o och om nån användare vill göra det så borde dom skicka PM till Admin eller en Mod.
om nån vän till en avstängd användare ser att en vanlig användare lägger ut ip så kan det resultera i personangrepp o.s.v o det e bättre att det riktas mot Admin eller en Mod för då blir det kick direkt.
Vilket borde ha gjorts för längesedan. Jag har inte heller sagt exakt vilket nummer utan bara en rymd. Jag pekar bara åt ett visst håll och inte på något.

Det är ungefär som att säga att person X bor på en gata som har postnummer 234 56. Finns mängder med adresser men inget vet vart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in