Citat:
Ursprungligen postat av
DAEN
Till alla som läser i tråden:
Titta på de senaste inläggen. Jag ber om att få reda på vartifrån uppgiften kommer att kvinnan varit hotad av mannen och meddelat sina vänner vart hon skulle på grund av det.
Ingen i tråden lyckas ta fram källan, fast de tydligen ser det som ett faktum.
Istället vänds fråga mot mig, man skriver mindre trevliga tillmälen, ifrågasätter mina drivkrafter och min mentala hälsa. Det hela blir ju nästan komiskt.
Jag säger inte att mannen är oskyldig. Men jag säger att ingen uppgift har nått mig ännu i den hör tråden eller på annat sätt som talar för hans skuld (bortsett från att han är häktad).
13% av häktade får skadestånd av staten i efterhand pga felaktig häktning. Ytterligare utöver dessa är häktade på rättsligt korrekta grunder men visar sig senare vara oskyldiga. Vissa åtalas men frias vid rättegången. Det finns således utrymme för att det KAN vara så att mannen inte mördat kvinnan.
Här säger flera att det finns uppgifter som tyder på hans skuld.
Fram med uppgifterna då!
Du har rätt i att vi ingenting vet och att vi inte kan vara helt säkra på den misstänktes skuld.
Det enda vi vet är att åklagaren har tillräckliga bevis för att det ska räcka till häktning av sannolika skäl.
Att det sedan spekuleras i vad som har hänt får vi nog leva med. Det är lite av silly season innan FUP:en kommer.
Jag tror att alla förstår att det finns utrymme för att den häktade kanske inte är gärningsmannen.
Du borde inte behöva utstå att bli ifrågasatt och dumförklarad, det borde vara en ömsesidig respekt vuxna människor emellan.