2015-01-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Tack! Det var exakt de uppgifterna jag var ute efter. Det här är ju sådant som pekar klart mot mannens inblandning.

Förmodligen är det en sådan vittnesuppgift som gjort att misstankegraden ökades vid häktning.

Å andra sidan, att någon är arg och aggressiv när man blir lämnad är en naturlig reaktion. Däremot om personen slåss, så är det ju inte lika naturligt.

Risken finns att åklagaren drar för stora växlar på en naturlig ilska.

Men helst klart är det ju en indikator - om än lite svag kanske.

Den har varit postad tidigare i tråden, men du har innan valt att ignorera rätt mycket för att få igenom din sak...
Citera
2015-01-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Sent ska syndaren vakna Då kanske vi kan enas om att hålla den linjen tills annat kommer fram?

Visst!

Nu är jag med folkmobben:

1) Mannen blev arg när hon vill skiljas.
2) Kvinnan är död.
3) Slutsats: Han har förmodligen mördat kvinnan.

Case closed. Typ.
Senast redigerad av DAEN 2015-01-29 kl. 10:27.
Citera
2015-01-29, 10:23
Medlem
Citat:
Tack! Det var exakt de uppgifterna jag var ute efter. Det här är ju sådant som pekar klart mot mannens inblandning.

Förmodligen är det en sådan vittnesuppgift som gjort att misstankegraden ökades vid häktning.

Å andra sidan, att någon är arg och aggressiv när man blir lämnad är en naturlig reaktion. Däremot om personen slåss, så är det ju inte lika naturligt.

Risken finns att åklagaren drar för stora växlar på en naturlig ilska.

Men helst klart är det ju en indikator - om än lite svag kanske.

Det är inte så svårt att googla eller läsa nyhetsklipp.
Citera
2015-01-29, 10:26
Medlem
Citat:
Visst!

Nu är jag med folkmobben: Mannen blev arg när han vill skiljas. Kvinnan är död. Slutsats: Han har förmodligen mördst kvinnan.

Case closed. Typ.

Hört talas om sannolikhet? Naturligtvis kan det vara en älg som har gjort det. Det har ju hänt förr.
Citera
2015-01-29, 10:34
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Visst!

1) Mannen blev arg när hon vill skiljas.
2) Kvinnan är död.
3) Slutsats: Han har förmodligen mördat kvinnan.

Case closed. Typ.

Tror att dina slutsatser kan vara korrekta.
Citera
2015-01-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Tror att dina slutsatser kan vara korrekta.

Låt oss vända på det:

En kvinna och en man är gifta. Följande inträffar:

1) Kvinnan blir arg eftersom mannen vill skiljas.
2) Mannen är död.
3) Slutsats: Kvinnan måste ha mördat mannen.

Bra, ni fattar.
Citera
2015-01-29, 10:39
Medlem
Citat:
Till alla som läser i tråden:

Titta på de senaste inläggen. Jag ber om att få reda på vartifrån uppgiften kommer att kvinnan varit hotad av mannen och meddelat sina vänner vart hon skulle på grund av det.

Ingen i tråden lyckas ta fram källan, fast de tydligen ser det som ett faktum.

Istället vänds fråga mot mig, man skriver mindre trevliga tillmälen, ifrågasätter mina drivkrafter och min mentala hälsa. Det hela blir ju nästan komiskt.

Jag säger inte att mannen är oskyldig. Men jag säger att ingen uppgift har nått mig ännu i den hör tråden eller på annat sätt som talar för hans skuld (bortsett från att han är häktad).

13% av häktade får skadestånd av staten i efterhand pga felaktig häktning. Ytterligare utöver dessa är häktade på rättsligt korrekta grunder men visar sig senare vara oskyldiga. Vissa åtalas men frias vid rättegången. Det finns således utrymme för att det KAN vara så att mannen inte mördat kvinnan.

Här säger flera att det finns uppgifter som tyder på hans skuld.

Fram med uppgifterna då!

Du har rätt i att vi ingenting vet och att vi inte kan vara helt säkra på den misstänktes skuld.
Det enda vi vet är att åklagaren har tillräckliga bevis för att det ska räcka till häktning av sannolika skäl.
Att det sedan spekuleras i vad som har hänt får vi nog leva med. Det är lite av silly season innan FUP:en kommer.
Jag tror att alla förstår att det finns utrymme för att den häktade kanske inte är gärningsmannen.
Du borde inte behöva utstå att bli ifrågasatt och dumförklarad, det borde vara en ömsesidig respekt vuxna människor emellan.
Citera
2015-01-29, 10:45
Medlem
När kommer FUPen? Postar ni den här?
Citera
2015-01-29, 10:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs-Svensson
Skilsmässoansökan var underskriven av bägge parter och inskickad. Av vem och exakt när vet vi inte. Däremot kommer den ju inte att kunna gå igenom. Man kan inte ärva någon som man är dömd för att ha bragt om livet. Undrar om MGM har det i åtanke.
Du har helt rätt men om jag får gissa så skrev BO under skilsmässoansökan i början av december när den blev daterad sen lyckades hon till slut få MGMs signatur fredag e.m./kväll och förmodligen hann de posta den också. Undrar om det inte var något i att han slutligen insett att det var slut som fick bägaren att rinna över.
Citera
2015-01-29, 10:50
Medlem
Sådärja. Tyvärr måste jag lämna Er ett tag för andra göromål som pockar på.

Några visdomsord på vägen: Bara det faktum att man är en arg och ledsen - ja kanske till och med aggressiv - pappa som blivit lämnad av barnens mor BEHÖVER inte betyda att man mördat henne.

Men fortsätt ni att koka soppa på en spik.
Senast redigerad av DAEN 2015-01-29 kl. 10:55.
Citera
2015-01-29, 10:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoflake10

Först skall det bli åtal av det hela.
Citera
2015-01-29, 10:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoflake10
När åtal väcks. Kanske, om någon lägger vantarna på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in