2015-01-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerosol-
Yes, 2 stycken 10mgs tabs räcker gott och väl

Njut på!

Tackar!
Citera
2015-01-27, 15:28
Medlem
Underdarks avatar
Har införskaffat några Oxycodone 80mg för att underlätta AT:n på Xanor och Stesolid.
Fungerar mycket bra faktiskt
Blir en kortare tid med dessa, bara i början...man vill inte byta ut ett beroende med ett annat.
Citera
2015-01-28, 06:09
Medlem
Mustigastes avatar
Hur lång tid tar det för en krossad OxycC att slå på? Och hur länge håller det sig jämnfört med nasalt?
Citera
2015-01-28, 14:24
Medlem
Fladdermasks avatar
Hej, har precis fått utskrivet "oxynorm 5mg 14st" efter min halsmandelsoperation som var igår. Fick en 5mg oxynorm tablett på sjukhuset inatt för hade så satans ont, kände efter ca 20min att de kom ett rus, snurrade i skallen och lite förhöjd sinnesstämnin, mådde dock lite halvilla samtidigt men de kan ha varit morfinet eller kan de ha att göra med att man var såpas nyopererad?

Ni verkar vara positiva till denna drogen, och att ruset liknas vid när man tar heroin IV stämmer detta? Har inte brukat något annat än alkohol och rökt brunt två ggr för längesedan?

Vad rekommenderar ni för dos för en färskning som mig?

Går även på 6-8alvedon 500mg och Diklofenak Orifarm 50gm x3. Kan knappt äta mer än glass och iskalla drycker, så kanske är bäst att börja med två när jag har så lite energi i kroppen eller vad säger ni?
Citera
2015-01-28, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mustigaste
Hur lång tid tar det för en krossad OxycC att slå på? Och hur länge håller det sig jämnfört med nasalt?

När jag vaknar på morgonen typ vid 07.00 varm som en kamin av abstinens. Jag tar 30mg och suger ner dem på minuter emedan jag går tillbaka till sängen och somnar om igen. Efter 5 minuter försvinner värmen och kallsvettningarna. Alltså effekt efter 10 minuter, genom den metoden jag säger. Men det är inte samma sak som full effekt.

Full effekt mellan 30-60 minuter?
Citera
2015-01-28, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fladdermask
Hej, har precis fått utskrivet "oxynorm 5mg 14st" efter min halsmandelsoperation som var igår. Fick en 5mg oxynorm tablett på sjukhuset inatt för hade så satans ont, kände efter ca 20min att de kom ett rus, snurrade i skallen och lite förhöjd sinnesstämnin, mådde dock lite halvilla samtidigt men de kan ha varit morfinet eller kan de ha att göra med att man var såpas nyopererad?

Ni verkar vara positiva till denna drogen, och att ruset liknas vid när man tar heroin IV stämmer detta? Har inte brukat något annat än alkohol och rökt brunt två ggr för längesedan?

Går även på 6-8alvedon 500mg och Diklofenak Orifarm 50gm x3. Kan knappt äta mer än glass och iskalla drycker, så kanske är bäst att börja med två när jag har så lite energi i kroppen eller vad säger ni?

Nej, det liknar inte heroin iv.
Citera
2015-01-28, 14:45
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Har införskaffat några Oxycodone 80mg för att underlätta AT:n på Xanor och Stesolid.
Fungerar mycket bra faktiskt
Blir en kortare tid med dessa, bara i början...man vill inte byta ut ett beroende med ett annat.

Håller med om att dom fungerar enormt bra för det syftet
Citera
2015-01-28, 16:10
Medlem
Underdarks avatar
Citat:
Håller med om att dom fungerar enormt bra för det syftet

Yes riktigt trevligt! Bara några dagar i början då det är som värst.
Sen har jag ju lyrica också för att göra det mer drägligt de kommande veckorna
Citera
2015-01-28, 16:30
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Yes riktigt trevligt! Bara några dagar i början då det är som värst.
Sen har jag ju lyrica också för att göra det mer drägligt de kommande veckorna

Härligt min vän, då har du gjort upp en bra strategi för att klara det hela.
Lyrican boostar ju oxy också så att du vet så det blir ännu skönare
Citera
2015-01-28, 17:12
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

Ja, med tanke på omständigheterna bör du nog börja med 10 mg. Är du inte nöjd efter en timme kan du fylla på.
Citera
2015-01-28, 18:07
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:

Som ovan säger.
Börja med 5-10 mg och känn efter.

Brukar själv börja med 20-25mg men då har jag tagit dessa ofta också.
Citera
2015-01-28, 18:48
Medlem
Fladdermasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Ja, med tanke på omständigheterna bör du nog börja med 10 mg. Är du inte nöjd efter en timme kan du fylla på.

Citat:
Som ovan säger.
Börja med 5-10 mg och känn efter.

Brukar själv börja med 20-25mg men då har jag tagit dessa ofta också.
Yes tänkte de också, börja lätt, har ju dom för att dämpa smärtan, som beräknas sitta i 10-14dar, så får jag tänka på att spara lite också, så man inte knaprar i sig allt och sen sitter man där i skiten och har extremt ont och har ingen morfin kvar, bättre att spara lite då tills jag kanske mår bättre och testa då! och bara använda nu i nödfall när jag verkligen behöver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in