2015-01-26, 23:13
Medlem
naturtvåls avatar
Ett exempel på vad ukrainism får för konsekvenser på befolkning och speciellt på unga flickor...

Att inte västmedier reagerar på detta vidriga återupplivande av vårt mörka förflutna i ukraina är för mig obegripligt!

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=3c0_1422305390
2015-01-26, 23:27
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Se där... Vitryssland agerar proaktivt.
Ryssland har snart inga vänner förutom förvirrade vänsterhögernazistkommunister.
Det följer helt på den ryska fascistiska agendan som redan för länge sedan beskrivits, men med ett Ryssland som nu uppgraderas på fascistskalan då de invaderat Ukraina...:
Citat:
Strong fascist states, when faced with non-fascist "encirclement", may seek to assert their dominance over their neighbors. Of course, since all states are potential enemies, strong fascist states tend to engage in war and overreach, resulting in ultimate defeat. No state is strong enough to defeat an ever larger coalition of opponents. Weak fascist states-like Russia-can respond to non-fascist encirclement with attempts to increase their own power or with still greater chest-beating. Either way, their neighbors get more terrified, and the cycle continues.
http://nationalinterest.org/commentary/inside-track-is-putins-russia-fascist-1888?page=3

Vad slutet blir vet vi:
Citat:
In sum, a fascist Russia faces the very serious risk of breakdown in the not too distant future.

Artikeln från 2007 är väldigt förutseende vad gäller Ukraina:
Citat:
Poland, Ukraine, the Baltic states, Georgia, Azerbaijan and the Central Asian states all have good reason to be wary of Russia. Repeated Russian invasions, brutal attempts at colonization, and Russia's unwillingness to reject its Stalinist past would be reason enough to be suspicious.
2015-01-27, 06:26
Medlem
postkrans avatar
Jag såg ett klipp igår där Azov plundrar en byggnad, självaste skillt fångades med vad som såg ut som ett kylskåp i famnen och tillslut insåg dom att de blev övervakade.

Eftersom Skillt är med oss i tråden så undrar jag om det är ok för mods om man länkar klippet och diskuterar vidare om det här?

Är det inte ett brott att som Svensk plundra i andra länder när man åker runt på krigsäventyr?
2015-01-27, 07:37
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Jag såg ett klipp igår där Azov plundrar en byggnad, självaste skillt fångades med vad som såg ut som ett kylskåp i famnen och tillslut insåg dom att de blev övervakade.

Eftersom Skillt är med oss i tråden så undrar jag om det är ok för mods om man länkar klippet och diskuterar vidare om det här?

Är det inte ett brott att som Svensk plundra i andra länder när man åker runt på krigsäventyr?
Oj, ett kylskåp som evakuerades.

Jämför med vad de självutnämnda och av Putin stödda separatistledarna blir anklagade för av sina egna allierade:

"Your protégés, Mr. Plotnitsky, steals wagon loads of coal every day. I have personally counted 164 of such wagon loads today."

"From all the 10 so called humanitarian convoys only one has reached people. All other goods have been sold."

"how you steal everything possible and not possible every day; how those minion fighters, who were included in brigades, take apartments and live there."

"Why haven’t we stolen anything? We were fighting in Severodonetsk, Lisichansk, Pervomaysk, we have taken villages of Frunze and Donetski etc. And where were you? Were you sitting in the Regional State Administration building? Ask each of them what have they got from this war; only ruins and pain. And let’s see what you have got. So I would like to know, when you visited Brianka, why didn’t you work up the courage to visit us? Is it because we have such piles of documents that show what you have stolen?"
https://en.informnapalm.org/cossacks-lnr-recorded-angry-appeal-putin-plotnitsky/

Vi behöver ryssrunkarnas förklaringar:
Era 'demokrativänner', som ni hyllar fanatiskt och avgudar heligt, har bevisligen tvingat folket under hot och utpressning att rösta på bestämda ledare som sedan rånar, stjäl, tar resurser i besittning och orsakar långt mer skada än nytta.

Detta har vi sagt hela tiden, eller hur?

Ni har kallat oss judar, nazister, dårar, sinnesslöa, lögnare e.t.c. Det har varit era 'motargument' mot oss. Vad är de här kosackerna som säger exakt likadant?
Senast redigerad av ForumApache 2015-01-27 kl. 07:41.
2015-01-27, 07:53
Medlem
Sovjettiden var hemsk i närmare 80 år för ukraina, därför stärktes motpolen till kommunism. Men det är få länder som är mer nazistisk som ryssland. Se bara vladimir zhirinovsky rysk nationalist med 11 procent av rösterna.
2015-01-27, 08:03
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Oj, ett kylskåp som evakuerades.

Jämför med vad de självutnämnda och av Putin stödda separatistledarna blir anklagade för av sina egna allierade:

Förstår inte vad det har med sakfrågan att göra, men oavsett så är ju ett av de sämsta argumenten när man försöker förminska/flytta fokus till någon annans dumheter. Eftersom någons dumheter inte kan rättfärdigas genom någon annan individ/grupps dumhet.

Sedan så finns det inget "vi" eller "ni", citerar du mig så svarar du mig och ingen annan och jag har inte sagt något av det du påstår.

Här är hela filmen btw http://m.youtube.com/watch?v=Gzign0FjqC4
Senast redigerad av postkran 2015-01-27 kl. 08:07.
2015-01-27, 08:15
Medlem
Ryska stridsvagnsreserver T-34, T-55r m.m transporteras nu till Donbass.

http://www.fontanka.ru/2015/01/26/148/
2015-01-27, 08:48
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran

Skillt är självoutad så det är okej att länka klippet, men se till att hålla diskussionen på en vettig nivå.

För övrigt: När ni länkar till information vore det lämpligt att ni diskuterade litet kring vad länken visar; detta är ett diskussionsforum och inte en nyhetssajt. /Mod
2015-01-27, 10:11
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov

Var ska de påstå att de ryska terroristerna "fått" dessa ifrån då... och hur stora leveranser har Ryssland av bränsle in på ukrainskt territorium? Är det som det sägs att de "humanitära" konvojerna mest kör diesel, reservdelar och ammunition på lastbilarna månntro... Väldigt farligt transporter, skulle vara pinsamt för ryssarna om skiten exploderar på väg och de inte kan förklara hur matvaror orsaker en enorm explosion
2015-01-27, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Här länkas en dokumentär som den rabiata banderasektion i tråden kan studera noga över vilka illdåd deras högt älskade nasseregim i ukraina gjort sig skyldiga till....

Här ges exempel på vad som händer när väst tiger och nazistbödlarna får fritt spelrum med civilbefolkningen....

Länk: http://www.liveleak.com/view?i=42a_1422288194
Men visst lever man hellre under en påstådd nasseregim i Kiev än en verklig i Moskva, eller hur?
Det är ju verkligheten som räknas , inte länkar till suspekta extremistsidor eller svavelosande putinpropaganda utan substans och innehåll. Ukrainakrisen har ju de facto gjort Putin till en ensam och isolerad man, bara det säger ju en del om hans ärthjärna.
2015-01-27, 10:26
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:

Precis som jag varit inne på tidigare, och detta är viktigt, så tror jag inte Ryska armén är så imponerande. Om dessa gamla stridsvagnar ska användas i Ukraina eller om de ska skrotas eller till något museum vet vi inte än men det förvånar mig inte om den Ryska armén börjar få slut på stridsvagnar och GRAD-fordon m.m. Att läsa siffror på wikipedia som hänvisar till landets hittepåsiffror ger inte mycket information om hur det ser ut i verkligheten.

Nu var ju Ukrainas militär ordentligt nedrustad under en lång tid men det ser ju likadant ut i Sverige och förmodligen de flesta andra länder också. Kom ihåg att Ukraina hade 2500 stridsvagnar på pappret innan 2014, verkligheten såg mycket sämre ut med över 1000 tanks som rostar bort på kyrkogårdar. Ryska armén har moderna stridsvagnar och radaranläggningar, flera andra nya vapen/fordon, men hur många? Man har imponerande 1 miljon verksamma soldater men hur många i verkligheten? Rapporter om runt 50,000 ryska soldater på den Ryska sidan om gränsen till Ukraina skvallrar om att den enorma armén är ett luftslott.

Med kanske runt 10-15,000 soldater inne i Ukraina och de på andra sidan gränsen så finns det nog inte så mycket mer att skicka in i dagsläget. Kom här ihåg rapporter om hur Ryssar kallas in runt om i landet för att inställa sig i kasernen. Snacket om att ta Kiev på 2 veckor eller va det 2 dagar?? är bara ytterligare skitsnack från den allt mer sårade Ryska björnen.
2015-01-27, 10:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

T 34 och SU-100, materiel avsett för s.k Kategori C-förband i Sovjetisk försvardoktrin.

Om det verkligen stämmer att de är avsedda att användas i strid i Ukraina så begriper jag inte hur man har tänkt, de är museiföremål och rena dödsfällorna för besättningen. Men det betyder väl något att de rullas ut från förråden antar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in