2015-01-26, 20:13
Medlem
ang. brevlådan som töms på helgen. Jag kan nog tänka mig att om man postar brevet på fredag kväll, den töms på lördag så kan den nog vara på plats i Sollentuna på måndagen. För det var väl till Attunda tingsrätt den skickades va?

Har själv skickat brev förut längre sträckor och dem har kommit fram en dag senare. Nu har jag ju inget minne om jag postat dem på en helg, men från lör-mån så är det ju faktiskt mer än en dag i detta scenario.
Citera
2015-01-26, 20:13
Medlem
SkitNerDigFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Spelar väl ingen roll om dom hittar spår av honom i bilen, dom har ju bott ihop och han kan bara säga att han lånade den då än om han har gjort det.
Menad vid brottsplatsen om han släpat henne
Citera
2015-01-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hur ska det vara nu, hördes kvinnan av vid 21-tiden eller saknade hennes väninna henne då?
Mobilen kan ha blivit urladdad om den var skyddad från vatten och sagt "hejdå" till masten/masterna eller blivit blöt och lagt av då den sjönk i vattnet, varvid masten/masterna får signal om att den stängts av på ett onaturlig sätt, just där och just då. Kan vara mobilsignalen som gett polisen sökområde. Om den inte låg kvar i bilen som stod parkerad en bit ifrån.

Asså, det har hela tiden varit sagt att kvinnan senast hördes av vid 21-tiden på fredag kväll. Vi typ 11.51 eller något på lördag förmiddag ringde hennes väninna och anmälde henne försvunnen och två timmar senare hittades hon.

Mycket möjligt då att det var samma vännina som senast hörde av TS vid 21-tiden (eventuellt de samtal som TS ringde från sin promenad med MGM vid vattnet) som då anmälde henne försvunnen dagen efter då hon blev orolig efter samtalet dem hade...
Citera
2015-01-26, 20:24
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Bilden i länken måste vara kvinnans bil som fotograferas iaf.

http://www.expressen.se/nyheter/doda-kvinnan-hade-ansokt-om-skilsmassa/

Bilden i länken är bryggan där hon hittades.

http://www.unt.se/sigtunabygden/polisen-efterlyser-vittnen-3569583.aspx
Senast redigerad av larsingvarsfru 2015-01-26 kl. 20:27.
Citera
2015-01-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Asså, det har hela tiden varit sagt att kvinnan senast hördes av vid 21-tiden på fredag kväll. Vi typ 11.51 eller något på lördag förmiddag ringde hennes väninna och anmälde henne försvunnen och två timmar senare hittades hon.

Mycket möjligt då att det var samma vännina som senast hörde av TS vid 21-tiden (eventuellt de samtal som TS ringde från sin promenad med MGM vid vattnet) som då anmälde henne försvunnen dagen efter då hon blev orolig efter samtalet dem hade...

Från vilken källa hämtar du att Kvinnan haft telefonsamtal med sin väninna från en promenad med mannen nere vid vattnet?

Är det inte viskleken - var god länka nu till källan! Exakt - jag visste väl det. Hittepå igen. En säger något som en annan säger som en tredje spär på.
Citera
2015-01-26, 20:31
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
På vilket sätt då? Man plockar ju regelmässigt in misstänkta utan att ha någon aning om att de verkligen är inblandade utan utifrån generella resonemang om vilka som kan misstänkas korsat med fakta som gör att de kan vara inblandade, men inte måste vara det.

Vi är rätt långt ifrån kommisarie Barnaby som åker runt och förhör personer som kan misstänkas i utredningen.
Ni får gärna utveckla på vilket sätt åklagarens "taktik" att anhålla en person misstänkt för "mord" görs för att sätta mer press på MGM istället för den alternativa "mord, alternativt dråp"?

Eller menar ni att åklagare i andra misstänkta mordfall initialt anhåller på, ja vadå? Misshandel och vållande till annans död?

Åklagaren anhåller på den misstanke som för stunden framstår som mest trolig i kombination med att man, av utredningstekniska skäl, vill ha svårast möjliga rubricering. Detta för att desto svårare rubricering desto lättare att använda olika tvångsmedel.

Både för mord och dråp gäller obligatorisk häktning, så att påstå att åklagaren anhåller för mord enbart för att sätta press på en misstänkt är just fria fantasier.
Citera
2015-01-26, 20:38
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Från vilken källa hämtar du att Kvinnan haft telefonsamtal med sin väninna från en promenad med mannen nere vid vattnet?

Är det inte viskleken - var god länka nu till källan! Exakt - jag visste väl det. Hittepå igen. En säger något som en annan säger som en tredje spär på.

I media står det att kvinnan sist sågs vid liv strax efter kl 21.00 på fredagskvällen, det där med telefonsamtalet och promenaden vet jag inte vart det kommer ifrån.

Citera
2015-01-26, 20:38
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitNerDigFan
Vad jag vet en postlåda ca 2-300 m, tror det är närmaste. Sedan avstånd, knappt 10 min promenad så kanske ca 1km. Det som är underligt är ju just den bryggan, de har ju båt men den är alltid på tomten. Finns 5 bryggor relativt nära varandra runt ropsten.
Kan bara bekräfta att de hade båt, en rätt fet sådan och det lär inte gått någon nöd på stålar där.
Angående isen så är det inget en Sigtunabo ger sig ut på som status var fredag kväll. Det låg visserligen is in mot land men inget som någon funderar på att gå ut och gå på.
Citera
2015-01-26, 20:41
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
I media står det att kvinnan sist sågs vid liv strax efter kl 21.00 på fredagskvällen, det där med telefonsamtalet och promenaden vet jag inte vart det kommer ifrån.

Och jag har läst att hon saknades vid samma tidpunkt. Tre olika uppgifter, varav några måste vara felaktiga.
Citera
2015-01-26, 20:49
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Och jag har läst att hon saknades vid samma tidpunkt. Tre olika uppgifter, varav några måste vara felaktiga.

Ingen kan väl veta att hon "saknades" vid den tidpunkten, möjligen att någon ringt och inte fått svar.
Citera
2015-01-26, 20:52
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ingen kan väl veta att hon "saknades" vid den tidpunkten, möjligen att någon ringt och inte fått svar.

Jag har läst att väninnan saknade henne då, men var?
Citera
2015-01-26, 21:03
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Jag har läst att väninnan saknade henne då, men var?

Som sagt, i så fall var det nog bara att hon ringde till TS som inte svarade eller hade telefonen avstängd. Det behöver inte innebära att man är försvunnen, det kan finnas tusen skäl till att inte svara i telefonen.

Såvitt jag kan förstå så har det här ögonvittnet sett TS i anslutning till mgm strax efter 21-tiden i Sigtuna, antar att hon fortfarande var med mannen då eftersom hon hittades död just i Sigtuna.

Då kan man ju undra varför hon var kvar så sent på en fredagskväll? Då kan ju inte besöket bara handlat om att skriva på några papper. Jag gissar nog på att hon stannade över på mat och sedan blev det vin för hela slanten .... i fyllan spårade allt ur och det slutade i mord.

Undrar om barnen var hemma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in