Hmm..
Utseende;
• I min ålder/lite äldre (25-30)
• Längre än mig (vilket inte borde vara svårt då jag är 164 cm)
• Inte tjock eller för smal, vältränad spelar ingen roll bara en normal kropp liksom.
• Gärna skägg, inget hej-jag-försöker-ha-lite-ojämnt/tunt-för att det är inne.
• klä sig snyggt, inte nödvändigtvis dyrt och bara kostym men det ska matcha bra och inga billiga saker som sitter dåligt.
• Hårfärg spelar inte såå stor roll, snyggt med mörkt till skägg.
Helst inte rött..
• långt hår (typ till axlarna) inte E-type.
• Om personen har ljust hår är det fint utan skägg med lite längre hår
• Inte ogilla tatueringar (mainstream och fjortisgaddningar får man ogilla)
Personlighet;
• Kunna skriva normalt, inte använda en miljard smileys eller konstiga förkortningar typ, de e bra, och sånt.
• Omtänksam
• Är klar med att "leka av sig" och kunna hålla sig till en person utan att tänka att man missar något annat.
• Ha lite mörkare humor och kunna förstå ironi
• kunna föra sig bland människor
• kunna läsa av den sociala stämningen och inte var den som säger något opassande eller gör någonting konstigt
Måste lägga in ett exempel som
inte är okej.
Igår hade jag middag med människor från lite olika kretsar i mitt umgänge, det var supertrevligt och bra.
När alla i sällskapet skulle åka hem så stannade en kvar, och det var okej eftersom att han inte skulle åt samma håll som de andra, MEN han stannade kvar i över två timmar(!!)
Okej en stund, men man kan väl fatta vinken eller stämningen och kolla en buss hem?
• Inte vara klängig, (passar också in i exemplet ovan)
• Gilla att hänga med mig, men också dra iväg ibland med egna vänner
• Inte gnälla när jag vill bjuda på mat/öl/saker för det känns omanligt
• Inte utnyttja det faktum att jag gärna är givmild med personer jag tycker om
• Låta mig spela spel utan att säga att det är tråkigt, läs; ha egna intressen.
• Gilla natur/skog
• Men också gilla att ta en öl en tisdagskväll eller käka middag
• kunna uppskatta aktiviteter som att gå på museum/promenera och gå på utställningar utan att tycka det är skittråkigt
Hm, finns säkert massor man vill ha hos en person, men har personen andra bra egenskaper så spelar oftast inte utseende och sånt så stor roll!
Och en sista punkt, kunna ge mig tid och ibland ha tålamod med att jag har svårt med tillit/närhet och känslor ibland.
Och nej, jag är inte en labil och skitkonstig, men som många andra har jag bagage som tär på en ibland och jag kan behöva tid i ett förhållande innan jag kan känna mig trygg, då behövs en person som har lite tålamod och förståelse för det