Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Han säger väl att Ukrainas arme beskyddar NATO:s intressen och inte befolkningens, vilket stämmer med tanke på 5 tusen döda i Donetsk.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Om Ukrainas nye president och nya parlament ska anses illegala är det väl bara EU o USA som erkänt landets ledning, eller? Hur kommer det sig att Ryssland inte tagit hem sin ambassadör från ett land som har en illegal regering? Ryssland har f.ö. aldrig hävdat att det gamla parlementet som utsåg en interimsregering var illegalt, inte heller det nya parlamentet har man betecknat som illegalt.
Det är jag som tycker så. Jag tycker även att Ryssland bör förstöra Ukrainas militära infrastruktur. Tyvärr gör Ryssland inte det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerroFruBoll
Eftersom du inte gjort lumpen kan jag berätta att bomba gör man normalt med flygplan. Sedan ryssarna utrustat terroristerna med modernt luftvärn har Ukraina inte använt sitt flygvapen.
Har terroristerna artilleribeskjutit UA så har UA besvarat elden varifrån den kom - tyvärr väldigt ofta från bostadskvarter. Ganska cyniskt att skjuta därifrån, inte sant?
Ja, det är cyniskt, jag redan tog upp WHR:s rapport, men det är faktiskt separatisterna som försvar sitt land, inte tvärtom.
Det finns massor av video, där det syns att separatisterna har folkligt stöd. Jag såg en del klipper med fängslade ukrainska soldater, ingen av de påstått sig komma från Donetsk. Hur många av separatisterna är just från Donetsk/östra Ukaina, tror du? 5%, 10%?