2015-01-25, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoName1965
Står ju inte uttryckligen att det är maken som gripits. En "man" kan vara vilken man som helst.

I teorin ja, i praktiken under rådande omständigheter är det 99,99% att det är maken.
Citera
2015-01-25, 01:20
Medlem
Citat:
Är det bekräftat från någon säker källa att BO är just TS?

Vill också veta, känner ju henne!
Citera
2015-01-25, 01:28
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Förmodad MGM har vuxit upp på den nu avspärrade Ropstensvägen, så han tycks ju ha valt att röra sig i kvarter han är familjär med.

Känns ju som om han borde veta bättre ställen att gömma ett lik om den jäveln är uppväxt på gatan han nu droppat av liket på.
Finns gott om draghål och bra ställen att gömma lik runt Sigtuna.
Citera
2015-01-25, 01:30
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Står ju inte uttryckligen att det är maken som gripits. En "man" kan vara vilken man som helst.

Jag skrev mannen, inte maken. Dvs den mannen som tidigare greps är nu anhållen.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-01-25 kl. 01:40.
Citera
2015-01-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
I teorin ja, i praktiken under rådande omständigheter är det 99,99% att det är maken.

Att det skulle vara en annan man än maken är väl föga troligt vid ett så snabbt ingripande. Den som misstänks först i fall som detta är just man/pojkvän och liknande.
Citera
2015-01-25, 02:35
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Känns ju som om han borde veta bättre ställen att gömma ett lik om den jäveln är uppväxt på gatan han nu droppat av liket på.
Finns gott om draghål och bra ställen att gömma lik runt Sigtuna.

Det är ju klassiskt att söka sig till områden man känner väl, dumt är det väl men man måste ju veta var det är tryggt att hålla på med såna aktiviteter.
Styckmordet i Boden och styckmordet av rektorn i Örebro är i alla fall två som inträffat ganska nyligen där man gjort samma sak. Finns många fler.
Citera
2015-01-25, 03:09
Medlem
Hur lång tid tror ni det tar innan folk vet och skriver om det på BO:s facebook?
Citera
2015-01-25, 03:14
Medlem
Hennes vänner vet redan.
Citera
2015-01-25, 04:58
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Han är bara misstänkt so far.

T*rese verkar vara en riktig kulturmarxist om man dömer från hennes Facebookuppdateringar. Kan vara vem som helst som tröttnat på hennes rabiata åsikter och beslutat att ta saken i sina egna händer.

Ja, och för det förtjänar man att bli dränkt i sjön, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Oj, vad mycket hat på den sidan. Fi-aktivist och rabiat SD-hatare.
https://www.facebook.com/terese.stahlnacke?fref=ts

Så det rättfärdigar mord eller vad? Nationalist-packet visar än en gång sitt riktiga jag...
Citera
2015-01-25, 06:32
Medlem
Citat:
Han är bara misstänkt so far.

T*rese verkar vara en riktig kulturmarxist om man dömer från hennes Facebookuppdateringar. Kan vara vem som helst som tröttnat på hennes rabiata åsikter och beslutat att ta saken i sina egna händer.

Uppenbarligen fanns det en uppenbar hotbild mot henne från högerextremister
Citera
2015-01-25, 08:03
Medlem
På senaste uppdateringen sitter folk och diskuterar politik i kommentarsfältet om färger och om vem som har rätt och fel, Ända tills kl 16 igår.. Då var hon väl död för länge sedan.. Men ingen visste det.

Inte en enda skriver vila i frid eller liknande? Hon har ganska många FB vänner ju..

Eller beror det på att man inte ser det vänner skriver?
Senast redigerad av Prupplisa 2015-01-25 kl. 08:13.
Citera
2015-01-25, 08:12
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Jaa.. såg det oxå.. hon hade mycket åsikter om saker och ting. Sånna kvinnor ser jag oftast enormt starka psykiskt. Hon står för det va hon tycker och döljer inte det. Sorgligt att hon nu är död.

Märkligt, de kvinnor jag har träffat som rabiat tror på svenska statsfeminismen och de nyaste sanningarna från överhögheten har varit allt annat än psykiskt starka. Tvärtom, så har de riktigt ideologiskt troende av svenska feministiska och postmarxistiska konspirationsteorier som jag har träffat verkat ha speciellt mycket problem med den psykiska stabiliteten och när det gäller den sociala kontakten med andra människor. De jag har träffat som verkar ha mest "stabilaste" psyke bland dessa har dessutom snarare uppvisat asociala personlighetsdrag, eller åtminstone en extrem egocentrism. Kanske är det dem du tänker på, de mer psykopatiska bland dem? En del är dock helt klart mer åt det depressiva hållet med problem med den sociala biten. Jag är själv autistisk, så när jag reagerar på någons sociala problem, så handlar det verkligen om märkbara sådana!

Sedan är det så klart lika "starkt" att ha den svenska regimens propaganda och ideologi som sina åsikter och övertygelser, som det tidigare var att blint tro på och underkasta sig kristna kyrkan. Personligen kan jag inte se hur det vore ett tecken på "styrka" och jag misstänker att många svenska feminister skulle själva börja hyckla kring det. Obs, jag menar inte dig, du anser säkert att blind underkastelse inför samhällets dominerande auktoritet och överhet är alltid tecken på "styrka", oavsett vilken tro det gäller, jag menar mest många andra jag har träffat.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Motivet är väl snarare att de hade separerat. Kanske hon träffade andra män och det kunde inte exet ta. Vem vet, han kanske var en kvinnomisshandlare och hon fick nog av honom och separerade. Det är väl en sån där typisk karl som tror sig äga sin kvinnan och om han inte kan få henne mer så ska ingen annan få henne heller.

Förutsatt att hennes man är skyldig, så skulle jag gissa på de mer vanligt förekommande personliga och känslogrundade motiven bakom liknande brott. Jag tvivlar starkt på att separationen och/eller det eventuella brottet har med politiska meningsskiljaktigheter att göra (som någon tomte föreslog tidigare i tråden).
Senast redigerad av Europe 2015-01-25 kl. 08:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in