Citat:
Ursprungligen postat av
kanelipulla
Jaa.. såg det oxå.. hon hade mycket åsikter om saker och ting. Sånna kvinnor ser jag oftast enormt starka psykiskt. Hon står för det va hon tycker och döljer inte det. Sorgligt att hon nu är död.
Märkligt, de kvinnor jag har träffat som rabiat tror på svenska statsfeminismen och de nyaste sanningarna från överhögheten har varit allt annat än psykiskt starka. Tvärtom, så har de riktigt ideologiskt troende av svenska feministiska och postmarxistiska konspirationsteorier som jag har träffat verkat ha speciellt mycket problem med den psykiska stabiliteten och när det gäller den sociala kontakten med andra människor. De jag har träffat som verkar ha mest "stabilaste" psyke bland dessa har dessutom snarare uppvisat asociala personlighetsdrag, eller åtminstone en extrem egocentrism. Kanske är det dem du tänker på, de mer psykopatiska bland dem? En del är dock helt klart mer åt det depressiva hållet med problem med den sociala biten. Jag är själv autistisk, så när jag reagerar på någons sociala problem, så handlar det verkligen om märkbara sådana!
Sedan är det så klart lika "starkt" att ha den svenska regimens propaganda och ideologi som sina åsikter och övertygelser, som det tidigare var att blint tro på och underkasta sig kristna kyrkan. Personligen kan jag inte se hur det vore ett tecken på "styrka" och jag misstänker att många svenska feminister skulle själva börja hyckla kring det. Obs, jag menar inte dig, du anser säkert att blind underkastelse inför samhällets dominerande auktoritet och överhet är alltid tecken på "styrka", oavsett vilken tro det gäller, jag menar mest många andra jag har träffat.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoaxgammon
Motivet är väl snarare att de hade separerat. Kanske hon träffade andra män och det kunde inte exet ta. Vem vet, han kanske var en kvinnomisshandlare och hon fick nog av honom och separerade. Det är väl en sån där typisk karl som tror sig äga sin kvinnan och om han inte kan få henne mer så ska ingen annan få henne heller.
Förutsatt att hennes man är skyldig, så skulle jag gissa på de mer vanligt förekommande personliga och känslogrundade motiven bakom liknande brott. Jag tvivlar starkt på att separationen och/eller det eventuella brottet har med politiska meningsskiljaktigheter att göra (som någon tomte föreslog tidigare i tråden).