2015-01-23, 18:42
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=MattiasBeming|51994349]

Citat:
en lögn är en sannolikhet med en viss sanningshalt. Ju högre sanningshalt, desto "bättre" lögn. Är det så obegripligt?
När gick "lögn" under vetenskaplig bearbetning tänker du?

När någon SÄGER något om något, är det upp till människan att genomskåda om det sagda är av vetenskaplig skärpa eller fabulation, vad du kommit med är ju craptalk, att du nu är så fallen eller dragen åt chitchat, har knappast med vetenskaplighet att göra över huvud taget.

Dvs din VÄRDERING av vad du tycker, är din egen, vetenskaplig skärpa befattar sig knappast med dina önskningar om andar väsen änglar demoner jävlar och odjur, det är dina egna värderingar - få det att gå in tack.

att du själv förhåller dig till pseudo.chitchat.. det får du leva med. men du visade det i inlägg efter inlägg... att du icke ens adapterar konkret vetenskaplighet, du klarar ju inte det ens - du slog ju inte bakut vid att redan behöva se en hjärna? och att allt som kopplas till människa, automatiskt utan dröjsmål, är hjärna.

människa = hjärnan och resterande tillhörande paket. så svårt för dig???
Citera
2015-01-23, 18:44
Medlem
MattiasBemings avatar
Jahopp... då försvann 6 st inlägg så fort jag postat. Ska bli intressant och höra orsaken.

mvh
Mattias
Citera
2015-01-23, 18:51
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Så din argumentationsteknik är att göra påståenden utan att styrka dem?
Nej, jag förklarade för dig om lögnens natur och du fann det obegripligt.

Citat:
Och när du bli pressad blir du oärlig?
Nej.

Citat:
Vi tar det igen då: På vilket sätt är en vetenskaplig slutsats en lögn?
På samma sätt som lögnen är en sannolikhet med en viss sanningshalt. Ju högre sanningshalt, desto "bättre" lögn. Är det så obegripligt?

Citat:
Håll dig till saken nu. Eller är det omöjligt? Måste du maskera ditt ickesvar i en haschdoftande vägg av text?
Nej, jag är bara inte så ring-rostig.

mvh
Mattias (som är mer grå-/grönögd än blåögd, med en längtan till [censur])
Citera
2015-01-23, 19:15
Medlem
Rust-Lees avatar
MattiasBeming

.
På samma sätt som lögnen är en sannolikhet med en viss sanningshalt. Ju högre sanningshalt, desto "bättre" lögn. Är det så obegripligt?

Ja, det är helt jäkla obegripligt.
Vad har det med hypotes, data och teori (en vetenskaplig slutsats) att göra?!

Varför kan du inte svara rakt på en fråga? Måste du baka in det i trams?

Vi fortsätter tills du svarar eller struntar i det.

Varför är en vetenskaplig slutsats (vi kan till och med ta exempel om du vill - Evolutionsteorin) en lögn?

Fortfarande - ett fåtal meningar utan trams.
Citera
2015-01-23, 19:28
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Citat:
Ja, det är helt jäkla obegripligt.
Vet du inte hur man ljuger riktigt bra?

mvh
Mattias
Citera
2015-01-23, 19:31
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:

mvh
Mattias

Nja, ju mer man ljugit ju mer har man talat osanning.
Har man då talat sanning? Nej.
Citera
2015-01-23, 19:45
Medlem
Honey.B.Blues avatar
[quote=MattiasBeming|51995133]
Citat:
Återigen, mitt förra svar blev bortmodererat utan anledning... jag är inte medlem av eran hjärntrust.
"hjärntrust" är nu inte detsamma som hjärna, fattar du skillnaden mellan lansering och genuin vetenskap?

eller tänkte du konstra dig igenom precis varenda kunskap?

Citat:
Jag förespråkar självförtro, vilket leder till vetande - och ratar en fortsatt experimentering av djur- och människohjärnor. Den fascinationen är sjuk enligt mig. Skaffa ett vettigare intresse och börja tänk själva istället.
jaaa blabla... du håller på "indiviiiiiiiiden", bra du har aldrig sagt det förut.

att du kan, du vet, och därmed är du unik?

i att VETA, att en mä-nn-isk-a minsann är en individ WOW

du kan!!
Citat:
Kroppen helar sig själv om du kan använda den sunda tankekraften människan har begåvats med av naturen om hon bara tror på sig själv och inte måste leva under en övermakts ständigt kollektiva domar/dömanden i en systematisk reglering och hierarkiskt maktsystem då hon inte vill följa dem/strömmen eller den döda (men som de flesta tror är levande) likriktningen.
zzzzzz
Citera
2015-01-23, 19:51
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Nja, ju mer man ljugit ju mer har man talat osanning.
Har man då talat sanning? Nej.
Jo, man kan vara storljugare - det är sant. Men nu efterfrågade jag om någon visste hur man ljuger riktigt bra. Även om någon kan se hur det hör ihop med graden av sannolikhet i lögnen, alla är väl inte blinda heller? Eller är det så att svensken överlag är blåögd?
Citat:
I De hänsynslösa (Reservoir Dogs, 1992) kan du höra essensen av en bra lögn med Tim Roth (även skådis i "Lie to me"). Försök förstå hur viktig den höga graden av sannolikhet som krävs... för en riktigt bra lögn.
mvh
Mattias (mannen i svart - som skrattar sist)
Senast redigerad av MattiasBeming 2015-01-23 kl. 20:08.
Citera
2015-01-23, 20:58
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:

mvh
Mattias

Så du tänker fortsätta ducka frågan?

På vilket sätt är vetenskapliga slutsatser en lögn?
Citera
2015-01-23, 21:14
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Så du tänker fortsätta ducka frågan?
På vilket sätt är vetenskapliga slutsatser en lögn?
Det är du som måste ha lite mer respekt och skärpa i svärdsklingan. Jag duckar inte alls utan har redan förklarat för dig hur det ligger till. Försök förstå/inse att det finns ett samband med Bogomilismens relativistiska osäkerhetsprincip, sannolikhet i olika grader, vetenskapliga slutsatser och lögnens natur. Det är irrläran Bogomil stod/står för och du är en undrare som är lite "lost".
mvh
Mattias (som inte tänker tänka åt dig)
Citera
2015-01-23, 21:43
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Det är du som måste ha lite mer respekt och skärpa i svärdsklingan. Jag duckar inte alls utan har redan förklarat för dig hur det ligger till. Försök förstå/inse att det finns ett samband med Bogomilismens relativistiska osäkerhetsprincip, sannolikhet i olika grader, vetenskapliga slutsatser och lögnens natur. Det är irrläran Bogomil stod/står för och du är en undrare som är lite "lost".
mvh

Också haschflummar vi istället för att svara på en enkel fråga.

Svagt mannen.

Som vanligt är ni hippies duckare.
Citera
2015-01-23, 21:55
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Också haschflummar vi istället för att svara på en enkel fråga.
Svagt mannen. Som vanligt är ni hippies duckare.
Din fråga kräver att du lär dig orden i svaret du får, du måste tänka själv för att kunna förstå/begripa något. Verkligheten fungerar så. Jag kan inte mata dig med all information. AI är en programmerares fantasidröm.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in