2015-01-23, 14:30
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag skriver och tänker som jag vill, inte som du eller andra vill. Exakt som du antar jag.
Nähä det menar du inte.
Tänk om du gjorde tvärt om då, tänkte först och skrev sedan vad du ville .
Men det blir kanske för jobbigt?

Bättre att skriva lite vad som helst då, att det helt motsäger vad jag sade två meningar innan spelar ingen roll. Bara jag får skriva ett menlöst inlägg liksom...
Citera
2015-01-23, 14:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag skriver och tänker som jag vill,

Japp, och det blir rappakalja som manifesterar sig.
Citera
2015-01-23, 14:31
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
De flesta har nog haft någon upplevelse de i stunden har känt var övernaturlig, även mig själv inkluderat. Är dock en rationell människa och därför ateist.

Jag tror inte på gud, är inte hundra på att vi egentligen har en fri vilja heller, men vi beter oss onekligen som att vi har det så lika bra att utgå från det. Om gud vill att vi ska tro på hen, och enligt alla religiösa böcker jag har varit i kontakt med så är det nästan ett krav för att vi ska komma in i paradiset, så borde gud ge oss riktiga bevis för guds existens, eller hur? Bara för att gud bevisar att gud finns så tar det ju inte bort vår fria vilja att vända gud ryggen eller inte tro på gud, eller hur?

Så nej, det kan knappast ha med den fria viljan att göra. Mer sannolikt är att gud inte finns, eller inte bryr sig så mycket om vad vi tror och gör som många religioner ger sken av.
Mycket rationell människa jag med, framför allt i mitt yrke,behöver man INTE vara ateist för att vara så att säga.
Du får tro som du vill. Det gör jag. Inga problem och jag tänker inte överbevisa dig. Du har ditt liv och dina erfarenheter jag mitt.
Vi är inte samma individ och har inte upplevt samma saker. Konstigare än så är det inte.
Citera
2015-01-23, 14:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Nähä det menar du inte.
Tänk om du gjorde tvärt om då, tänkte först och skrev sedan vad du ville .
Men det blir kanske för jobbigt?

Bättre att skriva lite vad som helst då, att det helt motsäger vad jag sade två meningar innan spelar ingen roll. Bara jag får skriva ett menlöst inlägg liksom...

Har du problem med det så du måste efter varje kommentar jag skriver tala om det för mig?
Sätt en mening om saken i signaturen så slipper du tugga om det hela tiden, måste bli drygt för dig.
Tråden handlar om muslimernas frånvaro och inte om min närvaro.
Citera
2015-01-23, 14:42
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Mycket rationell människa jag med, framför allt i mitt yrke,behöver man INTE vara ateist för att vara så att säga.
Du får tro som du vill. Det gör jag. Inga problem och jag tänker inte överbevisa dig. Du har ditt liv och dina erfarenheter jag mitt.
Vi är inte samma individ och har inte upplevt samma saker. Konstigare än så är det inte.

En rationell ståndpunkt är att vara agnostiker, ateist och rent allmänt skeptisk tills något är bevisat. Det betyder givetvis inte att alla ateister alltid är rationella eller att religiösa människor aldrig är rationella.

Tanken med flashback är väl att utöva meningsutbyte. Har du något bra argument eller förklaring till varför gud inte bevisar sin egen existens så är jag villig att lyssna på det. Att du bara häver ur dig "fri vilja" som så många andra religiösa gör utan motivera det ger ju inte så mycket.

Goes without saying att vi inte är samma person och tror vad vi vill etc.....

ONT: Vad tycker vi om att hjälpa återvändande jihadister? http://www.svtplay.se/klipp/2624420/nyhetspanelen-om-bl-a-foretagsetik
Citera
2015-01-23, 14:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
En rationell ståndpunkt är att vara agnostiker, ateist och rent allmänt skeptisk tills något är bevisat. Det betyder givetvis inte att alla ateister alltid är rationella eller att religiösa människor aldrig är rationella.

Tanken med flashback är väl att utöva meningsutbyte. Har du något bra argument eller förklaring till varför gud inte bevisar sin egen existens så är jag villig att lyssna på det. Att du bara häver ur dig "fri vilja" som så många andra religiösa gör utan motivera det ger ju inte så mycket.

Goes without saying att vi inte är samma person och tror vad vi vill etc.....

ONT: Vad tycker vi om att hjälpa återvändande jihadister? http://www.svtplay.se/klipp/2624420/nyhetspanelen-om-bl-a-foretagsetik
Nej jag har inget bra svar på det, hade jag det så skulle frågan vara löst och Gud diskussionerna vara färdiga.
Tanken med Flashback är att diskutera och i det ingår ens egen syn på saker och ting och eventuellt även fakta om det behövs i ämnet så att säga.
Citera
2015-01-23, 14:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Precis. Och av den anledning borde du vara mycket återhållsam med dina konstante pseudo-objektiva postulat.
Citera
2015-01-23, 14:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Precis. Och av den anledning borde du vara mycket återhållsam med dina konstante pseudo-objektiva postulat.
Tyvärr Bogomil. Du har inte en chans att bestämma vad eller hur jag lägger fram mina postulat. Du är inget mer än Bogomil.
Citera
2015-01-23, 15:05
Medlem
Citat:
Om man vill se så gör man det men vill man ha bevis så............... är det svårare eftersom bevisen finns men ej är accepterade som bevis.
Skulle du tro på Gud om han kom och knackade dig på axeln: Hej Kiss, här är jag? Vad är tro för dig?

tro är att tro på något man inte kan se...
Citera
2015-01-23, 15:06
Medlem
Citat:
Tyvärr Bogomil. Du har inte en chans att bestämma vad eller hur jag lägger fram mina postulat. Du är inget mer än Bogomil.

Å du är inget mer än goran744
Citera
2015-01-23, 15:08
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Å du är inget mer än goran744
Just precis! Exakt. Thats me.
Citera
2015-01-23, 15:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jag framför kritik. Du bestämmer själv om kvalitén på ditt ofta irrelevante trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in