Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Jag har läst massor här om honom (idag) och får uppfattningen att han var en girig gammal gubbe. 164 cm och vägde 80 kg, tyckte jag jag läste. Hur kan man bli så fet? Var han alkis?
Min gissning är att han var ett riktigt svin som kanske t.o.m våldtog sin dotter under hennes uppväxt. Detta skulle förklara hennes grundläggande hat till honom, liksom deras katastrofalt dåliga relation (om hon nu är skyldig alltså).
Troligen var han en kvinnohatare, frun hade ju t.o.m. lämnat honom och hans hot att göra Sara arvlös bottnar säkert i allt detta:
Kan ju mycket väl ha funnits en tidigare konflikt som spelat in, där Sara tagit moderns sida och öppet föraktat fadern. Det skulle då ha ökat hans hat mot frun - och motiverat honom att göra Sara, fruns avkomma, arvlös.
Sen att Saras pojkvän inte bara erkänner dådet för Missing People, utan även pekar ut henne som medskyldig - den kvinna han påstår sig älska - är skumt så det förslår! Antingen är han då korkad som fan, ångerfull, eller utom sina sinnens fulla bruk vid tillfället.
Men tillåt mig tvivla... MT kan mycket väl ha vetat precis vad han gjorde just då, liksom när han kallblodigt avrättade Saras far.
Han kan mycket väl ha hatat Sara för att hon lämnat honom, till förmån för den kille som figurerat tidigare i tråden. Då hade ju Sara och MT inget gemensamt barn ännu, han riskerade inte att göra någon egen avkomma arvlös. Men med en djävulskt listig plan kunde han göra Sara arvlös. Han hade ju förlorat allt - och det var hon som hade förstört hans liv...
Att Sara anmälde sin fars försvinnande så snabbt, behöver heller inte tala för hennes skuld. Hon kan ha varit helt manipulerad av MT. Kanske misstänkte hon honom, men hade samtidigt skuldkänslor och ville inte tro detta om honom?
Det kunde i så fall ha varit så, att Sara bestämt träff med sin far, för ett allvarligt samtal om problemen med MT. När han då inte finns hemma som avtalat när hon kommer dit, får hon panik och anmäler honom försvunnen.
Det som definitivt talar emot mitt ovan anförda försvar av den söta Sara är ju, att de båda unga inblandade haft såpass tät kontakt med varandra efter mordet att de t.o.m. avlat ett barn
Men, men, kanske blev hon hela denna tid förd bakom ljuset av den psykopatiske s.k. pojkvännen, som så kallblodigt avrättat en gammal man vilken låg och sov i sin säng...?
Detta blir hur som helst mycket spännande att följa i hovrätten. Sanningen må komma fram