2015-01-21, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Som jag sagt förut är det sjukt hur Putin går in och ber om vapenvila (time-out?) så fort ryssarna håller på att få stryk och sedan bryter ryssarna självklart mot vapenvilan direkt. Ryssarna måste vara bland de fegaste historien sett:

http://osce.usmission.gov/jan_20_15_ukraine.html

Vad är detta, USA levererar ett bepansrat fordon "Made in Ukraina"?

http://ukraine.usembassy.gov/statements/kozak-01202015.html

Man måste imponeras av Ukraina! Ser bra ut för framtiden hur snabbt de kan få fram produkter.

Nu är ju ioförsig den bilen en modell av en tidigare amerikansk kärra, vilket framgår av artikeln, hur som helst så är det bra att sådana här initiativ tas till att försvara sig mot ryssarna och terroristerna.

Vad har Putin i sikte? Hur långt är han beredd att gå, tyvärr så sitter ju Putin i den positionen att han verkar vara den enda som kan avgöra hur det hela ska sluta, gällande Ukraina.
Strategin han använder sig utav, skulle den kunna fungera på andra håll i Östeuropa, eller möjligen i Baltikum?
2015-01-21, 04:23
Medlem
Kommer ihåg Irak, bara Saddam Hussein förvinner så blir landet fredens paradis.

Likadant i Libyen, bara Muammar al-Gaddafi försvinner, så kommer himmelriket att infinna sig.

Retoriken i Ukraina är idag likadan om Putin, skilladen är dock att han har kärnvapen, och inte kommer att böja sig för niggern i Washington.
2015-01-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Men Gud, livet är så orättvist! Du skulle verkligen ha gjort ett bättre jobb, så intelligent är du! Försök ett skicka iväg mejl till NATO och berätta dina briljanta idéer!

Du menar att du är så allvarlig att du inte ens kan ta ett skämt?

Medan de nyttiga idioterna i tråden välsignat Ryssland genom diverse kärleksförklaringar så har separatisterna inatt anfallit ukrainska styrkor på bred front.

http://www.euractiv.com/sections/europes-east/ukraine-says-russia-directly-attacks-its-forces-311434

Man har även attackerat Debaltseve och försöker få till en kniptångsmanöver mot de ukrainska styrkor som befinner sig i fickan där. Det är oroväckande att ryssarna nu (som i september) försöker ändra frontlinjerna återigen.

Kraftiga strider har även hållits vid vägspärr 29 och 31 mellan Lugansk och Debaltseve.

Det är uppenbart att ryska styrkor försöker bryta igenom linjerna.

Det jag inte förstår är varför separatisterna tillsammans med ryska styrkor får bryta mot fredsavtalet och attackera flygplatsen och andra städer utan problem men så fort ukrainska styrkor går till motattack så gråter pro-ryssarna som små barn i tråden.

"De bryter mot vapenvilan, de bryter mot Minsk avtalet!"

Senast redigerad av Pobedarov 2015-01-21 kl. 09:39.
2015-01-21, 09:36
Medlem
Judar är trevliga och lönsamma som affärspartners. Förmodligen besöker jag synagogan på lördag, de har ett välgörenhetsevent. Jag träffar judiska affärsmän varje dag - de är framträdande i näringsliv och politik - och jag har jag har bara bra saker att säga. De är en viktig kraft i skapandet av det nya Ukraina. Jag känner mig hedrad att ha dessa vänner och affärspartners.

Så det känns lite löjligt att svenska nationalister, som aldrig varit i Ukraina och har noll relation till landet, sitter och dissar de människor som bygger ett nytt och bättre Ukraina.
2015-01-21, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
Judar är trevliga och lönsamma som affärspartners. Förmodligen besöker jag synagogan på lördag, de har ett välgörenhetsevent. Jag träffar judiska affärsmän varje dag - de är framträdande i näringsliv och politik - och jag har jag har bara bra saker att säga. De är en viktig kraft i skapandet av det nya Ukraina. Jag känner mig hedrad att ha dessa vänner och affärspartners.

Så det känns lite löjligt att svenska nationalister, som aldrig varit i Ukraina och har noll relation till landet, sitter och dissar de människor som bygger ett nytt och bättre Ukraina.
Härligt kvalitativt inlägg. Ökad handel med Ukraina har vi säkert alla gott av i förlängningen. Om vi bortser från den ryska delen av Europa så är väl Ukraina det största landet i Europa har jag för mig. Det borgar ju för ett starkare EU den dagen det blir aktuellt med Ukraina som medlem.
2015-01-21, 11:00
Medlem
Ukraina sätter nu hårt mot hårt och talmannen i det ukrainska parlamentet meddelar att man kommer förklara krig mot Ryssland om Kharkiv eller Chernyhiv attackeras.

http://tvi.ua/new/2015/01/21/holova_komitet_vr_z_nacbezpeky_ozvuchyv_scho_dast_ ukrayini_viyskovyy_stan

Igår genomfördes en bombning av ett strategiskt mål i Kharkiv av ryska specialenheter. Ryssland försöker även destabilisera norra Ukraina genom subversiv verksamhet.

Det börjar urarta nu.
2015-01-21, 11:29
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ukraina sätter nu hårt mot hårt och talmannen i det ukrainska parlamentet meddelar att man kommer förklara krig mot Ryssland om Kharkiv eller Chernyhiv attackeras.

http://tvi.ua/new/2015/01/21/holova_komitet_vr_z_nacbezpeky_ozvuchyv_scho_dast_ ukrayini_viyskovyy_stan

Igår genomfördes en bombning av ett strategiskt mål i Kharkiv av ryska specialenheter. Ryssland försöker även destabilisera norra Ukraina genom subversiv verksamhet.

Det börjar urarta nu.
Låter allvarligt! Kharkiv är väl för långt redan det, förstår varför de ryska fascisterna vill ta Kharkiv - på grund av militärindustrierna där. Bra att de drar en grän sådär, får se hur fjollan Putin reagerar på en krigsförklaring.
2015-01-21, 11:29
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karmastraffardig
http://www.globalresearch.ca/how-neo-nazi-thugs-supported-by-kiev-regime-killed-odessa-inhabitants-photographic-evidence/5380504
Du är hjärntvättad, sök hjälp du går mot din undergång.
Hemsidan är till för Kremlsanktionerade smutsiga lögner. Du har därmed diskvalificerat dig.
2015-01-21, 11:31
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me4Victory
http://www.liveleak.com/view?i=614_1421779594

Fångad stridsvagnsbesättning från UAF.
Rysk tv. Synnerligen vidriga anklagelser "reportern" kommer med. Han håller på som en rabiat åklagare. Tråkigt att se.
2015-01-21, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Hemsidan är till för Kremlsanktionerade smutsiga lögner. Du har därmed diskvalificerat dig.
Typiskt förnekande hjärntvättade själ. Ta o läs ordentligt och kolla bilderna, de döda kropparna, är det lögner? Den må vara avslöjande mot USA och vara emot dem men den redogör med fakta och bevis till skillnad från vänsterextrema källor tex i Sverige som Expo.Det är inga lögner det är sanningen som inte rapporteras. En bus som blev attackerad blev en världsnyhet och man skyllde på ryska soldater, varför visar man inte dessa ihoppackade döda kroppar, nazister och deras offer?
Du vill bara se det US vill att du ska se. Undrar varifrån dem som sköt med snipers kom? Eller vem som finansierar nazisterna där?
Senast redigerad av karmastraffardig 2015-01-21 kl. 11:36.
2015-01-21, 11:35
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall

Om man är nationalist i ordets rätta bemärkelse så borde man stödja ett fredligt folk som ukrainarna är att bevara sin nationella integritet mot en diktatur som dessutom är en expansiv imperialistisk förtryckarstat och regelrätt ockupationsmakt.
2015-01-21, 11:38
Medlem
Sammanfattning på svenska om de senaste dagarnas strider

https://www.facebook.com/1521732384777498/photos/a.1521745031442900.1073741828.1521732384777498/1544843889133014/?type=1&theater

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in