Resultat: .
0%
röster
2015-01-17, 23:35
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Japp, visserligen, men det är tragiskt att se att en spelare inte kan passa in i ett spelsystem, och inte prestera alls i en bottenklubb i bundesliga, men göra två mål direkt när han får spela i 3:e bästa laget i premier league för tillfället.
Fast han misslyckades i Italien också innan han kom till Bremen. Han är dessutom en humörspelare, går laget bra går han bra. Han viker ner sig för enkelt. Han får gärna lyckas i England.
Citera
2015-01-18, 13:20
Medlem
Nu är det dags för vårens BL sväng igen efter höstens lyckade resa.
Denna gång är det spikat med följande:
Fredag 27.02
Darmstad - Braunschweig

Lördag 28.02
Frankfurt - HSV

Söndag 1.03
Gladbach - Paderborn,

nu till min fråga:
Finns det ett uns av Derby till Söndagens match? Okey 20 mil imellan och andra lag som ligger närmare?

I höstas var vi bl.a. på Union - Furth och efter detta kan jag bara säga att vi har varit på Olympia Stadion för sista gången. En helt annan kärlek från fansen på Die Alte Försterei.
Citera
2015-01-18, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Fredag 27.02
Darmstad - Braunschweig

Lördag 28.02
Frankfurt - HSV

Söndag 1.03
Gladbach - Paderborn,

nu till min fråga:
Finns det ett uns av Derby till Söndagens match? Okey 20 mil imellan och andra lag som ligger närmare?

I höstas var vi bl.a. på Union - Furth och efter detta kan jag bara säga att vi har varit på Olympia Stadion för sista gången. En helt annan kärlek från fansen på Die Alte Försterei.
Kul att du valt Darmstadt, en riktig skitarena old school kolla in hur kärringen garbar när reportern fragar om darmstadt skall spela sina hemmamatcher i Offenbach 1:50 in i videon https://www.youtube.com/watch?v=0Ir7uuoupnQ ungefär som djurgarden gör nu när de spelar hemma pa Hammarbys arena.

Frankfurts arena besöker jag ofta, lite plastigt och paminner om friends med den skillnaden att Eintracht till skillnad mot de svenska ligalagen som spelar pa friends säljer ut arenan sa gott som alltid.
Frankfurt e dock kul att festa i här finns allt i sachsenhausen och fullt med barer o klubbar, dessutom tysklands största redlight vilket ju e exotsikt för svenskar

När det gäller gladbach paderborn skall jag höra med min kollega som gar pa gladbachs alla hemmamatcher och en del borta. tror dock ej pa riktig derbyfeeling vilket ju saknas enormt i tyskland.

Offenbach mot frankfurt det är ett fint derby tyvär allt för sällan

Darmstadt spelade förra säsongens bästa match mot bielfeld för övrigt, kul att lyssna pa reortern här https://www.youtube.com/watch?v=7fZUm5S01Oo https://www.youtube.com/watch?v=Kf15SlYQu1E
Senast redigerad av Kahled 2015-01-18 kl. 15:07.
Citera
2015-01-18, 16:00
Medlem
Kahled,
bist du aus Hessen und Darmstad fan?
Sachsenhausen känner jag till, var på Hooters efter matchen FSV Frankfurt - Furth för några år sedan. Gladbach var vi på i höstas mot Hoffenheim. Kramer-Kruse och Herman gjorde precis som de ville. Vi gillade människorna i Mönchengladbach och deras fotboll. Tyvärr fick vare sig Hrgota eller Wendt någon speltid men vi får hoppas på denna gång.
Kompisen är Braunschweig fan och jag HSV så denna helg passar bra. 3 nätter på Hotell i Frankfurt blir bra.
I höstas var vi på:
Union Berlin - Fruth
HSV - Leverkusen
Gladbach - Hoffenheim
men det var för mycket restid.
Skicka gärna ett pers med till mig så maila jag vår FB sida om du är intresserad? Jag tror inte att man får lämna ut den här på FB, Reklam?
Citera
2015-01-18, 16:26
Bannlyst
Citat:
Kahled,
bist du aus Hessen und Darmstad fan?
Sachsenhausen känner jag till, var på Hooters efter matchen FSV Frankfurt - Furth för några år sedan. Gladbach var vi på i höstas mot Hoffenheim. Kramer-Kruse och Herman gjorde precis som de ville. Vi gillade människorna i Mönchengladbach och deras fotboll. Tyvärr fick vare sig Hrgota eller Wendt någon speltid men vi får hoppas på denna gång.
Kompisen är Braunschweig fan och jag HSV så denna helg passar bra. 3 nätter på Hotell i Frankfurt blir bra.
I höstas var vi på:
Union Berlin - Fruth
HSV - Leverkusen
Gladbach - Hoffenheim
men det var för mycket restid.
Skicka gärna ett pers med till mig så maila jag vår FB sida om du är intresserad? Jag tror inte att man får lämna ut den här på FB, Reklam?
nej inte fran frankfurt men har bott där. messade dig.
Citera
2015-01-18, 17:27
Medlem
cyberkalles avatar
Hoj man tillhör verkligen inte begåvningsreserven i Sverige men man får skylla sig själv när man är megabakis idag blanda öl vin och massvis med färgad råsprit.

Helgens bästa är att Alaba gjorde comeback i gårdagens träningsmatch nu börjar truppen så småningom bli komplett fattas gör bara Thiago och Martinez vi får hoppas att dom två hinner få någon match denna säsong.

Passar väl också på att gratulera vår tränare Pep som fyller 44 idag.

För Dortmunds del så var det glädjande att Reus gjorde comeback igår men lite smolk i glädjebägaren var att både Kehl och Großkreutz gick ut skadade.

Snacka om att jag har abstinens på BL-fotboll nu.
Citera
2015-01-18, 18:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Snacka om att jag har abstinens på BL-fotboll nu.
12 dagar kvar nu...Kollade engelsk fotboll igår och idag gluttade jag på Serie A. Inget ont om dessa ligor men de är fortfarande bara surrogat för det jag egentligen suktar efter. Vinterpausen är verkligen olidligt lång den här säsongen!
Citera
2015-01-18, 19:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
12 dagar kvar nu...Kollade engelsk fotboll igår och idag gluttade jag på Serie A. Inget ont om dessa ligor men de är fortfarande bara surrogat för det jag egentligen suktar efter. Vinterpausen är verkligen olidligt lång den här säsongen!
Serie A kan jag kolla på men då jag är en märklig människa så vägrar jag kolla på något alls från PL.
Citera
2015-01-19, 21:49
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Serie A kan jag kolla på men då jag är en märklig människa så vägrar jag kolla på något alls från PL.

Vingmuttrar kan man ju se i järnaffären......

Märklig människa? Om du vill ha tröst så kan jag tala om att det finns minst ett original till i denna tråd

Hannover slog Viktoria Plzen med 1-0 kväll medans Bremen fick stryk av Duisburg med 3-1
Citera
2015-01-19, 22:48
Bannlyst
Citat:
Fredag 27.02
Darmstad - Braunschweig

Lördag 28.02
Frankfurt - HSV

Söndag 1.03
Gladbach - Paderborn,

nu till min fråga:

Hörde med min kollega om gladbach mot paderborn och han sade att de skiter i paderborn, tyvär e paderborn jävliga denna säsong för gladbach. Gladbach har bara EN riktig fiende o de e Köln med deras jävla Get, hahaha hur fan kan man gilla ett lag med en Get??
Senast redigerad av Kahled 2015-01-19 kl. 22:56.
Citera
2015-01-20, 06:45
Medlem
Okey,
TACK för info!
Citera
2015-01-20, 07:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Vingmuttrar kan man ju se i järnaffären......

Märklig människa? Om du vill ha tröst så kan jag tala om att det finns minst ett original till i denna tråd

Hannover slog Viktoria Plzen med 1-0 kväll medans Bremen fick stryk av Duisburg med 3-1

Jo jag blir jäkligt less på den ligans status i Sverige tex på jobbet så snackas det i stort sett bara fotboll från PL. Nämner jag tex något från Serie A så blir jag bara påhoppad om att det där är en skitliga som är i undergång jag är själv ingen expert men gillar vad jag får när jag kollar på matcher.

När jag försöker ta upp något från BL då kollar dom mest på mig som att jag var en utomjording.

Sedan så har dom koll på Real och Barca samt PSG men allt detta är ju svensk medias fel då allt bara fokuseras på en smal sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in