2015-01-11, 17:55
  #11965
Bannlyst
(Jag ber om ursäkt om någon redan postat detta, men jag har inte läst hela tråden.)

Blodtörstiga judiska galningar som bor nära Gaza går upp på kullarna/bergen för att titta på de israeliska flygangreppen. De sitter där och har picknick tillsammans med sina barn och njuter av att se palestinier mördas. Det låter som en sjuk parodi, men det är tyvärr verklighet. Sådan är juden.

Bring a Picnic, Watch the Show: Enjoying Gaza Assault In a Lawn Chair
Citat:
Seven times in eight years, Israel has assaulted the Gaza Strip. For many in southern Israel, the massive airstrikes shattering the cities of their Palestinian neighbors in the latest attack make for a gratifying show and a nice day out for a picnic, writes Nissim Behar in France’s Liberation.
Citat:
Less than a kilometer from the border with the Gaza strip, the Hazan family is watching the spectacle of war while enjoying a nice picnic lunch in the shade of a hundred-year-old-tree. Ezra, the father, Shoshana, the mother, and their three children, have set up here on the outskirts of Sderot, on a landscaped bluff with perfect views of the Palestinian enclave. In the distance: muffled explosions followed by giant columns of black smoke rising into the sky. In between helicopter raids, Israeli F-16 jets regularly rip apart the sky, flying toward southern Gaza to release their loads of bombs.
Citat:
During the conversation, Ezra's children fight over the family's pair of binoculars to view the explosions. At each strike by the Israeli warplanes, the oldest cuts loose a "Wow!" or a "Boul!" ('Right on target!' in Hebrew).
Citat:
"Of course, what is going on over there is sad for the Palestinians, since there are undoubtedly plenty of fine people there," says Shoshana. "But oh well, they voted for Hamas, right? So they have to pay the price!" Adding that she "doesn't get involved in politics," she goes back to making sandwiches.
Här kan man läsa hela artikeln:

http://internationalboulevard.com/arab-world/191-palestine-israel/403-bring-a-picnic-and-watch-the-show-enjoying-the-gaza-bombing-from-a-lawn-chair/?J

Och här är den ursprungliga versionen från den franska tidningen Libération:

http://www.liberation.fr/monde/2014/07/10/a-sderot-la-guerre-est-spectacle_1061565

Dessa personer är mycket sjuka, kära läsare.
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Man frågar sig ju varför inte palestinierna finner sig i sin situation och försöker att göra det bästa av det hela istället för att fortsätta denna hopplösa kamp mot en övermäktig fiende? Det är nästan som om de inte kan fungera utan att vara i ständigt krig med Israel; tänk om man såg realistiskt på situationen och slutade upp med terrordåd istället?

Man skulle kunna bygga sig ett välfungerande land utan ständiga dödsfall, men det tycks viktigare att slåss...
Problemet är att judarna vägrar att låta palestinierna leva ett (någorlunda) normalt liv. Dessa judar är extremt sjuka personer som bland annat tycker om att förnedra palestinier med urin och avföring.

De bryter sig in i deras hus, tömmer sina tarmar på deras tallrikar och torkar sig med kläderna som de hittar i garderoberna, de tömmer sina septiska tankar i palestiniernas vatten, de häller urin på deras nytvättade kläder som hänger på tork etc. Ni kan läsa om en del av detta i följande inlägg:

https://www.flashback.org/sp46296722

Och det finns många fler exempel.
Citera
2015-01-11, 18:19
  #11966
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
(Jag ber om ursäkt om någon redan postat detta, men jag har inte läst hela tråden.)

Blodtörstiga judiska galningar som bor nära Gaza går upp på kullarna/bergen för att titta på de israeliska flygangreppen. De sitter där och har picknick tillsammans med sina barn och njuter av att se palestinier mördas. Det låter som en sjuk parodi, men det är tyvärr verklighet. Sådan är juden.

Bring a Picnic, Watch the Show: Enjoying Gaza Assault In a Lawn Chair




Här kan man läsa hela artikeln:

http://internationalboulevard.com/arab-world/191-palestine-israel/403-bring-a-picnic-and-watch-the-show-enjoying-the-gaza-bombing-from-a-lawn-chair/?J

Och här är den ursprungliga versionen från den franska tidningen Libération:

http://www.liberation.fr/monde/2014/07/10/a-sderot-la-guerre-est-spectacle_1061565

Dessa personer är mycket sjuka, kära läsare.

Problemet är att judarna vägrar att låta palestinierna leva ett (någorlunda) normalt liv. Dessa judar är extremt sjuka personer som bland annat tycker om att förnedra palestinier med urin och avföring.

De bryter sig in i deras hus, tömmer sina tarmar på deras tallrikar och torkar sig med kläderna som de hittar i garderoberna, de tömmer sina septiska tankar i palestiniernas vatten, de häller urin på deras nytvättade kläder som hänger på tork etc. Ni kan läsa om en del av detta i följande inlägg:

https://www.flashback.org/sp46296722

Och det finns många fler exempel.
Sluta nu, konflikten i Israel beror inte på att israeliska soldater bajsar i palestiniers hem, den beror på att hamas vill köra ut SAMTLIGA judar ur Israel och ständigt attackerar dem. Hade de slutat med det hade konflikten varit löst imorgon.
Citera
2015-01-12, 23:29
  #11967
Bannlyst
Vi får ännu en inblick i judens sjuka hjärna i följande artikel i den judiska tidningen The Forward som riktas till judar:

Israeli Professor Suggests Rape as 'Terror Deterrent'
Citat:
“The only thing that can deter terrorists, like those who kidnapped the children and killed them, is the knowledge that their sister or their mother will be raped.” This assertion was made by Middle East scholar Dr. Mordechai Kedar of Bar-Ilan University on an Israel Radio program. “It sounds very bad, but that’s the Middle East,” added Kedar, of Bar-Ilan’s Department of Arabic.
http://forward.com/articles/202558/israeli-professor-suggests-rape-as-terror-deterren/#ixzz38IZGpqX9

Skithögen Kedars kollegor/chefer insåg tydligen att det är dålig publicitet för Israel att förespråka våldtäkt på oskyldiga tjejer så de lät en av universitetets talespersoner förklara att "professorns" ord misstolkades, att han endast använde sig av en "hyperbol". Visst, Shlomo. Visst.
Citera
2015-01-12, 23:57
  #11968
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folklorist
Vi får ännu en inblick i judens sjuka hjärna i följande artikel i den judiska tidningen The Forward som riktas till judar:

Israeli Professor Suggests Rape as 'Terror Deterrent'

http://forward.com/articles/202558/israeli-professor-suggests-rape-as-terror-deterren/#ixzz38IZGpqX9

Skithögen Kedars kollegor/chefer insåg tydligen att det är dålig publicitet för Israel att förespråka våldtäkt på oskyldiga tjejer så de lät en av universitetets talespersoner förklara att "professorns" ord misstolkades, att han endast använde sig av en "hyperbol". Visst, Shlomo. Visst.

Äh sluta tramsa och lär dig vad en hyperbol är istället. Men med ditt motbjudande antisemitiska sätt att uttrycka dig så utgår jag ifrån att du saknar analytisk förmåga
Citera
2015-01-13, 18:03
  #11969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Nja, enligt vad som har sagts för längesedan är att Israel brukar slå tillbaka 10-falt, Förmodligen ngn text från Moseböckerna, Men muslimerna har samma förhållningssätt till hämnd (10-falt) så det brukar ju bli en våldsspiral, en exponentiell ökning om man säger så.

Det stämmer att Netanyahu anses vara en hök med hårda nypor osv - Men tex Israel gav inte igen för Saddams SCUD-missiler som regnade ner i Israel för en 10-20 år sen trots att det var en stor enighet om att ge Saddam på pälsen ordentligt.

Vad som står i bibeln är irrelevant för bedömningen av om det rör sig om övervåld. Den som är mentalt frisk förstår att det handlar om just det.



Citat:
Vad gäller bosättningar så ligger det ju till på det viset att Israel har länge haft bostadsbrist, och försöker bygga ikapp. Bla har det ju kommit extra många flyktingar av judiskt ursprung från bla Etiopien och tex Eritrea.

Ska man skratta eller gråta Jag hoppas att du trollar för du tror väl inte på fullt allvar att det är vad bosättningarna handlar om?

Israels existens bygger på en uppfattning om att det judiska folket tror sig ha lovats ett visst landområde av gud. Det utlovade landet är enligt många religiösa judar större än det man fick efter andra världskriget och därför gör bosättarna sitt bästa för att expandera.

För egen del tror jag inte att gud existerar och den grupp människor som kallar sig judar har naturligtvis ingen som helst rätt till något landområde framför någon annan. Israel borde inte ha placerats där det placerades, bättre hade varit att stycka av en bit av Tyskland eller att inte ge ett folk vars särart är hittepå ett eget land.
Citera
2015-01-16, 00:33
  #11970
Bannlyst
Här har vi ännu en inflytelserik israelisk politiker som förespråkar koncentrationsläger, massmord och etnisk rensning:
Citat:
Moshe Zalman Feiglin (Hebrew: משה פייגלין‎, born 31 July 1962) is an Israeli politician and columnist. He is Deputy Speaker of the Knesset, Knesset Member, and head of the Manhigut Yehudit ("Jewish Leadership") faction of Israel's governing Likud party. Feiglin won a seat in the Israeli Knesset for the first time in elections held January 22, 2013.
Citat:
In July 2014, during the 2014 Gaza Conflict, Feiglin outlined steps toward "achieving quiet in Gaza." His plan included attacking all of Gaza, its infrastructure and military sites, without regard to civilian 'human shields'. After conquering and annexing Gaza into Israel, that portion of Gaza's "enemy population that is innocent of wrong-doing and separated itself from the armed terrorists will be treated in accordance with international law and will be allowed to leave." After becoming part of Israel, Gaza would be repopulated by Jews.[34]
Citat:
On August 4th, 2014, the Daily Mail newspaper alleged that Feiglin had called for concentration camps in Gaza, 'the conquest of the entire Gaza Strip, and annihilation of all fighting forces and their supporters' and also for shipping the people living in Gaza across the world. [35]
http://en.wikipedia.org/wiki/Moshe_Feiglin

Flashbacks genomruttna hasbara-aktivister försöker alltid bortförklara den här typen av vidrigheter genom att säga "Men det här är inte unikt för Israel. Alla länder har rasister/galenpannor". Jo, det stämmer, men skillnaden är att i Israel så hör dessa blodtörstiga galningar till de mest inflytelserika personerna. Antingen så är de landets mäktigaste rabbiner, som till exempel Ovadia Yosef som har sagt att icke-judars enda syfte i livet är att tjäna judar och att araber borde utrotas, eller så sitter de i regeringen/Knesset.
Citera
2015-01-16, 00:59
  #11971
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Sluta nu, konflikten i Israel beror inte på att israeliska soldater bajsar i palestiniers hem, den beror på att hamas vill köra ut SAMTLIGA judar ur Israel och ständigt attackerar dem. Hade de slutat med det hade konflikten varit löst imorgon.


Konflikten beror på att Israel förstör hus, bygger bosättningar, dödar palestiner, bygger murar. Israeliterna dök upp från ingenstans vid 1900-talets början och invandrade dit bara för att det står i deras heliga skrifter att det landet tillhör dom.

Det Hamas och Harakat al-Jihād al-Islāmi fi Filastīn sysslar med är självförsvar. Att 98 % av deras missiler aldrig träffar ett mål är ett tydligt exempel på att de inte är ute efter att skada civila. De skjuter sina rakter som varningar till Israel att sluta upp med okupationen.

Israel svarar på dessa varningar med att bomba sönder Gaza sönder och samman. Tusentals dör varje år pga Israel. Barn, kvinnor, civila män, gamla. Alla drabbas.

I västbanken bombas det dock inte, men det dödas där också från Israels håll.

Enda anledningen till att övriga världen inte kör över Israel är för att USA stöttar Israel, och alla är rädda för USA. När USA är slut som supermakt så kommer Israels dagar att vara över.
Citera
2015-01-16, 15:47
  #11972
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirkovic
Konflikten beror på att Israel förstör hus, bygger bosättningar, dödar palestiner, bygger murar. Israeliterna dök upp från ingenstans vid 1900-talets början och invandrade dit bara för att det står i deras heliga skrifter att det landet tillhör dom.
Nja, dels fanns det en hel del judar i området tidigare och dels så fick de faktiskt landet av Storbritannien som faktiskt ägde det. Murarna har dykt upp för att palestinierna inte kunde ge fan i att attackera civila och militärer, det trodde jag var allmänt känt.

Att gränserna ser ut som de gör idag beror till största delen på att israel attackerades av samtliga grannländer samtidigt och att de då tog en del områden, att senare vilja ha tillbaka dem (till exempel golanhöjderna) är bara barnsligt.
Citat:
Det Hamas och Harakat al-Jihād al-Islāmi fi Filastīn sysslar med är självförsvar. Att 98 % av deras missiler aldrig träffar ett mål är ett tydligt exempel på att de inte är ute efter att skada civila. De skjuter sina rakter som varningar till Israel att sluta upp med okupationen.
Självförsvar kräver att man blir attackerad, det blir inte palestinierna idag. Att komma dragande med att statsbildningen som är mer än ett halvsekel gammal inte är schysst håller inte om man skall hävda självförsvar.

Att de är värdelösa på att attackera är ingen ursäkt, hade hamas kunnat utplåna hela israel hade de gjort det på en halv sekund.
Citat:
Israel svarar på dessa varningar med att bomba sönder Gaza sönder och samman. Tusentals dör varje år pga Israel. Barn, kvinnor, civila män, gamla. Alla drabbas.
Som sagt var, hade man bara gett fan i att attackera israel hade det upphört imorgon.
Citat:
Enda anledningen till att övriga världen inte kör över Israel är för att USA stöttar Israel, och alla är rädda för USA. När USA är slut som supermakt så kommer Israels dagar att vara över.
Nja, vi har ju sett att israel klarar sig rätt bra i krig på egen hand tidigare. Deras underrättelsetjänst är också en av de främsta i världen. Sedan att de har kärnvapen lär också avskräcka en hel del.
Citera
2015-01-17, 10:30
  #11973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Nja, dels fanns det en hel del judar i området tidigare och dels så fick de faktiskt landet av Storbritannien som faktiskt ägde det. Murarna har dykt upp för att palestinierna inte kunde ge fan i att attackera civila och militärer, det trodde jag var allmänt känt.

Jaha det var britterna som ägde landet alltså? Ungefär som britterna och andra européer "ägde" hela afrika under kolonialtiden? Jag antar att du är en religiös fundamentalist, det finns nämligen inga andra skäl att försvara israel så frenetiskt som du gör.

Citat:
Att gränserna ser ut som de gör idag beror till största delen på att israel attackerades av samtliga grannländer samtidigt och att de då tog en del områden, att senare vilja ha tillbaka dem (till exempel golanhöjderna) är bara barnsligt.

Det är bara israel självt som anser sig ha rätt till områdena. FN och resten av världen håller inte med. Se till exempel resolution 242.
Citera
2015-01-17, 18:02
  #11974
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cui
Jaha det var britterna som ägde landet alltså? Ungefär som britterna och andra européer "ägde" hela afrika under kolonialtiden? Jag antar att du är en religiös fundamentalist, det finns nämligen inga andra skäl att försvara israel så frenetiskt som du gör.
Ja, lite så. Eller som vi äger Skåne. Finns det en legitim statsbildning måste det väl vara den som gäller? Palestina har ju aldrig existerat och det är rätt tveksamt om dagens palestinier har speciellt mycket att göra med filiseerna (som romarna gav landet till efter att de tagit det från judarna).

Jag är överhuvudtaget inte religiös för övrigt. Jag ser bara att det är solklart vems fel det är att konflikten fortsätter år efter år. Har man en militärt överlägsen motståndare får man lägga ner sina vapen och förhandla, annars blir det bara ännu värre.
Citera
2015-01-17, 20:00
  #11975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Ja, lite så. Eller som vi äger Skåne. Finns det en legitim statsbildning måste det väl vara den som gäller? Palestina har ju aldrig existerat och det är rätt tveksamt om dagens palestinier har speciellt mycket att göra med filiseerna (som romarna gav landet till efter att de tagit det från judarna).

En palestinsk stat har aldrig existerat och därför kan den heller aldrig komma att existera? Det här med folkrättsliga erkännanden av stater är ett ganska modernt påfund ska du veta. Att staten israel aldrig existerat innan 1948 hindrade inte att man utropade staten. Kolonialism är naturligtvis inte något legitimt förvärv av ett landområde, därom råder konsensus. Visst har vi bråkat om herraväldet över skåne, men dess invånare har inte körts bort för att någon annan påstår sig ha bättre rätt till marken, i synnerhet inte i modern tid.

Titta på det här klippet så förstår du hur befängt det är att påstå att judarna har bättre rätt till området än någon annan.http://humanistbloggen.blogspot.se/2012/10/det-heliga-landet-en-kort-musiksatt.html

Citat:
Jag är överhuvudtaget inte religiös för övrigt. Jag ser bara att det är solklart vems fel det är att konflikten fortsätter år efter år. Har man en militärt överlägsen motståndare får man lägga ner sina vapen och förhandla, annars blir det bara ännu värre.

Men israels hela existens bygger ju på religion. Det är lite som att vara rabiat abortmotståndare och samtidigt hävda att man är ateist.
Citera
2015-01-19, 09:26
  #11976
Medlem
Melange5738s avatar
Det är egentligen irrelevant vem som har rätt till stället och inte eftersom det de facto finns folk från bägge grupperna i området som är födda där nu.

Problemet alla pro-Palestina nissar borde ställa sig är varför Israel skall erkänna Palestina om inte Hamas erkänner Israel? Det är ju den som vinner i krig som ställer villkoren och inte tvärtom. Läser man på Hamas och dylika websidor så försöker de få det till att de inte behöver erkänna Israel p.g.a att de inte anser att Israel är en stat. Goddag yxskaft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in