Citat:
Ursprungligen postat av
Ciggarrdanne
Jag är helt nybörjare på aktier men jag har valt att investera mitt startkapital i aktier som jag tror på med en tidshorisont på 3-5 år till att börja med.
Cloetta B 33%
NCC B 33%
Betsson B 33%
Jag är på jakt efter ett fjärde företag att komplettera min portfölj med och har varit lite inne på att ta någon bankaktie, te x SEB C eller HM.De känns som väldigt stabila trygga företag men med min tidshorisont är jag beredd att ta en lite större risk på ett bolag som jag får ett bra intryck utav som är ganska lågt värderat. Någon som har nåt bra förslag?

Din portfölj ser riktigt bra ut! Buffet brukar säga att man sällan blir rik på sin sjunde bästa idé, med det menar han förstås att det är onödigt att ha femtioelva olika aktier som många också har.
Enligt mig är HM det särklass bästa komplementet till din portfölj. De har lyckats riktigt bra med att försöka tvätta bort HM:s rykte om att vara billiga och okvalitativa kläder. Sedan är de också det andra största klädföretaget i världen (efter Zara) och växer fortfarande så att det knakar.