2015-01-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Du har fel, Norge har en statsskuld strax under Sveriges som procent av BNP.

Oj, jag får då be om ursäkt. Norge hade visst en statsskuld http://sv-no.statsskuld.se/

Men deras statsskuld tycker jag enbart borde betraktas som en hög siffra på pappret för annars så har dom ju sin olja och hittade för något år sedan världens sjätte största oljekälla. Om Norge sket i "lyxen" med lägre skatter, slopad/minimerad skatt under julen osv. och sin (mestadels tidigare) ansvarslösa invandringspolitik (anhörig och flyktinginvandringen (talar inte om nordisk invandring nu)) så skulle Norge illa kvickt kunna amortera sin statsskuld.

Dessutom måste det vara en gammal statsskuld, sedan Norge bröt sig ur ifrån Sverige kanske. Som ett startlån då. Sen ökades lånet på vid första världskrigets slut, den stora depressionen under mellankrigstiden och efter andra världskrigets slut. Dom har inte haft sina oljekällor lika länge som länderna nere i Mellanöstern. Så Norge ligger på plus i sin statskassa, deras statsskuld är inte direkt befintlig eftersom det är bara en siffra på pappret som med tiden kommer att försvinna.

Dessutom lever man inte ett gott liv på lånade pengar i Norge medan vi gör det i Sverige.
Citera
2015-01-15, 18:35
Medlem
Stakeholders avatar
Alla har känt till detta och någon gång måste det sägas.

Välfärden kostar ofattbara pengar och behovet från befolkningen är omättligt. Att få det till att det har med skattesänkningar eller annat är bara idiotiskt. Bättre kommer det aldrig att bli igen, landet är kört i botten.

I klartext är det riksdagsmannen oro för sina jobb och pensioner som är orsaken. I sin iver att hålla Sd borta har man drivit en anti-sd politik som knäckt Sverige för all framtid.
Citera
2015-01-15, 18:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Han kan bara kopiera länken och lägga den på univis utan att gå in på aftonhoran din idiot

Han kan väl svara själv för fan. Och det tror jag inte han har gjort.
Citera
2015-01-15, 18:39
Medlem
Det är dessa jävla alibabas och antirasister som kommer att få smaka bly när det väl händer. Fyfan för första gången i mänskilghetens historia så fanns det faktist ljus och hopp för mänskligheten. Sen kommer pesten dragandes över europa och förintar allt. Det är så jävla synd faktiskt. Vi hade något bra att bygga på efter WW2 men nu är vi tillbaka på ruta ett igen.
Citera
2015-01-15, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahannam
Exakt, där sa du något! Invandringspolitiken är den som syns mest dock pga de samhällsproblem och orättvisor den för med sig. Sen kostar den rätt mycket också, men den ekonomiska krisen och orättvisorna kommer att bestå även om invandringen minskas
Jag har otroligt sällan fel i vad jag säger. Arabiska länderna är och har alltid varit oroliga, inte pga oljan, utan för att de vill basera sina samhällen på räntefria pengar. Bankerna kommer i ett sånt läge inte ha kvar makten. John F Kennedy och Abraham Lincoln mördades för att de tryckte räntefria papper. Kontantlösa samhället är ett annat förbluffande svepskäl för att förverkliga den totalitära makten över människor. Skälet tycks alltid vara att slippa rånrisken, men det är lögn och åter lögn.

Mänskligheten har aldrig någonsin varit så bedragna som nu. Folk vaknar tidigt på morgonen för att jobba och agera skottkärra mellan helvete och bank för att betala tillbaka låtsaspengar som aldrig existerat. Klarar man inte av får man betala med riktig egendom.
Citera
2015-01-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Statens största utgiftsområde är migrationen. Och eftersom statens resurser är begränsade, så resulterar det i att när man ökar ett utgiftsområde så minskar man ett anat. Man tar pengar från andra utgiftsområde. Det i sin tur resulterar i nedskärningar i dem sektorer som behöver resurser, som exempelvis järnvägen som är i mycket dålig skick i Sverige. Det som politikerna gör att de investerar pengar till flyktingar som ofta är e förlust för samhället istället för att ägna sig investeringar som faktiskt göra nytta för samhället, som exempelvis investeringar i järnvägen.
Varför ljuger du?

14 av 27 utgiftsområden är större än migrationen 2015.
http://www.regeringen.se/sb/d/19708/a/251532
Citera
2015-01-15, 18:51
Medlem
elinoelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicee1
Jag har aldrig krävt att andra ska göra det. Läs vad jag skrev och tolkade det objektivt. Jag skrev vad jag skulle föredra för system, har inte krävt någonstans att människor ska avstå ifrån sina pengar.
Det jag dock ifrågasätter är varför man sänker skatterna för mycket och sedan pekar på invandringen som den stora boven när vi åter behöver höja de? Det är en rimlig fråga att ställa i en sån här diskussion

Ang ditt påstående om UNHCR så finns det utrymme för diskussion men i och med att den här tråden inte har med det att göra så väljer jag att lägga det åt sidan.

Fel
Citera
2015-01-15, 18:59
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vägen till räddning, enl. en sossepolitruk som Lena Mellin, stavas givetvis såsom s-k-a-t-t-e-h-ö-j-n-i-n-g-a-r.

"Vad ska man som medborgare dra för slutsatser av denna prognos?
– Det kommer bli skattehöjningar framöver."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20163805.ab

Varför i himmelens namn kan inte rejäla nedskärningar på utgiftssidan någonsin vara räddningen? Är den tanken ens tillåten i Sverige?

Nej. Det kallas krimtänk. Obra som fan.
Citera
2015-01-15, 18:59
Medlem
XRAHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jag vill gärna se pålitliga källor på ditt påstående.

(FB) DN: Sandviken tjänar över en halv miljard på invandringen (Hehehe.)
Citera
2015-01-15, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alaroum
Du har fel, Norge har en statsskuld strax under Sveriges som procent av BNP.

Norge har över 5000 miljarder i sin oljefond
Citera
2015-01-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
Det där snacket om att Sverige är på väg mot avgrunden har man ju hört sen åttiotalet och alltid är det blattarnas fel. Greker, Chilenare, Turkar sen kom Juggarna med mer och mer musslor. Nu är det Somalierna och Syriernas fel... Och ändå har vi det något otroligt bra jämfört med resten av världen.

Ta dig en tripp till Namibia eller nåt sån och lev på deras vilkor i ett år. Lycka till med det.

"Ta dig en tripp till..."

Hörru du, ta dig en titt på den här vackra länken ifrån Migrationsverket.

Eftersom jag antar att de ignoranta kulturmaxisterna vägrar se sanningen i vitögat väljer jag att göra ett litet utdrag ur statistiken.

År 1980 tog Sverige emot 12 669 människor.
År 1981 - 12 186 människor
År 1982 - 13 072
År 1983 - 10 293
År 1984 - 13 624

År 1999 - 37 033
År 2000 - 60 490

År 2009 - 98 644
År 2010 - 91 458
År 2011 - 93 134
År 2012 - 111 090
År 2013 - 116 587
År 2014 - 110 610

Då skall det också tilläggas att mellan åren 1980 och 1999 förekom det INGEN arbetskraftsinvandring enligt Migrationsverkets egna formulär. Då hade vi flykting och anhöriginvandring och idag har vi hittills tagit emot 756 000 anhöriginvandrare och 500 000 flyktingar medan vi sedan EU och år 2000 har tagit emot ca 470 000 arbetskraftsinvandrare. (Då räknar jag EES uppehållsrätter till arbetskraftsinvandringen).

Då kan det tilläggas att Malmö inte gick back med 1 miljard på 1980-1990-talet. Begrepp så som invandrarkravaller, gruppvåldtäkter, allah, moské, halal och haram existerade inte. Inte heller var invandrarkravallerna ett vårtecken i Sverige och hösten kännetecknades heller inte av ökade inbrott enligt polisen.

Nu har då invandringen nått sin kulmen där vi ser minst 1 dödsskjutning i veckan i Göteborg och Malmö, mitt på ljusa dagen. Vad tror du det händer när ekonomin kraschar och vi måste börja skära ned på välfärden? Vad tror du alla arbetslösa invandrare gör som bor i Rosengård, Bergsjön, Husby, Rinkeby och Tensta när dessa inte längre kan få mat för dagen? Ett litet tips, hela helvetet lär bryta ut.

Ja visst att flyktingar skall få hjälp osv men då skall det fan i mig röra sig om flyktingar också, inte bortskämda idioter som vägrar hoppa av bussen i Östersund och bli placerade på ett flyktingboende där. Så hade inte en riktig flykting gjort! Så det går nog att anta (som någon journalist eller Sverigedemokrat sade) att 95% av flyktingarna som kommer hit, inte är några riktiga flyktingar.

Om vi godtar tanken på att Sverige kommer dras ned i slasken, vart tycker du att alla världens flyktingar hädan efter skall fly till?
Citera
2015-01-15, 19:12
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Varför ljuger du?

14 av 27 utgiftsområden är större än migrationen 2015.
http://www.regeringen.se/sb/d/19708/a/251532

Kostander för migration kommer in även på¨många andra områden, och redovisas då inte som migrationskostander. Fast det är det. Även invandrare går i skola, för sjukvård tandvård (gratis, svennar måste betala), fösörjinignsstöd etc. När det gäller vård så uppsöker invandrare vård oftare än svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in