2015-01-13, 21:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
1,Jäpp just aftonbladet som Je suis Charlie som skulle publicera nya numret har HOPPAT AV DETTA spektakel

Vad betyder detta? ^^

Citat:
2.Du kollar inte på bildmedia tydligen.
Nä inte bara, jag klarar av att läsa information också.

Citat:
3 Samlingsbilden med ledarna som frontlinje för maifestationen och demonstrationen var fejk. endast ca trehundra personer var närvarande.
Jag hoppas du skämtar..

Hur förklarar du detta?
http://www.estrepublicain.fr/actualite/2015/01/12/ensemble-unis-nous-sommes-charlie
http://www.pressenza.com/fr/2015/01/paris-marche-du-11-janvier-2015-15-millions-de-personnes-se-mobilisent-pour-affirmer-la-liberte-dexp ression/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20139082.ab
osv..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-13 kl. 21:38.
Citera
2015-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av think2act
så du menar att en kula från en 7.62 som har en utgångshastighet på mer än 800m i sekunden inte skulle spränga bort halva huvudet med blodstänk som utspel.. DÅ REKOMMENDERAR jag att du går in i konflikten om syrien tråden där finns det fulllllllt med videor som beskriver det som händer och de syns klart och tydligt att skallen blir bortblåst,,,,

titta igenom alla videos och kom inte tillbaka tills du säger att du hade fel...
den är väl på flera tusen sidor så du har fullt upp eller???? vi ses om en månad

Hur vet du att skottet tog i huvudet?
Citera
2015-01-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad betyder detta? ^^

Nä inte bara, jag klarar av att läsa information också.
Det är ironi över att du har gjort 95 inlägg i detta ämne sedan det startades.
Citera
2015-01-13, 21:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Det är ironi över att du har gjort 95 inlägg i detta ämne sedan det startades.

Jaså? Då har du nog missförstått vad ordet ironi betyder.
Det är oroande att du har en sån hangup på, alternativ är så fascinerad av, mig att du tar dig tid att både kolla upp en sådan uppgift och dessutom känner ett behov av att meddela detta. Men vi är ju alla olika.

Fulfarfar (länkpostning) och du (ot trams) är rapporterade. Är för tillfället så fruktansvärt trött på alla som fullständigt skiter i regelverk och ämnet ifråga... I denna tråd har det ju spårat ur konstant.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-01-13 kl. 21:56.
Citera
2015-01-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså? Då har du nog missförstått vad ordet ironi betyder.
Det är oroande att du har en sån hangup på, alternativ är så fascinerad av, mig att du tar dig tid att både kolla upp en sådan uppgift och dessutom känner ett behov av att meddela detta. Men vi är ju alla olika.

Fulfarfar (länkpostning) och du (ot trams) är rapporterade. Är för tillfället så fruktansvärt trött på alla som fullständigt skiter i regelverk och ämnet ifråga... I denna tråd har det ju spårat ur konstant.

Jag tror att tråden spårade ur för ungefär 25 sidor sedan, när alla obekvämligheter i fallet redan stötts, blötts och nötts till den milda grad att bara bråkstakar som plisken orkar hålla ut. Frågan är vad som driver dig (m.fl) till denna frenetiska jagan att debunka allt som inte är politiskt korrekt?
Att det är nåt fel på hela händelsen ser ju vilken 3-åring som helst, men med det säger jag inte att det nödvändigtvis är mossad, cia eller någon annan lukrativ terroristgrupp som ligger bakom.
Jag har redan försökt gå igenom vilka som ligger bakom, och den nutida konsekvensen, utan att det fäster speciellt väl, så jag har lärt mig att knipa tyst. what's the point liksom? Speciellt när yttrandefriheten kränks på, på det här viset, när "RIKTIGA" foliehattar som du metodiskt och konstant ger dig på ALLA som har en alternativ syn på det som hänt. Du måste erkänna att det uppfattas som jävligt märkligt i mångas ögon?
...Den dagen den enda lösningen på "terrorist-problemet" är att chippa varenda kotte på planeten så VET jag att du kommer stå dig som en lydig slav i ledet och förespråka hela spektaklet. Har jag fel?
Citera
2015-01-13, 22:10
Bannlyst
Man börjar ju innerligt tröttna på den jävla sektretoriken som hela tiden förs av foliehattarna här.
Antingen tror man på allt på youtube eller också är man en slav, och är man inte en slav så är man en agent.

Inga rationella bevis i världen kan få foliehattan att tro att den har fel.
Det är som att prata med en scientolog för fan! Fast där enda skillnaden är att istället för att ha L. Ron Hubbards böcker i huvudet så har de manuskriptet till Matrix där istället.
Citera
2015-01-13, 22:17
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ima.Drastic
Man börjar ju innerligt tröttna på den jävla sektretoriken som hela tiden förs av foliehattarna här.
Antingen tror man på allt på youtube eller också är man en slav, och är man inte en slav så är man en agent.

Inga rationella bevis i världen kan få foliehattan att tro att den har fel.
Det är som att prata med en scientolog för fan! Fast där enda skillnaden är att istället för att ha L. Ron Hubbards böcker i huvudet så har de manuskriptet till Matrix där istället.

Det ligger i sakens natur att de psykologiska defekterna bakom är obotbara, de kan lindras i vissa fall.
Tyvärr verkar ingen ingen kunna prestera en större teori, det är en besvikelse, ingen där ute som vet hur det EGENTLIGEN ligger till? Mycket ovanligt, de som är här är bara av de lägre rang som bara "vet" att verkligheten inte är verklig. Kan bero på att de inte finner bevis som stödjer något som de tror, till exempel att den skjutna polisen verkligen blev skjuten, inga bevis för att gärningsmännen skulle varit annat än islamister, nej gärningsmännen finns till och med på flera video och bandade telefonsamtal där de berättar vilka de är och varför de utför dåden.
Citera
2015-01-13, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tror att tråden spårade ur för ungefär 25 sidor sedan, när alla obekvämligheter i fallet redan stötts, blötts och nötts till den milda grad att bara bråkstakar som plisken orkar hålla ut. Frågan är vad som driver dig (m.fl) till denna frenetiska jagan att debunka allt som inte är politiskt korrekt?
Obekvämligheter i tråden? Det måste jag ha missat. Har ni lyckats bevisa någonting?
Politiskt korrekt? Då känner du inte mig märker jag

Citat:
Att det är nåt fel på hela händelsen ser ju vilken 3-åring som helst, men med det säger jag inte att det nödvändigtvis är mossad, cia eller någon annan lukrativ terroristgrupp som ligger bakom.
Ok, vad är fel på händelsen? Att det är något fel MED händelsen kan jag dock hålla med om, det är helt åt helvete att terrorister skjuter oskyldiga i religionens namn.

Citat:
Jag har redan försökt gå igenom vilka som ligger bakom, och den nutida konsekvensen, utan att det fäster speciellt väl, så jag har lärt mig att knipa tyst. what's the point liksom? Speciellt när yttrandefriheten kränks på, på det här viset, när "RIKTIGA" foliehattar som du metodiskt och konstant ger dig på ALLA som har en alternativ syn på det som hänt. Du måste erkänna att det uppfattas som jävligt märkligt i mångas ögon?
...Den dagen den enda lösningen på "terrorist-problemet" är att chippa varenda kotte på planeten så VET jag att du kommer stå dig som en lydig slav i ledet och förespråka hela spektaklet. Har jag fel?
Då har du inte särskilt god koll nej.. Som jag skrivit många gånger här så kan jag förstå chippning av husdjur, men jag skulle aldrig drömma om att chippa mig själv - det är ju bara korkat. Men det kan vi ta i rätt tråd..
Citera
2015-01-13, 22:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
För att hålla oss till ämnet får vi nog kasta in en länk som stödjer det jag svamlar om
Turkish president accuses 'the West' of being behind Charlie Hebdo attacks and deliberately 'blaming Muslims'
Erdogan är en populistisk islamist, länken stödjer inte vad du svamlar om, tvärtom. Erdogan stödjer muslimska brödraskapet och låter ISIS använda turkiskt territorium. Den här kvinnan hayat, minns du var hon tros vara och hur hon kom dit? Exakt, genom turkiet. Inga problem för islamister använda turkiskt territorium.
Om islamisten Erdogan som stödjer islamistbrödernas massmord: http://www.theguardian.com/world/2012/oct/24/recep-tayyip-erdogan-turkey
Senast redigerad av Xelious 2015-01-13 kl. 23:01.
Citera
2015-01-13, 23:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om jag inte har fel så har du nog inte lyckats bevisa ett jota du heller
Det är väl inte riktigt min uppgift att bevisa något eftersom det inte är jag som sitter och hittar på saker.

Citat:
Och som sagt, jag tänker inte ställa mig i något kreatur-led och påstå att attacken var ditten eller datten (som vissa andra ) Men jag tror inte att det undgått dig att världsledare runt om i världen börjar beskylla andra än de till synes skyldiga?
Jo det har verkligen undgått mig, med undantag för de världsledare som, precis som många här i tråden, har en agenda de följer. Foliehattar, judar, ryssar eller muslimer - skit samma vad de är, om de inte ens är förmögna att reflektera över svaren de får så är de lika korkade allihop i mina ögon. När de inte ens förstår vad de propagerar för, eller mot, när de bara står och skriker CIA eller judar! eller nåt!!! Då är de idioter i mina ögon.

Citat:
Innebär det att dom har fel också, eller hur långt måste det gå innan du VÅGAR pröva dina egna ställningstaganden? (om de nu är dina egna )
Jag måste alltid pröva mina ställningstaganden, för till skillnad från foliehattarna så måste jag förstå båda sidors argument för att kunna ifrågasätta eller (försöka) motbevisa konspirationsteorierna.

Citat:
Offtopic, men okej, IDAG kanske du kan sitta och säga att du inte skulle peta in en smula dator innanför huden, men vi får väl se den dagen det sker (tro mig, den dagen kommer) ...om flashback ens existerar så kommer du med 100% garanti sitta här som ett slaviskt fån och debunka allt vad frihet heter.
Okej...det är rena spekulationer, men ändå.
Vi kan ju diskutera saken här istället: https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=697363&threadid=2491 161

Citat:
Jag förstår att människor som börjar fatta att världen är skev ger sig ut på diskussionsforum och ifrågasätter saker. Det jag har svårt att förstå är vad som driver människor med motsatt agenda att hänga här (är vi uppe i 97 inlägg nu?)
Helt obegripligt.
Jag tycker det är viktigt att det finns motvikter till allt nonsens som sprids på nätet, jag vill inte att mina barn ska växa upp och vara rädda för haarp, fluor, mjölk, aliens, judar, vaccin, chemtrails, muslimer, nazister på månen och risken att hollow earth kollapsar. Dessutom tycker jag det är kul och avkopplande att debattera.

Citat:
För att hålla oss till ämnet får vi nog kasta in en länk som stödjer det jag svamlar om
Turkish president accuses 'the West' of being behind Charlie Hebdo attacks and deliberately 'blaming Muslims'

Den tror jag Xelious tog sig an på ett alldeles ypperligt sätt.
Citera
2015-01-14, 00:39
Medlem
Någon som såg trollen på france tv idag han som var gömd under diskbänken och fixade allt med telefonen
Varför kör inte franskt tv en lögn detektor för att dubbel kolla lögnen
Varför spelade han inte in video med sin mobil
Inne på stället
Citera
2015-01-14, 01:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Någon som såg trollen på france tv idag han som var gömd under diskbänken och fixade allt med telefonen
Varför kör inte franskt tv en lögn detektor för att dubbel kolla lögnen
Varför spelade han inte in video med sin mobil
Inne på stället
Jag antar att du syftar på videon som finns en bit ned här:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2907585/Charlie-Hebdo-killers-hostage-reveals-hid-sink-fanatic-pouring-glass-water-texted-think-killed-Tell- police.html

Varför önskar du det? France TV är väl så vitt jag kan förstå delaktiga i konspirationen? Eller förväxlar jag dig med någon annan som anser att dom medvetet visat falska filmer på skosamlande skådespelare och fejkade blodlösa huvudsprängningar och därigenom bidragit med dom främsta bevisen på konspirationen?

Inte skulle väl du plötsligt lita på en inhyrd expert som sitter och tolkar lögndetektor-resultat åt dom?

Brukar du förresten sitta och filma under diskbänken med diskbänksdörrarna stängda? Eller var det när han hade panik och vägrade lyda polisen som du tyckte han skulle haft sinnesnärvaro att filma lite på vägen ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in