2015-01-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ja och där står ingen sådan siffra, 250 000, som du angav såklart.
Varför läser du inte alla mina källor?
2015-01-13, 15:09
Medlem
Putin väljer Ukraina före Auschwitz
Citat:
Exclusive: Ukraine tensions keep Putin away from Auschwitz anniversary

http://www.reuters.com/article/2015/01/12/us-auschwitz-anniversary-putin-idUSKBN0KL1U620150112
2015-01-13, 15:10
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
"vi får alltid"?? Vilken skitsnack! Ukraina är en av världens största matproducenter och Europa har inte "betalat" stora summor för Ukraina, mr "pontusu". Ukraina har vårt fulla stöd i kampen mot det aggressiva fascistiska Rysslands invasion. Lika bra ryssen stoppas i Ukraina innan de stövlar vidare, med er supporters i fotspåren såklart.
"Utan Ukraina inget Ryssland" heter det ju i Ryssland.
2015-01-13, 15:11
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja det är en bra fråga som ingen av "frihetsälskarna" har lyckats besvara. Ukraina kommer bli Europas rövhål och vanliga medborgare i Sverige kommer få betala för kalaset.
Nejdå, den titeln tar ingen från Balkan.
2015-01-13, 15:16
Medlem
Minst tio döda i raketattack mot buss i Doneskt idag.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/minst-tio-doda-i-attack-mot-buss/

Vapenvilan får väl ansedd helt bruten nu.
2015-01-13, 17:26
Medlem
HerroFruBolls avatar
Det nu avslutade utrikesministermötet i Berlin (Ryssland, Ukraina, Tyskland o Frankrike) där inget positivt kom fram, visar att Putin inte har några som helst avsikter att avsluta Donbas vansinnet än på ett tag.
2015-01-13, 20:45
Medlem
väst har varit veka och bär en del av skulden till eskaleringen i donbass. många resonerade som jag och sökte en symbiotisk samförståndslösning. men det funkar inte med en galen putin. fitz-hume, xelious och de som argumenterade för en tuffare linje hade rätt. förmodligen ser putin konstruktiva lösningar som svaghet och ett carte blanche på att fortsätta förstöra ukraina.

men samtidigt märks det tydligt att stödet till ukraina - även bortom ord om " deeply concerned" och politisk floskellingo - ökar konstant. både finansiellt och politiskt stärks ukraina hela tiden. förmodligen - nu gissar jag - finns även ett ökande militärt och underrättelsemässigt stöd.

putin fattar inte att hans galna agerande skrämmer. jag har hört en hel del ganska inflytelserika människor som säger att konflikten med ryssland är oundviklig. den måste tas och nu verkar EU och USA bestämt sig för att göra det i ukraina (finansiellt, politiskt och möjligen indirekt militärt).

avslutningsvis, kära aegishjalmr och fria tider, så är soros i ukraina för viktiga möten. jag hoppas få äran att skaka hans hand!
2015-01-13, 21:13
Medlem
Kan någon vänlig själ förklara den här videon för mig https://www.youtube.com/watch?v=_SNulw3dMgo ukrainarna rullar ju förbi en DPR stridsvagn som ingenting.
2015-01-13, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Det nu avslutade utrikesministermötet i Berlin (Ryssland, Ukraina, Tyskland o Frankrike) där inget positivt kom fram, visar att Putin inte har några som helst avsikter att avsluta Donbas vansinnet än på ett tag.
Ja, tyvärr. Han borde ingripa även i östra Ukraina, inte bara i Krim. Då skulle vansinnet inte ens startat. Krimborna är som bekant glada att de fick återförenas med sitt fosterland. Detta gäller väl i stort sett även östra Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av buggis
Kan någon vänlig själ förklara den här videon för mig https://www.youtube.com/watch?v=_SNulw3dMgo ukrainarna rullar ju förbi en DPR stridsvagn som ingenting.
Det är kanske en sådan falsk stridsvagn, som ukrainarna använder, när de påstår, att en rysk invasion återigen äger rum
2015-01-13, 22:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ja, tyvärr. Han borde ingripa även i östra Ukraina, inte bara i Krim. Då skulle vansinnet inte ens startat. Krimborna är som bekant glada att de fick återförenas med sitt fosterland. Detta gäller väl i stort sett även östra Ukraina.
Jag tror inte din satir förstås av alla...

Citat:
Det är kanske en sådan falsk stridsvagn, som ukrainarna använder, när de påstår, att en rysk invasion återigen äger rum
Kan helt enkelt vara ännu en av utslagna tanks där innehavarna skjutsats tillbaka med linje 200 till sitt rodina!
2015-01-13, 22:08
Medlem
Hittade hela videon https://www.youtube.com/watch?v=w8mmT8iUbMU
2015-01-13, 22:10
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Han borde ingripa även i östra Ukraina, inte bara i Krim. Då skulle vansinnet inte ens startat.
Kan du utveckla din djupsinniga analys - att han borde ingripa en gång till i östra Ukraina? Räcker det inte med de tusentals soldater han redan har där och den stora vapenarsenal han redan levererat in i området? Hade han inte haft allt det på plats i Donbas i dag hade UA anfallit terorristerna för länge sedan, det borde ett militärt snille som du räknat ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in