Citat:
Ursprungligen postat av
RoaldDahl
Vad innebär det?
Attityden till varje nyfödd med glimten i ögat.
Du kommer in i det här världen för att leva, vilket är din enda uppgift i livet. För att säkerställa att du förstår vill jag gå in djupare på detta ämnet. När man föds, har omvärlden en attityd att vi som nykomlingar i princip är på övervakad permission.
Vi går i skolan för att lära oss
skolas in i en roll. "Du är snart vuxen snart börjar livet." Du är säkerligen familjär med uttrycket. Vilket betyder nu har du lärt dig alla reglerna och kan börja spela på riktigt och passa in i din roll. Varje sig detta är att du kanske är advokat, doktor eller bankman.
Detta är varför jag vill lyfta fram, "Vem är du?" specifikt denna frågan. Individ nummer ett svarar i princip omedelbart och associerar sig "själv" med sin roll eller titel.
- Jag är doktor!
- Jag är advokat!
- Jag är polis!
Individ nummer två nämner dock att stanna upp och tänka efter säger, "Hmm." För den har förstått hur pass djupgående frågan faktiskt är. Vad individ nummer två förstår är att han blivit frågad, "Att definiera sitt ego." Vem är du i samhället, vilken roll har du och vilken roll har folket runt om kring dig. Likadant är det med vissa händelser i livet, notera: (naturliga händelser av naturen).
Ta liv och död till exempel, det finns två attityder.
Sida 1: Födsel är det vackraste som finns och död är hemskt!
Sida 2: Att födas är naturligt och att dö är också det, inga konstigheter.
Ska sluta käbbla nu.
Vill du veta mer får du kontakta mig via PM.