2015-01-09, 21:48
Moderator
blomvattnares avatar
De senast raderade inläggen (10-15 stycken) är utmärkta exempel på varför de två olika händelserna bör diskuteras i olika trådar.

Postare diskuterar polisernas agerande in i detalj.

Detta utan att på minsta sätt visa på vilken av polisens inbrytningar de menar. Den i tryckeriet eller den i butiken?
Bara postaren vet.

Håll isär diskussionerna, tack.

/Mod
Citera
2015-01-09, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Istället för att fylla i en massa detaljer som jag redan känner till, och dra hypoteser som jag redan tänkt, kan du väl återgå till det jag, och andra, verkligen frågade dig om. Varifrån har du fått uppgiften att mobilnäten i Frankrike ägs av myndigheter? Ditt klappträ!

Samtliga nät i alla länder ägs av den myndighet som kan störa/koda nätet...dvs Myndigheten "staten"
Citera
2015-01-09, 21:50
Medlem
afvongreves avatar
Jag trodde dom hade planerat en flyktväg. Southern Ferries har en färja som går varje lördag kl 12 från Marseille till Alger. Den trodde jag dom skulle ta . Jag trodde dom hade en kusin eller nåt som jobbade på båten och med peruk och solglasögon hade det inte varit nåt problem. Resan tar 21 timmar. Väl i Alger hade dom varit fria.
Citera
2015-01-09, 21:50
Medlem
Xfiless avatar
"Redaktionen på BFMTV försökte strax före kl 10 ringa tryckeriet där bröderna Kouachi hade tagit gisslan när Chérif Kouachi svarade.
– Vi är profetens försvarare. Jag, Chérif Kouachi, har skickats av al-Qaida i Jemen. Jag åkte dit och det var Anwar al-Awlaki som finansierade mig.
Hur länge sedan var det?
– Det var ganska länge sedan, innan han dödades".

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/terrordadet-i-paris_4236163.svd?sidan=1
Citera
2015-01-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Intressant, läste att gisslan som bröderna hade gömt sig i en låda så tydligen visste inte bröderna om att de ens hade en gisslan. Ska försöka hitta någon källa

Låter inte helt orimligt. Det skulle kunna förklara motivet till det andra gisslandramat. Samt varför bröderna valde att gå ut och möta polisen.
Citera
2015-01-09, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
"Redaktionen på BFMTV försökte strax före kl 10 ringa tryckeriet där bröderna Kouachi hade tagit gisslan när Chérif Kouachi svarade.
– Vi är profetens försvarare. Jag, Chérif Kouachi, har skickats av al-Qaida i Jemen. Jag åkte dit och det var Anwar al-Awlaki som finansierade mig.
Hur länge sedan var det?
– Det var ganska länge sedan, innan han dödades".

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/terrordadet-i-paris_4236163.svd?sidan=1

Precis i början av den här härvan - ska de ha skrikigt på perfekt parisien - "vi representerar "al quida i Jemen"....
Citera
2015-01-09, 21:55
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Intressant, läste att gisslan som bröderna hade gömt sig i en låda så tydligen visste inte bröderna om att de ens hade en gisslan. Ska försöka hitta någon källa

Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Låter inte helt orimligt. Det skulle kunna förklara motivet till det andra gisslandramat. Samt varför bröderna valde att gå ut och försökte slåss med polisen.

Precis, gisslan var en 26 åring som befann sig/gömde sig på övervåningen. Han hade skickat iväg ett sms till sin pappa att han gömde sig där och han skulle informera polisen. Så gärningsmännen kan mycket väl inte ha vetat om att det gömde sig någon i lokalen.
Citera
2015-01-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
Låter inte helt orimligt. Det skulle kunna förklara motivet till det andra gisslandramat. Samt varför bröderna valde att gå ut och möta polisen.

Det var en (eller flera) "gisslan" som gömde sig i tryckeriets kylrum.
Enligt svt tidigare idag.
Citera
2015-01-09, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det var en (eller flera) "gisslan" som gömde sig i tryckeriets kylrum.
Enligt svt tidigare idag.

lol man kyler ner trycksvärtan inför pressarna frenetiska hunger??
Citera
2015-01-09, 22:13
Medlem
Är det någon som kan förklara snacket om synkronisering?Attacken mot Hebdo och mordet på poliskvinnan sker ju med mer än ett dygns mellanrum?
Citera
2015-01-09, 22:13
Medlem
Grandiosos avatar
Staffan Dickson: En al-Qaida-medlem i Jemen säger att terrorgruppen regisserade attacken mot satirtidningen Charlie Hebdo, rapporterar AP.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20133161.ab
Citera
2015-01-09, 22:15
Medlem
http://www.liveleak.com/view?i=869_1420833044

bästa filmen hittils. ser ut som de skjuter på alla som rör sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem