2015-01-09, 20:39
Moderator
Unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanjosesharks
Någon som vet den exakta adressen där polisen togs till livet med skottet i huvet? Jag är rätt så säker på att det är gata Boulevard Richard Lenoir men kan inte lokalisera mig därefter. Försöker förstå händelseförloppet.

mvh
Ja, det är rätt gata. Korsningen med Rue Moufle.

Edit: här
Senast redigerad av Unity 2015-01-09 kl. 20:49.
Citera
2015-01-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Johanna Frändén ‏@juanitafranden 6 minför 6 minuter sedan
FLASH: Tv-kanalen @BFMTV har under dagen pratat i telefon med gisslantagarna, Chérif Kouachi och Amedy Coulibaly.

Johanna Frändén ‏@juanitafranden 36 sför 37 sekunder sedan
Inväntar publicistiskt klartecken från @Aftonbladet innan jag länkar till klippet där man alltså hör Chérif Kouachis samtal med @BFMTV

Johanna Frändén ‏@juanitafranden 48 sför 49 sekunder sedan
1.20 minuter in i det här klippet berättar Chérif Kouachi bland annat att de är "finansierade av Al-Qaida i Jemen"

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/video/bfmtv-a-ete-en-contact-avec-cherif-kouachi-et-amedy-coulibaly-recit-et-extraits-sonores-384343.html

Oj oj. Någon som är bättre på franska än jag som kan översätta vad som sägs under samtalet?

Terroristen, den ena brodern, börjar prata 01:22 in i klippet.
Citera
2015-01-09, 20:49
Medlem
Vi skulle väl kunna diskutera dagens händelser och de inblandade här och det där med kulturmarxism någon annanstans? Vore tacksam om det gick. Så kan vi intresserade få diskutera just det kring Paris.

Vet man när samtalet från bröderna ringdes till tv-stationen? Idag eller igår?
Citera
2015-01-09, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValleDalle
Johanna Frändén ‏@juanitafranden 6 minför 6 minuter sedan
FLASH: Tv-kanalen @BFMTV har under dagen pratat i telefon med gisslantagarna, Chérif Kouachi och Amedy Coulibaly.

Johanna Frändén ‏@juanitafranden 36 sför 37 sekunder sedan
Inväntar publicistiskt klartecken från @Aftonbladet innan jag länkar till klippet där man alltså hör Chérif Kouachis samtal med @BFMTV

Johanna Frändén ‏@juanitafranden 48 sför 49 sekunder sedan
1.20 minuter in i det här klippet berättar Chérif Kouachi bland annat att de är "finansierade av Al-Qaida i Jemen"

http://www.bfmtv.com/mediaplayer/video/bfmtv-a-ete-en-contact-avec-cherif-kouachi-et-amedy-coulibaly-recit-et-extraits-sonores-384343.html

Enligt Johanna Frändén ska Chérif Kouachi sagt följande:
Chérif Kouachi, som är samlad och välformulerad, säger att de inte ville döda barn, kvinnor eller "civila".
Det är ni i väst som dödar barn. I Irak, Afganistan och Syrien", säger Chérif också till @BFMTV.
Chérif Kouachi betecknar inte tecknarna på Charlie Hebdo som "civila" utan som deras mål.
Han säger också att dådet på Charlie Hebdo gick ut på att "hämnas å profetens vägnar".

Senare i klippet pratar dem med Amedy Coulibaly också för er som missat.
Citera
2015-01-09, 20:54
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vi skulle väl kunna diskutera dagens händelser och de inblandade här och det där med kulturmarxism någon annanstans? Vore tacksam om det gick. Så kan vi intresserade få diskutera just det kring Paris.

Vet man när samtalet från bröderna ringdes till tv-stationen? Idag eller igår?

Detta. Håll er till ämnet för helvete.

Varningar kommer utdelas, och upprensning kommer ske.

/Mod
Citera
2015-01-09, 20:54
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Finansierat vad, allt dom haft är bössor och ammo, resten har de fått gratis. Om jag vore AQ i Yemens bokförare och gett dom massa pengar skulle jag verkligen undrat vart alla pengar gått till nu. Tre vapen och ammo, vad kostar det hos din lokala bikerklubb 50 lax?

Sen dom kan lika gärna säga att de tillhör Tupac och Illuminati, de kan säga vad fan de vill.

Jag tror garanterat att de tillhör AQ. Men att de har fått planera och utföra dådet helt själva för att inte ha lösa kontakter mot omvärlden.

Jag tror det var planerat att alla tre skulle fortsätta med ett större dåd efter attacken på Charlie men att den tredje islamistens krock och avrättning av den kvinnliga polisen fuckade upp allt.

De skulle nog spränga något och stanna kvar med bomben..
Senast redigerad av santos_deville 2015-01-09 kl. 20:58.
Citera
2015-01-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanjosesharks
Någon som vet den exakta adressen där polisen togs till livet med skottet i huvet? Jag är rätt så säker på att det är gata Boulevard Richard Lenoir men kan inte lokalisera mig därefter. Försöker förstå händelseförloppet.
mvh
Det stämmer, Charlie Hebdo kontoret låg i hörnet Allée Verte/Rue Nicolas Appert, mördarna kör Allée Verte till Boulevard Richard-Lenoir.
Bild där de stannar och skjuter eller hotar en inkommande polisbil som backar ut på Richard-Lenoir och krockar med en parkerad bil. Huset till höger är det taket som den filmen är tagen som visar dem i utanför Charlie Hebdo.
Vet inte om det fanns något hinder när de sen stannar på Richard-Lenoir och avrättar den stackars kvarterspolisen, troligen inte, de tog sig helt enkelt tid till detta istället för att komma där ifrån så snabbt som möjligt.
Citera
2015-01-09, 20:57
Medlem
Redaktionen på @BFMTV fick tag på Chérif Kouachi vid 10-tiden i morse. Klockan 15 ringde Amedy Coulibaly själv till samma redaktion.

Amedy Coulibaly säger att han genomför attentatet för den islamska staten, för muslimer, framför allt i Palestina.
Citera
2015-01-09, 20:57
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det räcker inte. De som redan är här förökar sig mer än de vita folken. Enkel matematik visar att de tar över förr eller senare. Engelsmännen är redan idag i minoritet i sin egen huvudstad.
Även om inte alla "nya" i våra vita länder är ett terroristhot så är det för mycket att några är det. Det är ytterligare en av anledningarna till att de ska repatrieras.

Vart och ett folk har sitt land. Araber, negrer m.fl. har sina egna länder att bo i.
Som Le Pen sa så är det ett krig.

http://www.friatider.se/le-pen-frankrike-befinner-sig-i-krig-mot-muslimsk-extremism
Min fetning. Skönt att Marine Le Pen tar bladet ur mun och säger som det är. Även Zarkozy har lämnat förvånansvärt vettiga kommentarer om att terrordådet var ett angrepp mot vår civilisation. Nu återstår att se vilka efterverkningar detta kommer att få. Nationella Fronten har om jag inte misstar mig nekats deltagande i den manifestation som ska hållas i helgen. Vi bör också hålla i minnet att detta inte var en isolerad händelse utan en (två!?) i raden av angrepp som utförts av muselmaner.
Citera
2015-01-09, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity

Så de har kört runt och är på väg på motsatta sidan av Richard-Lenoir när de stannar och avrättar den stackars polisen.
Citera
2015-01-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unity

Tack. Kan du även bekräfta att GM kommer upp från Allé Verte (där då även skottlossning ägt rum). Isåfall betyder detta att GM åkt ner och gjort en U-sväng vid Rue Du Chemin Vert och kört tillbaka upp för Boulevard Richard där det sedermera mötte polisen igen(?) och då avlöste sista skottet. Svårt att få ihop händelserna.
Citera
2015-01-09, 21:05
Medlem
cazzers avatar
Filmer från stormningen.

Film 1, denna film visar fyra initiala, relativt kraftiga sprängladdningar (1. bakdörr till affären, kan mycket väl vara en laddning för inbrytning 2. Bakdörren på den Audi Q5 som står parkerad utanför på gatan 3 & 4 laddningar placerade mot butiksfönstret, kan även ses i film 2).
Efter laddningarna har detonerat så avancerar poliser från flera olika håll, tyvärr är filmen klippt tills scenen när gisslan kommer utspringandes.

https://www.youtube.com/watch?v=er7rPjh-Ugs

Film 2, själva stormningen filmat snett bakifrån

https://www.youtube.com/watch?v=NZX6Bjp--VU

Film 3, stormningen från tvärs över korsningen, bra vinkel men inget ljud

https://www.youtube.com/watch?v=ZWeEndRtupU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in