2015-01-09, 17:50
Medlem
Slaskpressens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Handlar om IQ och uppfinningsrikedom.
Dom här snubbarna tänkte bara på Allah.

Nja, jag håller med en tidigare kommentar - detta verkar vara "gentlemannaislamister", de hade klart för sig vilka de ansåg som fiender, och hur de skulle dö själva (martyrdöden). Om vi drabbas av samma slags terrorister som dödar civila urskillningslöst, t.ex. de som mördade skolbarn i Pakistan eller genomförde Mumbaidåden, då hade flera tiotal eller kanske hundratal strukit med.

Jag tror deras plan var att ta ut Charlie Hebdo, sedan försöka fly/omgruppera och förmodligen göra fler dåd i framtiden
Citera
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Tror jag inte tror polisen vet vilka de är det är ju bekräftat att brunnegern och mulatterna hade koppling.
Självklart, men jag menar på kopplingar uppifrån. Det här är sannolikt inte ett dåd planerat av tre gärningsmän.
Att förhöra dem och försöka få fram fler uppgifter hade varit guld värt.

Budskapet har gått fram för stunden. Om ett tag har folk glömt detta och under tiden planeras nya dåd av samma män, med nya grabbar som vill till himlen och knulla oskulder.
Citera
Medlem
Rammsbergs avatar
Enligt Sky lyckades polisen hacka sig in i butikens CCTV-kamera, så de såg allt därinne.
Citera
2015-01-09, 17:51
Medlem
Bra att de inte överlevde. Deras vidriga åsikter skulle få för mycket fokus vid en rättegången som även skulle kosta massor. Dessutom så vet vi vettiga människor att de kräken inte hamnar i något paradis utan att deras kroppar kommer ruttna bort under jord.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Det här var ingen Terroraktion – och det skall vi förmodligen vara glada för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Enligt Sky lyckades polisen hacka sig in i butikens CCTV-kamera, så de såg allt därinne.

Och kunde även kommunicera med gisslan (ikällaren)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xul
Va? Det fanns all möjlighet om de hade gett upp. Men blir det rättegång och fängelse för resten av livet. De var fega och störda helt enkelt.

Ett liv i fängelse är inget liv alls, inte i deras huvuden. Knappast i mitt heller.

Hade gjort precis samma sak i deras situation.
Citera
2015-01-09, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av efterna
Unconfirmed reports on twitter of another hostage situation in Montpellier (Southern France).
Jag hade inte blivit förvånad om dagens händelser inspirerat andra idioter i Frankrike.
Vapen är enkelt att få tag på och dessa radikala muslimerna är ofta inblandade i annan kriminalitet och har tillgång till vapen så om dom skulle få ett ryck att ta gisslan så har dom nog vapen redo, räcker ju med en liten puffra.
Citera
2015-01-09, 17:53
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Hela insatsen pågick ju i 3 dagar, och trots astronomiska resurser så fann man dem inte. Länge trodde tråden att männen hade lämnat landet. Så på sätt och vis tog det lång tid. Själva gisslansituationerna var dock snabbt avklarade.

Men herregud nu får du ge dig. Vad är det för påstående?
Vill gärna se dig sköta ledningsarbetet bättre i sökandet av terroristerna. Hur skulle du själv utföra det? Vad folket i tråden trodde spelar inte någon jävla roll. De hade även fel om du nu ville lyssna på dem.
Citera
Medlem
Scientia-Viss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och hur tycker du att oddsen såg ut?

De amerikanska soldater som blev nedskjutna i Mogadishu, omringade av hundratals rebeller, dödade ett ganska stort antal innan de till slut föll.

Observera att min text bara var till för att förminska grisarna. Deras sista 30 sekunder i livet visade vilka misslyckade imbeciller till människor de var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugulu
Nu såg jag det här poppa upp på BBC:s live uppdatering.

Great Synagogue evacuated

Posted at 16:46
Le Monde is reporting that the Great Synagogue of Paris (La Victoire Synagogue) has been evacuated and tonight's Shabbat service there has been cancelled.

Någonting nytt? Eller falsk alarm?

Man tömde de judiska kvarteren under gisslandramat i butiken, gissar att det hade med detta att göra.
Citera
2015-01-09, 17:54
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg

Det ska man tänka på om man har egna IP-kameror hemma, de kan hackas via nätet väldigt enkelt. Även webbkameror kan hackas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in