2015-01-09, 15:33
Medlem
TT skriver enligt svt:
"Amedy Coulibaly, gisslantagaren i butiken, begär att insatsstyrkan stoppar operationen i Dammartin-en-Goële och släpper bröderna Kouachi, rapporterar franska medier. Om han inte får gehör för sina krav dödar han sin gisslan."

Kraven verkar vara klara och tydliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Norska VG

Vitne: Han skjøt vilt rundt seg

Et vitne som befant seg i koscherbutikken da gisseltageren slo til har uttalt seg til Europe1: – Folk gjorde sine innkjøp. En mann kom inn med et våpen og skjøt vilt rundt seg. To sekunder etterpå klarte jeg å komme i trygghet. Men skuddsalvene fortsatte. Vitnet observerte kun en person i forretningen, men opplyser at en ventende bekjent i en bil utenfor hadde sett mange flere der inne.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegnet

Ok så troligare att dom döda blev skjutna direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Kollar France24 finns det bättre stream? Och varför visar klockan fel på fb?

RT on air

Sänder live också, enbart från Paris.
Jag föreslår både den och france24.

Allt förutom 7k-media är uppfriskande att titta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Enligt RTL så så kräver gisslantagaren i butiken att bröderna Kouachi ska få fri lejd - det är hans krav för att släppa gisslan.

Då hade jag alltså rätt.
Citera
2015-01-09, 15:34
Medlem
Citat:
Enligt RTL så så kräver gisslantagaren i butiken att bröderna Kouachi ska få fri lejd - det är hans krav för att släppa gisslan.

Då måste man lösa den här situationen innan man tar itu med bröderna. Ja, helst samtidigt egentligen.

För om killen i butiken får nyss att bröderna blivit tagna/dödade så kommer han ju avrätta gisslan.
Citera
2015-01-09, 15:35
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
TT skriver enligt svt:
"Amedy Coulibaly, gisslantagaren i butiken, begär att insatsstyrkan stoppar operationen i Dammartin-en-Goële och släpper bröderna Kouachi, rapporterar franska medier. Om han inte får gehör för sina krav dödar han sin gisslan."

Kraven verkar vara klara och tydliga.

Jag gissar att Frankrike hellre stormar byggnaden och riskerar gisslans liv än går islamisten till mötes.
Citera
2015-01-09, 15:35
Bannlyst
Kommer sluta med att gisslan och terroristerna dödas. Uppenbarligen har gisslanatarna inga problem med att döda.
Citera
2015-01-09, 15:36
Medlem
flashups avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MrBeets
Då hade jag alltså rätt.

Fast detta är väl inte officiella uppgifter, eller har jag bara missat? Men ja, din teori kan vara riktig.

Edit: Verkar vara ganska legit ändå. Spännande hur se hur detta spelar ut sig nu.. Usch..
Citera
2015-01-09, 15:37
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag gissar att Frankrike hellre stormar byggnaden och riskerar gisslans liv än går islamisten till mötes.

Ja, finns inte en chans att de kan gå med på de kraven.
Citera
2015-01-09, 15:38
Medlem
Citat:

Ja det är klart, dom låter ju aldrig bröderna sticka
Citera
2015-01-09, 15:39
Medlem
Citat:

Problemet är väl i så fall risken att den/de gisslantagare som inte stormas i sin tur dödar sina gisslan som hämnd. Dilemma där.
Citera
2015-01-09, 15:40
Bannlyst
Två personer har inte skjutits till döds.
Citat:
PARIS - One person was seriously wounded in the hostage-taking incident at a kosher supermarket in eastern Paris on Friday, a police union source said.

The interior ministry denied press reports that two people had been killed. Police sources said one person was injured after being shot.

Källa: http://www.jpost.com/Breaking-News/Interior-ministry-denies-reports-two-people-killed-in-kosher-supermarket-in-Paris-387227
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in