2015-01-09, 10:35
Medlem
syscrashs avatar
Man har av antagligen tagit gisslan bara som skydd, självklart vill man dö martyrdöden och få möta Allah.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Det här är alltså två (2 !?) män som orsakat detta kaos. Tänk om och när ett hundratal samordnar sig i olika delar i samma land eller ett gäng olika länder i närområdet. 2 och 2 på ett femtiotal platser.
Citera
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAnka
Från DN:

Emma Löfgren/Paris:
Flera ambulanser påväg mot staden också.
10:33, 9 January 2015

Klart de! Lär behövas, dessvärre!
Citera
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Avbrutit av säkerhetsskäl eller kapade?

Läste om något liknande nyss jag också, tror det var på Aftonbladet och där var landningarna pausade pga skottlossningar tidigare på morgonen. Förståeligt kanske pga RPG-missiler. Det kan ju finnas fler hattefnattar som sympatiserar med GM.
Citera
2015-01-09, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Fyfan asså om fler ska dö. Kan inte polisen storma tryckeriet och skjuta GM bara?

Bra tänkt där...det är nog precis det man inte ska göra just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nu förnekas att någon ska ha dödats, enligt BBC. Som sagt: Sjukt spretig och knapphändig information. Fransk media verkar bara lägga ut, utan någon vidare faktakoll.

Tvärtemot min uppfattning. Det är ju de utländska medierna som har lagt ut vad som helst.
Jag har inte varit vaken länge men på varken tvåan eller andra kanaler ser jag nån nämna nåt om dödade i morse.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Det finns 3 helikoptrar i luften, som bildar en trekant.

Intressant. Det lär vara många strategier och taktiker som används för första gången under dessa dagar.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tidigare har men ej förhandlat, vare sig i algeriet där över 20 soldater var gisslan eller på det berömda ambasaddådet i paris , tror det var på 70 talet. Så nej, dom brukar gå in.
Det finns inget att förhandla om i denna situation. Det finns bara ett alternativ, att försöka oskadliggöra terroristerna, antingen genom att tillfångata eller döda dem.

Det vet terroristerna också, de vet att de är körda, nu är deras mål att ställa till med så mycket skada som möjligt innan det oundvikliga inträffar.
Citera
Medlem
hashs avatar
Har svårt att se hur dessa galningar kommer gripas levande.
Bröderna möter hellre döden.
Citera
Medlem
mickis94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han kom in självmant, tror det var samma dag efter att ha sett sig efterlyst i medier.
Det jag menar är, hur kom han in i bilden från första början? Varför var han misstänkt? Vad fick polisen att efterlysa honom?
Citera
2015-01-09, 10:37
Medlem
finns det uppgifter om att GIGN är inblandad, eller låter dom RAID och GIPN sköta allt?
Citera
2015-01-09, 10:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Avbrutit av säkerhetsskäl eller kapade?

Man har stängt den norra banan, Dammartin ligger NE om flygplatsen. Dussintals plan på inflygning till den södra banan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in