2015-01-08, 20:26
Medlem
Brigitte Gabriel (a.k.a. Nour Semaan, Brigitte Tudor),[2] born October 21, 1964, is an American journalist, author, social commentator, and activist.[1][3] Gabriel says that Islam keeps countries backward,[4][5] and that it teaches terrorism.[6][7][8] To promote her views, she founded the American Congress For Truth and ACT! for America, a citizen action network that promotes "national security and the defense of American democratic values against the assault of Radical Islam."[9]

She frequently speaks at American conservative organizations such as The Heritage Foundation, Christians United for Israel, Evangelicals, and Jewish groups. In her own words, she gives voice to "what many in America are thinking, but afraid to say out loud, for fear of being labeled a racist, bigot, Islamophobic, or intolerant."[10]

Graduating from high school, Gabriel then completed a one-year business administration course at a YWCA in 1984.[23]
Citera
2015-01-08, 20:27
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Om nu 18-åringen har alibi, hur kan man vara säker på att det är de andra 2? Iofs borde man fått tag på dom nu om de varit oskyldiga. Om det inte är 18-åringen, vem är den tredje då? Polisen lär ha tiden mot sig, har polisen stängt gränserna ordentligt?

Jag tror att det bara var 2 st har inte sett någon fler vid bilarna. När dom gick ur bilen för att skjuta så var båda framdörrarna öppna vilket styrker att det inte fanns någon tredje i baksätet. I så fall skulle han sitta på förarplatsen. 18 åringen hade troligen glömt sitt id i bilen när den stals. Därför blev han misstänkt.
Citera
2015-01-08, 20:28
Medlem
drulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Dom måste ha ändrat sedan igår för vill minnas att det stod något helt annat. Tycker det avståndstagandet var bra utav dom.

Ja, dom har ändrat texten LOL.

Oväntat....

För övrigt så kan ni glömma att polisen lyckas ta dessa peddodyrkare levande. De kommer antagligen att skjuta ihjäl ett par poliser till och dö på kuppen. Antingen det eller så skjuter dom sig själva om dom inser att det är kört att komma undan.
Citera
2015-01-08, 20:29
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu får polisen fan lägga i gasen. Hittas dem inte snart så lär de "försvinna".

Har säkert svarats på innan men, hur kommer det sig att 18-åringen inte är misstänkt för något? Eller är jag helt fel ute? Har för mig jag läst det på AB.

han har tydligen alibi i form av klasskompisar
Citera
2015-01-08, 20:29
Medlem
mp5sds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Bra ledare i SvD om svenska politikers och medias dubbelmoral och hyckleri när det gäller militant islamism som denna, och deras försvarare (dvs resterande muslimska samhället, tycks det), kontra yttrandefrihet. Man kan undra om det är en sekularisesrd demokrati vi lever i.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/en-svensk-tiger_4237839.svd

Men själva så vågade dom inte ta ställning och hade mage att ta betalt för deras åsikter...
Citera
2015-01-08, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drulman
Ja, dom har ändrat texten LOL.

Oväntat....

För övrigt så kan ni glömma att polisen lyckas ta dessa peddodyrkare levande. De kommer antagligen att skjuta ihjäl ett par poliser till och dö på kuppen. Antingen det eller så skjuter dom sig själva om dom inser att det är kört att komma undan.
Detta är ju lite konstigt:
Citat:
Det är okänt vilka som ligger bakom beskjutningarna, men enligt klipp på nätet ska vittnen ha hört gärningsmännen ropa arabiska ord.
Ungefär som att "dom kanske inte alls ropade arabiska ord men vittnen har hört det". Jaja, minns inte exakt den tidigare texten men att dom ändrade var bra imo.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Jag tror att det bara var 2 st har inte sett någon fler vid bilarna. När dom gick ur bilen för att skjuta så var båda framdörrarna öppna vilket styrker att det inte fanns någon tredje i baksätet. I så fall skulle han sitta på förarplatsen. 18 åringen hade troligen glömt sitt id i bilen när den stals. Därför blev han misstänkt.

Det kan ju vara han som stal bilen och glömde körkortet i den, dock märkligt att han inte upptäckte att kortet var borta i så fall och att de andra två använde bilen utan att rensa den på allt som kan kopplas till dem.
Citera
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Nu får polisen fan lägga i gasen. Hittas dem inte snart så lär de "försvinna".

Har säkert svarats på innan men, hur kommer det sig att 18-åringen inte är misstänkt för något? Eller är jag helt fel ute? Har för mig jag läst det på AB.

Han har alibi för den aktuella tidpunkten, tyvärr. Kan ju dock vara indirekt inblandad ändå, men svårt att bevisa.
Senast redigerad av RemeronDreams 2015-01-08 kl. 20:33.
Citera
2015-01-08, 20:31
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline

nej, man hittade endast brödernas ID, 18 åringen uppges vara svåger till bröderna o därför var/är han intressant i utredningen
Citera
2015-01-08, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Hon är kanske ingen analytiker. Men Brigitte Gabriel referar till andra analytiker tex här:
https://www.youtube.com/watch?v=Ry3NzkAOo3s

Det är en rätt väsentlig skillnad att skriva ledande analytiker för att sedan peka på någon som återger något annat, som dessutom har sin agenda - det vill säga den personens tolkning är närvarande i resonemanget.

I denna tråd återges det till och från siffror och "fakta", sedan när man ber om hänvisningar (eftersom att jag är genuint intresserad) får man antingen inget svar eller ett relativt diffust svar.
Citera
2015-01-08, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Bra ledare i SvD om svenska politikers och medias dubbelmoral och hyckleri när det gäller militant islamism som denna, och deras försvarare (dvs resterande muslimska samhället, tycks det), kontra yttrandefrihet. Man kan undra om det är en sekulariserad demokrati vi lever i.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/en-svensk-tiger_4237839.svd

Och varför är det inget mediadrev mot Mehmet Kaplan, där han får förklara varför han anser att satir om mohammed inte ryms under yttrandefriheten?

Angående Mehmet Kaplan håller jag med dig. Jag tycker det är uppseendeväckande att han inte får mer kritik än vad han får, i synnerhet efter sitt uttalande förra året när han jämförde jihadister med svenskar som åkte till Finland och stred under finska vinterkriget.
Citera
2015-01-08, 20:33
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
En bra stream från Frankrike

http://www.bfmtv.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem