2015-01-08, 19:38
Medlem
Jag ville bara tillägga detta citat från 700 talet.

Abi Walad said, I heard Aba Abd Allah say: “Whoever kills himself, intentionally, he will be in the fire of hell for eternity.”

Så vi kan utesluta att de begår självmord. De kommer slåss till döden.
Citera
2015-01-08, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Det är ytterst anmärkningsvärt att attentatsmännen fortfarande är på fri fot trots att 80 000 poliser är ute och letar efter dem. Tyvärr verkar man inte ha en aning om vart de befinner sig utan kollar igenom alla hus och områden på måfå.

har dom gömt sig väl så kan det ta lång tid. många judar lyckades ju gömma sig länge från nazisterna tex. Annie Frank.

eftersom detta attentat verkar väl planerat så har GM förmodligen en hel del Muslimer som är med i planen på att försöka smuggla ut dom ur landet genom diverse olika metoder och att söka igenom all transport/bilar och göra husis är väldigt tidskrävande..

en teori kan ju vara att dom gömt sig i någon liten hemlig bunker där dom väntar i någon månad eller två tills poliscirkusen lugnat ner sig.
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan zooma ifrån helikoptern, jag tror inte att du förstår kapaciteten i en sådan kamera.

Läs vad jag skrev igen, så kanske du ser att jag nämner ordet "zoomar" där. Och kanske förstår du också vad jag skrev, och som svar på vad. Jag har aldrig påstått att värmekameror inte fungerar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Det är ytterst anmärkningsvärt att attentatsmännen fortfarande är på fri fot trots att 80 000 poliser är ute och letar efter dem. Tyvärr verkar man inte ha en aning om vart de befinner sig utan kollar igenom alla hus och områden på måfå.

Vi vet väldigt lite om sökandet. Naturligtvis vill man hemlighålla hur man jobbar och naturligtvis vill man helst gripa de båda levande.

Med det som förutsättning gör man bäst i att inte stressa i onödan sas.
Citera
2015-01-08, 19:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triljam
Tror fan inte att de är några skarpa hjärnor som har gjort det, mer två impulsiva araber som vill bli hjältar på hemmaplan, IQ och planering - nej. Islamism och erfarenhet av att döda andra människor - ja.

Ja det känns som det, visst man har uppnått sitt mål på sätt och vis men dådet saknar grandiosa visioner se på Mumbai 2008, 4 dagar,164 döda, 600 skadade, sådant kräver mer planering, organisation m,m. Men i Paris har man misslyckas också eftersom dessa teckningar och tecknare får mer spridning nu.
Citera
2015-01-08, 19:42
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Snart måste GM hittas. Kan inte vara så svårt att hitta två GM med så många poliser som söker och de spår de lämnat efter sig?

Jag kan inte släppa tanken att de lämnat området i annan bil. Svårt att veta hur bra koll polisen har, men 80.000 man antyder ju att de är rätt säkra på sin sak.
Citera
2015-01-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De behöver definitivt vatten, men det kanske finns vattendrag. Vädret spelar roll, såg att det regnade i Paris tidigare idag, temperaturen känner jag inte till, men kyla innebär energiförlust. De kan inte hålla ut särskilt länge, deras omdöme kommer att svikta, de begår misstag. Det är bara en tidsfråga innan de hittas om de inte får hjälp utifrån.

Ja de båda är troligen hyffsat möra nu. Kan underlätta ett gripande där de båda överlever.
Citera
2015-01-08, 19:43
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumstroll
Kan man inte se skillnad på muslimer och jihadister så är man riktigt efterbliven, men rasism hör ju ihop med låg intelligens
Kritik mot islam och muslimer är inte rasism din jävla imbecill. Faktumet är att med en stor muslimsk invandring så får man med extremism och terrorism även om en stor del av dem är helt vanligt folk.

Polisen verkar ju inte ha nån aning om vart bröderna är. Snart blir det väl en till terrorattack i form av en självmordsbombning eller nåt.
Citera
2015-01-08, 19:44
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chumlee
Mycket tjat om att det inte kommer blod från polisens huvud. Förmodligen var kalibern 5,45x39 mm samt låg mynningshastighet. Blir inte så mycket blod med det samma. Det är inte någon Hollywood film där ett antal liter blod skvätter efter en halvsekund.

Hoppas att ni kan släppa detta eller återvända till konspirationstråden.

Ak-74 är ett höghastighetsvapen, 900 m/s lite beroende på piplängd.

Annars håller jag med dig.
Citera
2015-01-08, 19:46
Moderator
OYs avatar
Vi har ju sett filmen där polismannen dödas, men det finns ju faktiskt minst en film till, den som är filmad ifrån taket på ett hus. Där står de i gathörnet i flera minuter, när sker det kronologiskt i förhållande till polisfilmen? Är det ens samma attentatsmän, gatan är i alla fall inte den samma, det framgår åtminstone inte.
Citera
2015-01-08, 19:46
Bannlyst
Vet inte om detta har nått svensk eller annan media men enligt fransk media ska man ha hittat barnporr(!) och hatpropaganda i en av brödernas lägenhet i husrannsakan som genomförts igår.

Här ett inslag på fransk tv från 2005 om bröderna. https://www.youtube.com/watch?v=OoRjFCP5spE

Cherif, den yngre brodern, ska ha domar från tidiga 2000-talet där han gjort sig skyldig till försäljning av droger samt annan kriminalitet.
Senast redigerad av ArgIdiot 2015-01-08 kl. 19:49.
Citera
2015-01-08, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av copybird
Bara för att man skjuter en person så behöver det inte skvätta, spruta blod över hela scenen. Inte ens ett huvud behöver explodera, tro det eller ej.

Dock tycker även jag att det ser lite konstigt ut, i början trodde jag att polismannen spelade död som sista möjlighet att klara livhanken.

Är väldigt nyfiken på hur det utspelade sig strax innan filmen startar. Varför stannar dem bilen och kliver ut? Polismannen kändes inte direkt som ett hot eftersom han inte ens hade dragit sitt vapen.

Nej vem som helst som sett lite avrättningsvideos från Irak och Syrien vet att ett huvudskott i verkligheten inte alltid leder till ett moln av blod, bara för att det gör det i Hollywoodrullar, exempelvis:
http://www.liveleak.com/view?i=8b0_1409276034
http://www.liveleak.com/view?i=d4d2cdb591
http://www.liveleak.com/view?i=f11_1404157713

Nu när vi konstaterat detta får gärna alla konspirationsnarcisister i tråden hålla käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in